Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lankesin pitkästä aikaa hampaan välejä, ja seuraavana päivänä ikenet alkoivat oireilla

Vierailija
04.07.2024 |

Ne siis vuosi verta ja yhdestä kohtaa on jopa vähän kipeä ja tulehtuneen oloinen. Mistä johtuu?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pitää/kannattaa langata päivittäin. Vinks vinks.

Vierailija
22/23 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ientulehdus. Verenvuoto on silloin ihan normaalia mutta jatka lankaamista. Langan sijaan käyttäisin mielummin hammasväliharjoja.

Miksi mieluummin hammasväliharjoja?

En käyttäisi mitään hammasväliharjoja enkä tikkuja ikinä milloinkaan. En ymmärrä, miksi ihmiset haluaa hoonata ikenensä lyttyyn ja muodostuu ns. mustia kolmioita hampaiden juuriin. Minulla ei edes mahdu mikään pulloharja hampaiden väliin, enkä todellakaan halua, että ikenet pyöristyy.

Käytän vain ja ainoastaan litteää! hammaslankaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin vasta hammaslääkärissä ja olen käyttänyt lankaa ja vuosikaudet. Ei riko mitään, eikä varsinkaan ikeniä. Minulla oli varsin puhtaan hampaat. 

Hammaslääkärisano, että ne hammasväliharjat ovat nyt "trendi". Siksi niitä kaikki suosittelee. Mutta ne eivät sovi kaikille. Esim. äidilleni ne sopivat siksi, koska hänellä niin suuret hammasvälit, ettei lanka tee siellä mitään puhdistusta. Minulla taas tiukat hammasvälit ja hammaslääkäri sanoi, että koska lanka on pitänyt hammasvälit näin puhtaana ja mitään vaurioitakaan ei ole, niin jatka samaa rataa kuin ennenkin.

Ja tosiaan minullakin jos jää hammaslankaus tekemättä, esim. jollain reissulla, niin johan huomaa sen, kun aloittaa uudelleen. Ikenet voi vuotaa verta ja ovat kipeät, tasoittuvat heti, kun jatkan vaan käyttöä. Eli käyttö ei saisi jäädä välistä melkeinpä ollenkaan.

Joten kantsii kysellä omalta hammaslääkäriltä sitä, että sopiiko

Minulla on aivan sama juttu. Hammasvälit niin ahtaat, että minkäänlainen hammasväliharja ei sinne mahdu. Kokeiltu on, kaikki mallit ja koot. Mieskaverillani on suuret hammasvälit, ja hänelle nuo harjat sopii. Niinpä käytän hammaslankainta, sellaista pitkävartista johon saa vaihtopäitä. Mutta lankaaminen ei saa jäädä väliin, koska silloin voi heti tulla verenvuotoa ja kipua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän