Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkoinen kääntöyritys/TAYS

01.02.2007 |

Onko kenelläkään kokemuksia Taysin käytännöistä kun kokeillaan ulkoisesti kääntää perätilassa olevaa vauvaa? Tuntuu että käytännöt tuon toimenpiteen suhteen ovat kovin sairaalakohtaisia, esim kuulemma KYS jossa oltava ravinnotta 4h mahdollisen hätäsektion vuoksi jos synnytys lähteekin käynnistymään kääntöyrityksen seurauksena.

Uteliaana kuulisin kokemuksianne Taysista, miten ulkoinen kääntöyritys käytännössä siellä menee? Mitään erityisiä etukäteisohjeita minulle ei annettu vaan varattiin normaali poliaika rv:lle 35+5 jossa tuota kääntämistä yritetään jos vielä tarpeen.

-Muffin, rv34+5-

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista yritettiin pari vuotta sitten kääntää TAYS:ssa. Ei ollut mitään ohjeita olla syömättä tms. sitä ennen. Alkuun olin vajaan puoli tuntia käyrillä seurattavana. Itse käännösyritys tapahtui niin, että hoitaja ultrasi koko ajan ja lääkäri yritti vatsan päältä melko lempeästi kääntää. Itsekin siis näin koko ajan ruudulta vauvan ja lääkäri lupasi heti lopettaa mikäli alkaisi sattua tai muuten tuntua epämiellyttävältä. Kovin kauaa lääkäri ei sitten käännellyt kun totesi, että pää on kylkikaaressa niin jumissa, ettei vaavi käänny. Toimenpiteen jälkeen olin vielä puolisen tuntia käyrillä. Lääkäri varasi heti sektioajan kun en perätilassa halunnut synnyttää (silloin raskausviikkoja oli 37+jotain). Pääsin saman tien anestesialääkärin haastatteluun.

Pelkäsin kovasti käännösyritystä, mutta ihan hyvin se meni, illalla tosin vatsaa juili, mutta se meni levolla ohi. Ja tyttö siis syntyi sektiolla, tosin ei malttanut suunniteltuun päivään asti odotella. ;)

Tsemppiä sinulle käännökseen!

Hemppa (+tyttö 2v ja maha rv21)

Vierailija
2/2 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ihmetyttää nämä eri sairaaloiden erilaiset käytännöt... No, viikon päästä sen sitten näkee mitä tapahtuu, mutta oli hyvä kuulla vähän etukäteen että tietää edes vähän mitä odottaa.

Muffin rv34+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla