Ukkola: YLEn salatut koulutukset julki - "pyydä anteeksi jos olet valkoinen cis henkilö"!
Ei ihme, että Yle kieltäytyy luovuttamasta tietoja koulutuksista, kirjoittaa Sanna Ukkola.
Liian pitkä tiivitää mutta kannatta lukea, palkkauksessa etnisyys menee osaamisen edelle, YLE edistää vähemmistöjen "uutta vallankaappausta", 40 eri koulutusta henkilöstölle pelkästää monimuotoisuudesta (joka ei tutkimusten mukaan lisää tulosta), pyydellään anteeksi jos on valkoinen cis henkilö, vähemmistön osaaminen ei riitä joten palkataan työryhmiä avustaman heitä jne.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/808aff2e-86f9-4774-862f-4ffb81028c83
Kommentit (730)
"Ikävää ettei juuri sinun spesifi kysymyksesi ole tullut kâsitellyksi. Kokonaiskuva kyselyistä viestii, että ylen tarjontaan, luotettavuuteen ja kustannuksiin ollaan hyvin tyytyväisiä. Vain persuilla jokin hiertää. Tiedämme kaikki mikä. Sinäkin."
Kerrotko meille omin sanoin mikä persuja hiertää? Voimme sitten arvioida olemmeko samaa mieltä.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
"Siitä vain miehet sitten kiinnostumaan koulutusalasta suunnittelussa, kehittämisessä ja opettamisessa. Kokemusasiantuntijuudellenne on toki tarvetta. Lehtereiltä huutelu ei vaikuta mihinkään."
Eli olet taas sitä mieltä että miesten pitää korjata miesten ongelmat? Jätetäänkö naisille sitten vastuu omien ongelmien ratkomisesta? Molemmat sukupuolet keskittykööt omien etujen ajamiseen?
Saatana että on sairasta
Tässä on naiset yrittäneet sote-palveluissa, kodeissa ja kouluissa hyysätä teitä kautta maailmanhistorian. Tehkääpä ihan itse omin pikku kätösin välillä jotain.
"Tässä on naiset yrittäneet sote-palveluissa, kodeissa ja kouluissa hyysätä teitä kautta maailmanhistorian. Tehkääpä ihan itse omin pikku kätösin välillä jotain."
Enköhän minä ole hyysäämiseni maksanut. Entäs sinä?
Vierailija kirjoitti:
"Ikävää ettei juuri sinun spesifi kysymyksesi ole tullut kâsitellyksi. Kokonaiskuva kyselyistä viestii, että ylen tarjontaan, luotettavuuteen ja kustannuksiin ollaan hyvin tyytyväisiä. Vain persuilla jokin hiertää. Tiedämme kaikki mikä. Sinäkin."
Kerrotko meille omin sanoin mikä persuja hiertää? Voimme sitten arvioida olemmeko samaa mieltä.
t. eri
Vähemmistöjen saama näkyvyys, monimuotoisuuden ja suvaitsevaisuuden kunnioittaminen ja se, että persut haluavat tehdä kuten isot pojat Puolassa, Unkarissa, USAssa jne. eli rapauttaa luottamusta yhteiskunnan instituutioihin, jotka eivät aja heidän tarkoitusperiään vaan sivistystä, moniarvoisuutta, lainmukaisuutta ja ihmisarvon kunnioittamista. Fazismin kanssa flirttailu on aina sopinut autoritäärisille puolueille. Usein flirttailusta on siirrytty rakkaussuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
"Tässä on naiset yrittäneet sote-palveluissa, kodeissa ja kouluissa hyysätä teitä kautta maailmanhistorian. Tehkääpä ihan itse omin pikku kätösin välillä jotain."
Ei minua ole sen kummemmin tarvinnut hyysätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkästään persut. Tavalliset kansalaiset kyllä vaativat yle pakkoveron pois. Ylen anto Voi aivan hyvin olla maksukanava. Vihervasemmisto ja muusukupuoliset tuonkin kansvan.
Tämä ei pidä minkään väestötason kyselytutkimuksen mukaan paikkaansa.
Viittaat nyt kyselyihin luotettavista tietolähteistä? en ole tavannut kyselyä jossa kysyttäisi onko Yle rahoituksen turvin laajentanut toimintaansa alueille jotka eivät sille kuulu
Ikävää ettei juuri sinun spesifi kysymyksesi ole tullut kâsitellyksi. Kokonaiskuva kyselyistä viestii, että ylen tarjontaan, luotettavuuteen ja kustannuksiin ollaan hyvin tyytyväisiä. Vain persuilla jokin hiertää. Tiedämme kaikki mikä. Sinäkin.
Mikä? Minä kun olen kokoomuksen kannattaja, eli ainakin ylen ylimmässä hallinnossa ihan kivasti edustettu, niin ehkä sinä voisit nyt aito-yleläiseen tapaan panna sanat suuhuni ja kertoa mikä se nyt on mikä anua hiertää.
Jos kysytään median luotettavuutta, kysytään median luotettavuutta. Sinä itse lisäät aiheeseen nyt jotain arvoja mitä siinä ei kysytty. Esim jos kysytään Suomen poliisin luotettavuuta, ei käsittääkseni samalla oteta kantaa poliisin resurssiin? Tai jos kysytään eläinlääkärisi luotettavuutta, niin ilmaisetko samalla vastauksella, erikseen kysymättä, mitä olet mieltä hänen palvelunsa hinnoittelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olinkin aistivinani että et ole kouluttautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siitä vain miehet sitten kiinnostumaan koulutusalasta suunnittelussa, kehittämisessä ja opettamisessa. Kokemusasiantuntijuudellenne on toki tarvetta. Lehtereiltä huutelu ei vaikuta mihinkään."
Eli olet taas sitä mieltä että miesten pitää korjata miesten ongelmat? Jätetäänkö naisille sitten vastuu omien ongelmien ratkomisesta? Molemmat sukupuolet keskittykööt omien etujen ajamiseen?
Saatana että on sairasta
Tässä on naiset yrittäneet sote-palveluissa, kodeissa ja kouluissa hyysätä teitä kautta maailmanhistorian. Tehkääpä ihan itse omin pikku kätösin välillä jotain.
Niin. Mistäköhän nykyinen hyvinvointivaltiomme perusta on syntynyt?
Vientiteollisuudesta ja teknisistä innovaatioista.
Toisten paitoja pesemällä ei synny hyvinvointia. Vaan
Mitens teillä miehillä sitten niin pasqasti menee?
Nyt siirryn töihin. Mukavaa päivän jatkoa. Tämä Ukkola-keissi on hyvin turhanpäiväinen taifuuni viskilasissa. Toivittavasti tajuatte sen jossain vaiheessa ja siirrytte aurinkoon tai fiksumpaan puuhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Vähemmistöjen saama näkyvyys, monimuotoisuuden ja suvaitsevaisuuden kunnioittaminen ja se, että persut haluavat tehdä kuten isot pojat Puolassa, Unkarissa, USAssa jne. eli rapauttaa luottamusta yhteiskunnan instituutioihin, jotka eivät aja heidän tarkoitusperiään vaan sivistystä, moniarvoisuutta, lainmukaisuutta ja ihmisarvon kunnioittamista. Fazismin kanssa flirttailu on aina sopinut autoritäärisille puolueille. Usein flirttailusta on siirrytty rakkaussuhteeseen.
Vähemmistöjen saama näkyvyys. Kyllä tuossa olemme samaa mieltä. Kuten Ukkolan tapauksesta käy selväksi, Ylessä otetaan haastateltavaksi mielummin marginaaliryhmän edustaja, kun paras asiantuntija.
Suvaitsevaisuuden kunnioittaminen. Eikös suvaitsevaisuuteen kuulu myös muilla tavoin ajattelevien kunnioittaminen? Esimerkiksi persujen mielipiteiden kunnioittaminen voisi olla yksi tapa harjoitella suvaitsevaisuutta.
Kustannuksiin ovat ihmiset tyytyväisiä, jotka eivät hahmota rahan määrää. Mielipide muuttuisi välittömästi mikäli ihmisten pitäisi priorisoida, esim. vanhusten vessaanpääsemisen ja Ylen ulkomailta ostettujen hupiohjelmien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä MBA on aistivinaan että sinä suhtaudut nyt ylimielisesti siihen käteen mikä sinua ruokkii. Jos joskus olisit päivänkin tehnyt työtä siellä missä tämän valtion humpparahat tienataan, tietäisit, ettei sieltä lähde yhtään myytävää konttia maailmalle ilman noita halveksumiasi 'ei-koulutettuja'. Tuo asenne paljastaa teollisuuden ylemmälle toimihenkilölle välittömästi yhteiskunnan elätin. Me ymmärrämme pitää suuressa arvossa kaikkia tämän maan todellisen arjen pyörittäjiä, ammattimiehiä- ja naisia.
Ehkä olisi aika yksityissektorin työntekijöiden veronmaksulakon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä MBA on aistivinaan että sinä suhtaudut nyt ylimielisesti siihen käteen mikä sinua ruokkii. Jos joskus olisit päivänkin tehnyt työtä siellä missä tämän valtion humpparahat tienataan, tietäisit, ettei sieltä lähde yhtään myytävää konttia maailmalle ilman noita halveksumiasi 'ei-koulutettuja'. Tuo asenne paljastaa teollisuuden ylemmälle toimihenkilölle välittömästi yhteiskunnan elätin. Me ym
Nono. Kirjoittaja on varmaan kovin nuori. Nuorena tulee monasti kompastuttua omaan erinomaisuuteen kun ei vielä oikein tunne realiteetteja.
Älä twiittaa Ukkolasta, saatat saada potkut
https://blogit.apu.fi/suviauvinen/ala-twiittaa-ukkolasta-saatat-saada-p
"18.9. Sanna Ukkola kirjoittaa Ylelle blogin, jossa on huolestunut Aamulehden linjasta käyttää sukupuolineutraaleja termejä. Ukkola puhuu Orwellista ja valittelee vaikeutta keksiä poliittisesti korrekteja termejä eri ammateille. Ukkola puhuu siitä, mitä sanoja 'saa' käyttää vaikka Aamulehden linjaus käsittelee vain lehden omia linjauksia eikä edes yleisesti sitä, millaisia termejä median tulisi käyttää. Ukkola vertaa Aamulehden linjausta noita- ja kirjarovioihin.
6.10. Pressiklubissa Sanna Ukkola esiintyy Amerikan alkuperäiskansojen sulkapäähine päässään. Lapsena leikittiin cowboyta ja inkkaria, mutta ei leikitä enää. Tämän sulkapäähineen käyttö ei ole näet mitään leikkiä, vaan silkkaa varkautta, kulttuurivarkautta, avaa Ukkola Pressiklubin. Tempaus itsessään alun Pekka ja Pätkä -blackfacekohtauksen näyttämisen kanssa on yksi täysin merkityssisällöttömän huomio'journalismi' temppu, joka ei ansaitsisi edes Ukkolan sille kalastelemaa huomiota."
Tämän jälkeen tavan kansalainen, Tero Hannula, julkaisee Twitterissä leikkimielisen kyselyn, jossa pohditaan, sopisiko Ukkolan päähän parhaiten aasinhattu, persujen lippis, KKK-huppu vain pullollinen Erikeepperiä.
"9.10. Hannulan saapuessa työhönsä Etelä-Pohjanmaan opistolle, kutsutaan hänet myöhemmin saman päivän aikana 'juttelemaan some-asiasta.' Keskustelussa hämmentynyt vararehtori kertoi opiston rehtorin saaneen Ukkolalta sähköpostin, jossa pyydettiin ottamaan Hannulan tekemä äänestys käsittelyyn työpaikalla. Etelä-Pohjanmaan opiston johtoryhmä on aamupalaverissaan lukenut Hannulan Twitteriä läpi. Esimies ei löydä Hannulan toiminnasta mitään huomautettavaa eikä ymmärrä miten koko asia liittyy työnantajaan."
http://blogit.image.fi//ala-twiittaa-ukkolasta-saatat/
Että sellaista. Yksi maan näkyvimmistä toimittajista ottaa yhteyttä kriitikkonsa työnantajaan, kun viesti ei miellytä. Melkoinen sananvapauden sankari. Nyt Ukkola selittää, että yhteydenotto työnantajaan ei ole ollenkaan pyrkimys painostaa kriitikkoa eikä ollenkaan ole hakenut potkuja Hannulalle. Että ihan muuten vaan ensimmäisenä otti yhteyttä esimieheen, joka ei liity asiaan oikeastaan millään tavalla. Että näin.
Katkera Ukkola on ottanut hampaisiinsa entisen työnantajansa Ylen, koska? Koska nuoleskelee päätoimittaja kauppista? Koska on persu kuten peruslehden päätoimittajamiehensä Matias Turkkila, joka myös Hommaforumin perustajana, Suomen Sisusn ex-varapuheenjohtajana ja Halla-ahon entisenä kampanjapäällikkönä tunnetaan.
"Älykäs" "toimittaja" Ukkola
Toimittaja Sanna Ukkola julkaisi vaalipäivänä X-tilillään (entinen Twitter) hämmennystä herättäneen kuvan äänestyslipustaan.
Lipussa näkyvät pelkästään punaisen huulipunan jättämät huulen jäljet. Numeroa äänestyslipussa ei ole lainkaan. Äänestyslippuun tulee tunnetusti kirjata vain ehdokkaan numero. Jos lipussa on muita merkintöjä, se hylätään.
Äänestin, Ukkola kirjoitti sydänemojin kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Ylen artikkeleissa usein ongelmat sukupuolitetaan? Aivan kuin haluttaisiin entistä enemmän korostaa miesten ja naisten välisiä eroja sekä kasvattaa vastakkainasettelua.
Siksi koska monet ongelmat ovat tutkimustenkin mukaan sukupuolittuneita.
Miksi sitten ikinä ongelmia ei ratkota katsoen sukupuolia? Paitsi jos sukupuoli on nainen. Miten yhteiskunta on tukenut miesten sukupuolittuneita ongelmia?
Siitä vaan perustamaan miesasialiikettä. Ei ole näyttänyt olevan joko tarvetta tai jaksua.
Eikös jotkut valheellisuudestaan tunnetut hippimiehet maalita Miesten tasa-arvo
Ja feministit ovat aina toimineet miesten ja konservatiivinaisten vastustuksesta huolimatta. Onnistunee se miehiltäkin. Sitä on vastarinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä MBA on aistivinaan että sinä suhtaudut nyt ylimielisesti siihen käteen mikä sinua ruokkii. Jos joskus olisit päivänkin tehnyt työtä siellä missä tämän valtion humpparahat tienataan, tietäisit, ettei sieltä lähde yhtään myytävää konttia maailmalle ilman noita halveksumiasi 'ei-koulutettuja'. Tuo asenne paljastaa teollisuuden ylemmälle toimihenkilölle välittömästi yhteiskunnan elätin. Me ym
Näköjään MBA tekee paljon vääriä päätelmiä ja osaa larpata kouluttamatonta. Olen ns. nettomaksaja, joka on perustanut useita yrityksiä, työllistänyt kokopäivätoimisesti kymmeniä ihmisiä ja toiminut pääsääntöisesti työelämässä yritysten johtajatason kanssa. Täten väitän hoitaneeni oman osani yhteiskunnan pyörittämisestä ja täten maksaneeni esim. omat koulutukseni.
Omat argumenttini liittyivät tuohon lapselliseen naiset hyysänneet sote-palveluissa, kodeissa ja kouluissa osuuteen.
Sannan äiti muistelee: "Lukion jälkeen Sanna meni Leedsiin yliopistoon opiskelemaan broadcast-journalismia. Hän myös matkusteli paljon ja kävi Intiassa, Nepalissa, Thaimassa, Keniassa, Balilla, Sansibarissa ja Perussa. Ugandassa hän kävi jopa telttailemassa yksin, herra Jumala siunatkoon. Pariisissa hänen kännykkänsä vietiin. Välillä hänen rahansa loppuivat"
Mitä mieltä??
Vierailija kirjoitti:
Sannan äiti muistelee: "Lukion jälkeen Sanna meni Leedsiin yliopistoon opiskelemaan broadcast-journalismia. Hän myös matkusteli paljon ja kävi Intiassa, Nepalissa, Thaimassa, Keniassa, Balilla, Sansibarissa ja Perussa. Ugandassa hän kävi jopa telttailemassa yksin, herra Jumala siunatkoon. Pariisissa hänen kännykkänsä vietiin. Välillä hänen rahansa loppuivat"
Mitä mieltä??
Suvaitsevainen, maailmaa ja erilaisia ihmisiä nähnyt rohkea toimittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pommi-iskuillahan feministitkin voimaantumisensa aloittivat, sama konsti siis käynee miesasialiikkeellekin. Vai suostuuko feministit vapaaehtoisesti avartamaan ajatteluaan?
Miesten suurin tasa-arvo-ongelma kuuluu olevan asevelvollisuus. Sitä ylläpitävät lähinnä äijäpuoleet, sen tasa-arvoistamisen kannalla ovat olleet näkyvimmin feministinen puolue ja vihreä puolue. Että kannattaa miettiä mihin pommi-iskua suunnittelee.
Miesten suurin tasa-arvo ongelma on koulutusjärjestelmä, joka on suunniteltu naisten toimesta tyttöjä tukemaan. Näin suuri osa kansasta tippuu kelkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pommi-iskuillahan feministitkin voimaantumisensa aloittivat, sama konsti siis käynee miesasialiikkeellekin. Vai suostuuko feministit vapaaehtoisesti avartamaan ajatteluaan?
Miesten suurin tasa-arvo-ongelma kuuluu olevan asevelvollisuus. Sitä ylläpitävät lähinnä äijäpuoleet, sen tasa-arvoistamisen kannalla ovat olleet näkyvimmin feministinen puolue ja vihreä puolue. Että kannattaa miettiä mihin pommi-iskua suunnittelee.
Eli ei sitten enää lainkaan nälvimistä esim MTA:n ulostuloista. Tai vaihtoehtoisesti räjäytetään UNWomen.
Ikävää ettei juuri sinun spesifi kysymyksesi ole tullut kâsitellyksi. Kokonaiskuva kyselyistä viestii, että ylen tarjontaan, luotettavuuteen ja kustannuksiin ollaan hyvin tyytyväisiä. Vain persuilla jokin hiertää. Tiedämme kaikki mikä. Sinäkin.