Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluatte hotellihuoneelta ulkomailla matkustellessanne?

Vierailija
04.07.2024 |

Mikä on hyvä hotellihuone, minkä verran maksatte ja jos olette tehneet pitkiä matkoja, joissa hotellit vaihtuu tiuhaan tahtiin, niin mistä olette valmiita tinkimään, kunhan vaan pääsette siirtymään eteenpäin seuraavaan kohteeseen? 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei olisi luteita. Serkkuni on tuholaistorjuja, ja hänen mukaansa luteiden tuominen ulkomailta on nykyään jo älyttömän yleistä. Monissa maissa luteista ollaan tietoisia, suomalaiset eivät ole, joten tuovat ne hotellista mukanaan. Toki myös suomalaisissa hotelleissa on myös luteita. 

Tämä on oma painajaiseni. Olisi tosi kiva jos saisi jotain vinkkejä niiden välttämiseen tai huomaamiseen, jos sellaiseen paikkaan tiensä löytää.

Vierailija
22/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sänky nyt ainakin olis kiva olla.

Kannatan tätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tärkeimpiä hotellihuoneen ominaisuuksia:

- hiljaisuus, että saa nukuttua

- sijainti, että pääsee helposti, minne haluaakin

- hyvät peseytymismahdollisuudet eli kunnon suihkut ja suihkutilat

- huoneen puhtaus

- mahdollisuus kelvolliseen aamiaiseen

Vierailija
24/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisti puhdas hiljainen, hyvä patja.

Tämä. Ja yllättävän vaikea löytää, koska monet hotellit sitten yrittää tunkea kaiken maailman eri juttuja sinne että saisi sen neljännen tähden, ja sitten kaikkien näiden peruselementtien laatu kärsii. Olen huomannut.

Vierailija
25/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa majoituksen minimi mikä riittää on: oma huone, leveä sänky (jossa pitäisi olla ainakin pehmeähkö petauspatja sillä paikalliset sängyt voivat olla melko kovia), moskiittoverkko sängyn ympärillä (jos huoneessa on itikoita), wc ja ainakin kylmä suihku (vesijohtoverkon vesi on lämpimämpää kuin Suomessa kesällä) ja tuuletin.

Yksi ongelma sekä hotellimajoituksissa että muissa Thaimaassa on mahdollinen homeisuus. Halvat hotellit täyttävät helposti muut vaatimukseni, mutta olen ollut useammassa hotellissa jossa on homeongelma. Majoitusten hotelliyön hinnat ovat olleet 16-29 euroa/yö ja paikallisten käyttämien asuinhuoneiden (yksi 20-25 m2 huone + wc ja suihku) hinnat jotain 150 euroa/kk (jos on ilmastointi ja enemmän päällä, niin veden kanssa voi olla jopa vähän yli 200 euroa/kk).

Vierailija
26/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

me olemme matkustelleet paljon. Ja olen tehnyt hyvän hotellin etsimisestä taidetta. Luen aina tripadvisorin, vaikka olisi vain yhden yön pysähdys. Katson paljon sisustusta. Sen pitää olla kaunis. Ulkouima-allas on aina hakusessa, mutta ei pakollinen. Olen valmis tinkimään aamiaisesta, oli kyse pitkästä tai lyhyestä yöpymisestä.

Yleisellä tasolla Ensisijaisesti etsin viiden tähden hotellia, mutta jos hinnat ovat korkeat, niin etsin hyvän neljän tähden. Viisi tähteä siksi, että niissä on takuuvarmemmin äänieristetyt ja pimennetyt huoneet. Neljässä tähdessä nämä helposti puuttuvat. 200 e on hyvä hinta, ja kipurajani menee 250 eurossa. Tietty riippuu maasta ja sijainnista: suhteutan hinnan kaikkien hotellien hintoihin.

Jos olemme vain yhden yön hotellissa, niin voin mennä kolmen tähden hotelliin. Siitä maksan max 100 e. Silloin etsin ko alueen parhaan hinta-laatutason.

oi, en minä muista. Olen ollut siellä miljoona kertaa. Pitää vain lukea tripadvisor hyvin. Jos ei halua yllätyksiä, niin sitten pitää ottaa ketjuhotelli.

Vierailija
27/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään Red Planet Pattaya huoneen saa nyt varaussivustoilta vähän reilulla 10 eurolla ja veroineen on varmaan jotain 15 euroa. Uusi siisti hotelli, jossa on normaali länsimainen varustelutaso. Hienompaa majoitusta en arvosta, sillä ahdistaisi jos maksaisin jonkun mielisairaan 100 euroa /yö, sillä en mitenkään pystyisi arvostamaan niin kovalla hinnalla saatua lisämukavuutta. Lennot syksyyn jotain 700-800 euroa, majoitus majoitus max. 20*30pv, joten lennot ja kuukauden majoitus on 1300 - 1400 euroa.

Vierailija
28/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa tärkeintä on hiljaisuus eli hyvät yöunet. Seuraavaksi tärkeintä on hyvä suihku, eli sellainen mistä tulee vettä kovalla paineella ja kun käyt suihkussa niin koko vessan lattia ei kastu vaan pelkkä suihkun lattia.

Riippuu toki paljon myös kohteesta että mitä vaadin hotellilta. Yleensä sen olisi hyvä olla lähellä keskustaa tai jos ei ole niin sitten metropysäkin vieressä. Viimeksi meillä oli vuokra-auto joten yksi kriteeri oli se että hotellilla on oma pysäköinti.

Oma hintahaitarini tällä hetkellä on 200-400 euroa/yö. Olen ollut kalliimmissakin mutta mielestäni niissä ei ole hyvä hinta-laatu-suhde eli ei mitään ekstraa verrattuna tuohon 200-400 hintaluokkaan.

Vierailija
29/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellissa tärkeintä on hiljaisuus eli hyvät yöunet. Seuraavaksi tärkeintä on hyvä suihku, eli sellainen mistä tulee vettä kovalla paineella ja kun käyt suihkussa niin koko vessan lattia ei kastu vaan pelkkä suihkun lattia.

Riippuu toki paljon myös kohteesta että mitä vaadin hotellilta. Yleensä sen olisi hyvä olla lähellä keskustaa tai jos ei ole niin sitten metropysäkin vieressä. Viimeksi meillä oli vuokra-auto joten yksi kriteeri oli se että hotellilla on oma pysäköinti.

Oma hintahaitarini tällä hetkellä on 200-400 euroa/yö. Olen ollut kalliimmissakin mutta mielestäni niissä ei ole hyvä hinta-laatu-suhde eli ei mitään ekstraa verrattuna tuohon 200-400 hintaluokkaan.

Oho, miten pitkiä lomia yleensä teette tuollaisilla hinnoilla? Toki teitä on varmaan ainakin kaksi ihmistä maksamassa, niin se varmaan auttaa asiaa.

Vierailija
30/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sijainti, oma kylpyhuone ja siisti huone. Kuumaan aikaan mielellään ilmastointi, hyvin toimiva nettiyhteys 

Hinta mielellään alle 30 euroa/yö, matkustan paljon halvan hintatason maissa. Huoneen enimmäisrajana yleensä noin 50 €/yö. Joskus toki on joutunut menemään tuotakin kalliimpaan hotelliin mutta pyrin valitsemaan matkakohteet niin että noin kallista ei olisi.

Kaikesta muusta voin tinkiä mutta en omasta kylpyhuoneesta. Esimerkiksi jossain suurkaupungissa hotellit on kalliita ja sijainnista on tingittävä eli keskustan sijaan hotelli metroaseman vierestä josta nopea yhteys keskustaan.

Vierailija
32/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ollaanko aurinko-, kaupunki-vai jollain muulla reissulla. Mutta sijainti, lähellä pitää olla ravintolatarjontaa, kauppoja. Siisti, 3-4 tähteä riittää. Runsas aamiaisbuffet, jääkaappi huoneessa. Jollain föönillä ja vedenkeittimellä mä en tee mitään. Rantalomalla ilmastointi ja merinäköala, usein ollaan Kreikan saaristossa eli mielellään lähellä satamaa kun käydään lauttamatkoilla. Mielellään adults only. 

Vierailija
33/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta 10 - 40 e/yö. Sänky, jossa riittävän pehmeä patja (ei 7 cm vaahtomuovi aina riitä), puhtaat vuodevaatteet. Suihku ja wc. Ilmastointi tai kunnolliset tuulettimet. Nettiyhteys. Julkisten kulkuneuvojen reitin vieressä tai hyvin lähellä.

Olen vanha matkaaja, kuljen junilla tai busseilla - ennen varsinkin  Itä-Euroopassa ja Neuvostomaassa sekä Aasiassa. Olen tottunut hyvinkin kepoisiin majoituksiin, mutta nyt noita mainittuja jo kaipaa. Olen nukkunut öitä yhteismajoituksissa alustalla, erilaisissa hostelseissa, sohvasurffaillut jne eli kokemusta on. Työmatkoilla joutui joskus yöpymään  4 tähden hotelleissa eivätkä nuo kovin kummoisia aina olleet.

Vierailija
34/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisti. Hyvä sijainti mielellään kävelyetäisyydellä paikoista, joissa haluan käydä. Turvallinen alue - sikäli kun sitä voi määritellä.

Hevostalli?

Vierailija
35/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan matkasta ja kohteesta. Yleensä ollaan maksettu noin 150-200€/vrk. 

Odotusarvo on siisti ja turvallinen, sekä hyvä sijainti. 

Vierailija
36/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaadin hotellilta paljon. Toki, aina ei ole rahaa siihen 5-tähden hotelliin, mutta murjuihin en enää mene. Ne oli ok parikymppisenä, mutta keski-iässä arvostaa mukavuutta. 

Tärkeimmät on tietysti hyvä parveke (jos on ilmastossa, jossa parveketta tulee käytettyä), siisti kylppäri, jossa vesi tulee kunnolla ja oikeassa lämmössä. Yleisesti siisteys kaikissa tiloissa on ehdotonta. En halua nähdä hometta, repeämiä, kuluneisuutta, tahroja yms. Ja kaikista tärkein nyt tässä iässä on hyvä sänky. Nuorempana sitä ei edes ajatellut, mutta nukkuminen on mennyt huonommaksi ja hyvä sänky on ehdottoman tärkeä. Yleensä kalliimmissa hotelleissa on laadukkaat sängyt. Vielä kolmekymppisenä nukuin joskus hotellisängyssä, jossa oli kulunut joustinpatja ilman petaria ja totesin vaan, että onpa kälyinen sänky.... ja nukuin siinä sujuvasti yöni. Nyt valvoisin puolet yöstä heräillen mokomassa sängyssä.

Vierailija
37/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mikä on majoittumisen tarkoitus. Jos pitää vain saada yhdeksi yöksi katto pään päälle ja pää tyynyyn, niin riittää että huone on siisti ja siinä on oma wc ja mielellään myös suihku.

Pidemmällä kuin yhden yön majoittumisella on sitten enemmän merkitystä vaikkapa sillä, että huoneessa on mukavasti tilaa, kiva näköala, tv jne. 

Aamiaisella ei ole itselleni suurtakaan painoarvoa, siksipä useimmiten valitsenkin Airbnb-asunnon ja käyn ostamassa kaupasta aamiaistarpeet valmiiksi. Minulle riittää mukillinen kahvia ja vaikkapa jugurtti ja croissant. Hotelliaamiaisen ahtamisen sijaan minusta on mukavampi käydä jossain kivassa paikassa kevyellä lounaalla. Ja sitten illalla syömään toki myös. 

Vierailija
38/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinäköala pitää olla, jääkaappi ja ilmastointi, vedenkeitin. Oma kylppäri/wc. Siinäpä ne tärkeimmät.

Vierailija
39/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea kuvitella, että kelvollista hotellia saisi alle satasen yö juuri mistään enää. Nyt olen lähdössä syyskuussa reissuun Kyprokselle ja hotelli maksaa aamiaisella 180 Euroa/yö. Sillä ei todellakaan saa mitään 5-tähden hotellia vielä. Mutta varmaan se neljä ja hyvät arvostelut.

Minä kyllä tykkään hotelliaamiaisesta. Siinä tulee syötyä pitkän kaavan mukaan ja näin aikuisiällä sillä pärjää oikeastaan iltaan saakka. Airbnb on minusta kamala majoitusmuoto. En pidä toisten ihmisten kodeista tai yksityisen vuokrauskäyttöön varaamasta asunnosta. Tykkään hotellin anonymiteetistä ja siitä, ettei ole niin tarkkaa, miten siellä elää. En tykkää, että joku esittelee minulle asuntoa tmv. Mulle riittää respa, joka antaa avaimet ja se siitä. Olen pari kertaa kokeillut Airbnb:tä ja ei enää ikinä. Yhtä kallis kuin hotelli ja kiusallinen asumismuoto. 

Vierailija
40/46 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Italiassa yleensä valitsemme neljä tähteä. Rauhallinen sijainti, mutta ei liian kaukana, jotta voi liikkua myös kävellen. Siisti ja puhdas, hiljainen huone. Kunnollinen siivous. Näköala ei välttämätön, mutta plussaa. Vedenkeitin, kylpyamme, minibaari, iso televisio, leveä sänky ja laadukas patja sekä 24/7 respa näissä on yleensä vakiona. Monipuolinen aamiainen. Palvelujen ja neuvojen saaminen henkilökunnalta esimerkiksi ravintoloiden ja liikkumisen suhteen. Etukäteen on pakko tutkia Tripadvisorista ja muilta sivuilta laajasti arvioita, jotta tietää, mikä hotelli kannattaa valita. Neljästä tähdestä maksamme yleensä 200-350 euroa yöltä. Viisi tähteä olisi toki hienoa, mutta jo selvästi kalliimpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi