Kotimaisesta HeVistä voi pain tulla ruokakaupoisssa pula - Tunnettu vihannestukku meni konkurssiin
Vuonna 1993 perustettu Vihannespörssi Oy kertoo pyrkivänsä ajamaan varastonsa alas seuraavan kahden viikon aikana.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010543456.html
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on HeVi? Vai tarkoittaako ap hevimusiikkia?
Ruokakaupoissakin on HeVi-osasto.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo ruokapulan aiheuttaisi? Ei tuo yritys tuottanut vihanneksia vaan ainoastaan välitti niitä. Kuvitteletko pälli, että nyt maatiloilta loppuu ruuan tuotanto ja kaikki kasvikset,niin kurkut,tomaatit,salaatit, porkkanat ym tuotteet jätetään pelloille? Lakkaavat peräti kasvamasta?? Hitto mikä kilipää sinä olet. Ainoa pieni haittapuoli tuossa on että muutama ( noin 30) helsinkiläistä jää työttömäksi , mutta kyllä ne siellä pärjää. Älä huolehdi. Olet sinä kyllä pelle 😂 mitä sinä kuvittelit niiden helsinkiläisten siellä helsingissä kasvattaneen, kun pokkana väität että nyt ne kasvikset loppuvat? Kukkakaalia pippelin päähän ovat kasvattaneet.
Miten ne hedelmät ja vihannekset päätyvät kauppaan ilman välittäjiä? Viljelijät itse kuskaavat omilla autojaan ympäri Suomea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, nytkö tulee pula ? Olen yli 50 vuotias enkä ole ikinä tuon tukun tuotteista kuullut.
Harvoin yksityishenkilöt ostavat vihannekset tukusta?
Mutta jostain syystä ap itse kuvittelee näin vaikka noita vihanneksi tulee edelleenkin kauppoihin niin kauan kuin on viljelijöitä ja maat tuottaa satoa vaikka mitää tukkuja ei olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tää omistaja on sekoboltsi moottoripyöräjengiläinen, jollei tolla ole rahoja piilossa niin ei kellään
Ai tämä on se "vihannesukko" 😂
Jep, tämä juuri, ajoi peltikolarin aikonaan ja ryösti vastapuolen kama päissään, siitä päätyi häkkiin
Poliisi löysi Tuusulassa autoryöstöön liittyvässä kotietsinnässä luvattomia käsiaseita ja räjähteitä.
Tapahtumat saivat alkunsa Vantaalla 19. helmikuuta sattuneesta peltikolarista, jossa oli osallisena kaksi autoa. Kolarin toinen osapuoli raivostui tilanteesta ja ryhtyi rikkomaan toisen autoa. Lisäksi riehuja uhkaili vastapuolta lyömäaseella. Hän tehosti vielä uhkailuaan näyttämällä yllään olleita rikollisjärjestön tunnuksia. Lopuksi hän ryösti vastapuolen auton itselleen.
Kolme päivää myöhemmin poliisi otti epäillyn kiinni Tuusulassa. Varasto- ja vapaa-ajantiloista tehdyssä kotietsinnässä löytyi useita luvattomia käsiaseita, huumausaineita, räjähdysainetta ja nalleja sekä dopingaineita.
Epäilty on 40-vuotias helsinkiläinen, joka on vangittu. Miestä epäillään ryöstöstä, törkeästä ampuma-aserikoksesta, törkeästä huumausainerikoksesta, räjähderikoksesta sekä dopingrikosta. Lisäksi miehen yhteyksiä rikollisjärjestöihin ja lailliseen liiketoimintaan selvitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo ruokapulan aiheuttaisi? Ei tuo yritys tuottanut vihanneksia vaan ainoastaan välitti niitä. Kuvitteletko pälli, että nyt maatiloilta loppuu ruuan tuotanto ja kaikki kasvikset,niin kurkut,tomaatit,salaatit, porkkanat ym tuotteet jätetään pelloille? Lakkaavat peräti kasvamasta?? Hitto mikä kilipää sinä olet. Ainoa pieni haittapuoli tuossa on että muutama ( noin 30) helsinkiläistä jää työttömäksi , mutta kyllä ne siellä pärjää. Älä huolehdi. Olet sinä kyllä pelle 😂 mitä sinä kuvittelit niiden helsinkiläisten siellä helsingissä kasvattaneen, kun pokkana väität että nyt ne kasvikset loppuvat? Kukkakaalia pippelin päähän ovat kasvattaneet.
Miten ne hedelmät ja vihannekset päätyvät kauppaan ilman välittäjiä? Viljelijät itse kuskaavat omilla autojaan ympäri Suomea?
Sano sinä enemmin että mikä estää viljelijöitä tuomasta itse niitä porkkanoita, perunoita, nauriita, kaaleja ja salaatteja kauppoihin ilman turhia ja kalliita välikäsiä?
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on varmaan tyytyväinen, kun kohta ollaan lamassa.
Ollaan jo. Talouskasvu on 5% miinuksella, 5000 firmaa konkassa Orpon hallituskaudella ja 40 000 työtöntä lisää.
Lapioidaan lisää köyhimpien rahaa rikkaimmille ja tallotaan perustuslakia niin kohta Suomea ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä olekaan persujen vika? 😀
Persut sen mahdollistaa, että taitavat olla samaa mieltä.
Ei ruoka lopu kaupoista vaikka kaikki tukkurit menisivät konkurssiin. Tuottajat voivat itse tuoda tuotteitaan kauppoihin tai kauppiaat hakea itse tiloilta, ei siihen mitään välikäsiä tarvita mikä tekee tutuista ylipäätään turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muitakin kuljetusliikkeitä, rakas typerä äärioikeistopoju. Ihan kaikkia ette ole vielä onnistuneet kaatamaan.
Ihan sama. Ainoa hevi mikä minua on kiinnostanut, on aina ollut hevirokki!
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kohta? Jumantsukka etkö seuraa uutisia? Ollaan oltu lamassa jo pitkään.
Parempi jos kaikki tukut menisivät konkurssiin. Mitä vähemmän välikäsiä niin sen parempi.
Turussa ja Helsingissä toiminut Vihannespörssi Oy on ajautunut konkurssiin. Yritys kertoi asiasta verkkosivuillaan keskiviikkona.
-Kaikilla tarinoilla ei ole onnellinen loppu, Vihannespörssi on asetettu konkurssiin tänään 3.7.2024, yritys kertoi.
Vihannespörssi toimitti tuoretuotteita useiden kaupunkien yrityksille Keski- ja Etelä-Suomessa.
https://www.ts.fi/uutiset/6374541
Mihin näitä tukkuja ylipäätään tarvitaan ja kenen idea ne on alunperin ollut?
Uliuliuli. Yrittäjä oli verorikollinen ja konkurssin syy yrityksen maksamattomat verovelat.
Vierailija kirjoitti:
Turussa ja Helsingissä toiminut Vihannespörssi Oy on ajautunut konkurssiin. Yritys kertoi asiasta verkkosivuillaan keskiviikkona.
-Kaikilla tarinoilla ei ole onnellinen loppu, Vihannespörssi on asetettu konkurssiin tänään 3.7.2024, yritys kertoi.
Vihannespörssi toimitti tuoretuotteita useiden kaupunkien yrityksille Keski- ja Etelä-Suomessa.
https://www.ts.fi/uutiset/6374541
Mihin näitä tukkuja ylipäätään tarvitaan ja kenen idea ne on alunperin ollut?
Perustuu siihen, kun se lähikauppa tarvitsee X kiloa joka perunalajia viikoksi, niin ensin eri viljelijät myy tukkurille perunansa, jotka useasti tila pakkaa, ja sitten tukkuri hakee kerralla sen viikon tarpeen eri tiloilta lähikaupoille tilausten mukaan. Maatilan ei tarvitse itse hommata kalustoa, ja käyttää aikaa pikkumyynteihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoilla on omat hankintakanavat ja tukut, esim. Keskolla (K-kaupat) Kespro. Vihannespörssi taisi toimittaa vihanneksia esim. ravintoloihin, ehkä kauppoihinkin, en tiedä. Mielenkiintoista nähdä, ostaako joku liiketoiminnan konkurssipesältä.
No jos osaat arabiaa, niin tilaa suoraan Egyptistä itse kilo appelsiineja sinne Käkkäläjärvelle.
UB-liivijengin toimitilat Tuusulassa sijaitsivat VP Vihannespörssi -yhtiön vuokraamassa ja Lokapojat-yhtiön omistamassa kiinteistössä.
Tukkuri on välikäsi, ei paljoa pysty hintoihin vaikuttamaan, ja kauppa sanoo millä ostaa.