Millainen ihminen haluaa asua hesassa?
Kommentit (39)
Jaa, no esim minä. Olen syntyperäinen helsinkiläinen, enkä muuttaisi täältä kyllä mihinkään, ehkä korkeintaan Espoota voisin harkita. Missä perähikiällä ap itse asuu?
Vierailija kirjoitti:
Kunnan virkamies. On iso perheasunto keskellä kaupunkia, oma. Helsinki on ollut kotikaupunkini jo 30 vuotta ja viihdyn vuosi vuodelta paremmin. Ihana, monimuotoinen kaupunki. Paras paikka asua ja elää koko Suomessa. Äänestän kokoomusta.
oikea termi virkaelätti
30 vuotta pelkkää kulua ja menoa sinusta, arvatenkin myös muuta haittaa
Vierailija kirjoitti:
Hinnoista päätellen se maksukykyisin väestönosa.
Tuo oli totta 1980-luvulla jolloin jopa Helsingissä asui lähes yksinomaan niitä jotka maksoivat itse asumisensa ja elämisensä.
Se oli sitä aikaa se
2000-luvulla Helsingistä tuli suosituin muuttokohde niille joille hintataso ei millään tavalla rajoita asuinpaikan valintaa kun siitä ei itse ole tarve maksaa euroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minunkaltaiseni junantuoma, jonka oman alan työpaikoja on eniten Helsingissä, ja joka harrastaa ja tykkää tehdä sellaisia asioita, joita on eniten täällä.
Lisäksi täältä löytyy enemmän koskematonta aitoa metsää mm. Vallisaaresta kuin monesta maalaiskunnasta, joissa on lähinnä avohakkuita ja puupeltoja.
Kuten minäkin ja tuhannet muut, plus kulttuuri. Oletteko te maalaiset ikinä käyneet esim. Taiteiden yössä tai sitä seuraavilla Juhlaviikoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkaltaiseni junantuoma, jonka oman alan työpaikoja on eniten Helsingissä, ja joka harrastaa ja tykkää tehdä sellaisia asioita, joita on eniten täällä.
Lisäksi täältä löytyy enemmän koskematonta aitoa metsää mm. Vallisaaresta kuin monesta maalaiskunnasta, joissa on lähinnä avohakkuita ja puupeltoja.
Kuten minäkin ja tuhannet muut, plus kulttuuri. Oletteko te maalaiset ikinä käyneet esim. Taiteiden yössä tai sitä seuraavilla Juhlaviikoilla?
Nuo ovat minulle syitä välttää keskustaan menemistä, vaikka helsinkiläinen olenkin. Eivät kaikki pidä samoista asioista ja tapahtumia on kyllä muuallakin Suomessa, jos niitä on vailla. Minulle parasta Helsingissä on meri, lisäksi tykkään Keskuspuistosta ja muista ulkoilualueista, joissa tukee käytyä myös naapureiden puolella.
n e e k e r i, jolle Kela maksaa asumisen
Hesassa asuminen on aika lavea käsite. Stadissako eli keskustassa? Vai maaseutumaisemissa kaupungin laidalla? Puutalokortteissako? Jne.
https://www.myhelsinki.fi/fi/n%C3%A4e-ja-koe/erikoiset-paikat-joita-et-…
Sellainen, joka viihtyy ydinkeskustassa ja jolla on varaa mieleiseensä asumistasoon. Itselle se on tilava kattohuoneisto terassiparvekkein kivenheiton päässä Espasta. Vastikään oli tv:ssä Suvisaaristoon omalle rantatontille rakennettu viimeisen päälle miljoonatalo. Totesin, että asun mieluummin nykyisessä.
Ihmetyttää miksi joillekin Helsinki on niin tunteita herättävä asia. Kai se jotain alemmuuden tunnetta on..
Avauksesta käy aika hyvin ilmi, että ap on joku perähikiän esson baarin rasvamaha persu, joka on kuullut että "Hesoissa" on paljon niitä tummahipiäisiä, eikä siksi voisi kuvitellakaan asuvansa täällä.
Me kantikset puhutaan heseistä. Ajellaan raitsikalla.
Paljasjalkainen, jonka lähes kaikki muistot liittyvät Helsinkiin, tutut paikat. Helsinki on koti, minne sitä kotoaan lähtisi :)
Itse ainakin muutin viime vuonna pois sieltä.
Maalaiset haluavat asua Helsingissä. Reilusti alle puolet Helsinkiläisistä on syntynyt Helsingissä, suurin osa on muuttanut tänne muualta Suomesta.
Ja niistäkin ketkä ovat täällä syntyneet on vain murto-osa sellaisia kenen vanhemmatkin ovat Helsinkiläisiä.
Eli oikea vastaus kysymykseen on, että kaikista eniten Helsinkiin hinkuvat muualla asuvat.
Helsingissä oli työ, on harrastukset edelleen, ystävät, kulttuuria, tapahtumia ja kaikkea muuta kivaa. Mieskin löytyi, paljasjalkainen helsinkiläinen. Ei sitä tavallinen ihminen muuta tarvitsekaan. I Helsinki
Sellainen joka ei tiedä tai ymmärrä paremmasta.
On kyllä ankea paikka ja ihmiset täysin tyhjäpäitä ja turhaa sakkia. Voisi myydä venäläisille koko kylän, tai vaikka antaa ihan ilmaiseksi, aita vain ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa Ap, mikä on hesa? Onko se kenties joku uusi telttamalli vai mikä?
Hesa är centralorten i det som kallas för Heset.
Tietysti syntyperäinen helsinkiläinen. Tosin alkaa olla aika vaikeaa, kun Helsinkiä ollaan pilaamassa muualta tulleiden päättäjien toimesta.