Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaa kieltä osaat paremmin, englantia vai ruotsia?

Vierailija
04.07.2024 |

Kysymys otsikossa.

Kumpaa kieltä osaat paremmin, englantia vai ruotsia?

Vaihtoehdot

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti englantia. Kun yritän muistella ruotsinkieltä, tulee kaikki sanat mieleen englanniksi. Mielestäni ruotsinkieli on ruma kieli, eikä sitä ole oikeasti tarvinnut koskaan missään. Englantia olen tarvinnut, ja sitä kuullut koko ikäni telkkarissa ja musiikissa, eli sen olen oppinut helposti ja ymmärrän todella hyvin, puhuminen on sitten vähän kömpelöä kun ei osaa ääntää kaikkea oikein ja josku osa sanoista on hukassa just siinä paikassa (tosin niin on suomenkielen sanatkin nykyään)

Vierailija
2/6 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantia. Ruotsiksi en osaa muodostaa yhtään yksinkertaistakaan lausetta. Englanniksi osaan, ja varsinkin luetun ymmärtäminen on se vahvuus, ei puhuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantia. Olen opiskellut sitä kauemmin, se on tarpeellisempi ja kiinnostavampi kuin ruotsi ja asun englanninkielisessä maassa. Ruotsia en ole tarvinnut kertaakaan lukion jälkeen kolmenkymmenen vuoden aikana.

Vierailija
4/6 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsia. Aloitin sen opiskelun 3. luokalla, olen aina käyttänyt sitä ja ollut ruotsinkielisissä firmoissa töissä.

Vierailija
5/6 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantia tiatysti

Vierailija
6/6 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanniksi sanavarastoni on laajempi mutta ruotsiksi tunnistan sävyerot paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi