Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lähette reissuun ja pitäs hakea autoton ensin kaukaa, hakisitteko?

Vierailija
03.07.2024 |

Eli hän pyysi että haetaan tulee ylimääräinen lenkki noin reilu puol tuntia. Muuten hän pääsee linkulla, ei ollut vaan kiinnostunut. Haetteko vai lähtöpisteestä lähetään?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen tunnin lenkki suuntaansa, eli Lauttasaaresta Kallioon.

Vierailija
22/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Mieluisan henkilön kyllä. Vähänkin kiviriippa tai kyydin vinkuja muutoin usein niin tuskin. Jos asenne tuo ettei vaan kiinnosta niin en hakisi. Miksi ihmeessä minua pitäisi kiinnostaa hänen hakemisensa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta. Mieluisan henkilön kyllä. Vähänkin kiviriippa tai kyydin vinkuja muutoin usein niin tuskin. Jos asenne tuo ettei vaan kiinnosta niin en hakisi. Miksi ihmeessä minua pitäisi kiinnostaa hänen hakemisensa. 

Tässä tapauksessa tosiaan en hakisi. Jos ei kiinnosta tulla bussilla osan matkaa, niin ei minuakaan kiinnostaisi hakea. Kaksinkertainen matkahan sen minulle on.

Vierailija
24/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aivan helposti voisin hakea. Mun kaveri ei voinut hakea minua 6 kilsan päästä, kun olin eri suunnassa mihin molemmat oltiin menossa. Saman kaupungin sisällä oltiin. Mun olisi pitänyt mennä taksilla 20 km, mutta onneksi toinen kaverini hyvää hyvyyttään ajeli sen 20 km ja vei minut. Hänellä siis tuli 40 km lenkki ihan vain minun takia. 

Helposti voisit hakea, jos sulla olisi auto, mutta ikävä kyllä vain ei ole. Jep.

Vierailija
25/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aivan helposti voisin hakea. Mun kaveri ei voinut hakea minua 6 kilsan päästä, kun olin eri suunnassa mihin molemmat oltiin menossa. Saman kaupungin sisällä oltiin. Mun olisi pitänyt mennä taksilla 20 km, mutta onneksi toinen kaverini hyvää hyvyyttään ajeli sen 20 km ja vei minut. Hänellä siis tuli 40 km lenkki ihan vain minun takia. 

Helposti voisit hakea, jos sulla olisi auto, mutta ikävä kyllä vain ei ole. Jep.

On minulla auto. Ei vain oltu kotona vaan nimenomaan kotiin piti päästä. 

Vierailija
26/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaalle en menisi milloinkaan.

Vierailija
27/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: se on vain, ei vaan. Ovat kaksi eri sanaa, katsos.

Vierailija
28/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näin aikuisena ala huolehtimaan autottomista ihmisistä. On heidän itsensä vastuulla hoitaa kyydit, jos haluavat johonkin reissuun lähteä. Tietenkään jokaisen ei tarvitse omalla autollaan lähteä, mutta vastavuoroisesti, kun hoidetaan kyyditykset niin ei autottomat sellaiseen mahdu - ovat aina vain rasitteena. Aikuinen ihminen, joko omistaa oman auton, jolla voi vuorollaan ihmisiä kyydittää tai sitten hyväksyy autottomuutensa rasitteet ja matkustaa matkat itse omilla kyydeillään. Ei muissakaan jutuissa katsella hyvällä vapaamatkustajia. Miksi siis tässäkään?

Vierailija
29/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että ajat taksilla 6 kilsan matkan kaverin luo, niin vingut jonkun ajamaan 40 kilsan lenkin.

Vierailija
30/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt tiedät kumpi on se oikea kaveri.

Vierailija
31/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuka tämä henkilö on, minne ollaan menossa, millainen aikataulu on, miten paljon hänellä on kantamuksia ym.

Tämä. Ja siis onko tuo 30 min suunta vai meno-paluu? Mutta kyllä se menee aina tapauskohtasesti miten toimitaan, joskus voi jopa aikataulusyistä olla järkevämpi hakee (jos vaikka ne julkiset ei kulje haluttuun aikatauluun nähden sopivaan aikaan).

Vierailija
32/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että ajat taksilla 6 kilsan matkan kaverin luo, niin vingut jonkun ajamaan 40 kilsan lenkin.

Tuolla tavalla ei tarvitse itse maksaa mitään.

Vierailija
33/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa. Sähkiksellä tuollainen matka ei edes maksa juuri mitään.

Vierailija
34/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistuu jos puolen tunnin jälkeen on kuskin vaihto.

Vierailija
35/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolen tunnin ajomatkan päässä ei kyllä ole kaukaa. 

Niin, no riippuu. Jos on tiukka aikataulu, niin kyllä se sitten on. Puoli tuntia ajoaikaa suuntaansa on helposti 1,5 tunnin hakumatka. 

Vierailija
36/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et tietenkään kaverille korvannut mitenkään kuljetteluasi, itsekäs paska kun olet. 

Vierailija
37/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin siitä, paljonko kyseisestä ihmisestä pidän. En ole kynnysmatto enkä kuski.

Missä päin böndeä linja-autoa sanotaan "linkuksi"?

Ainakin Oulussa. Tervetuloa sieltä kehä ykkösen sisältä tutustumaan muuhunkin Suomeen!

Aika harvoin kuulee Oulussa linkku-sanaa. Bussi se on, jos ei joku käytä sitä ikivanhaa oululaista onnikka-sanaa.

Vierailija
38/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkku? Onko jotain keskisuomalaista maalaismurretta? 

Se on onnikka eikä mikään linkku.

Vierailija
39/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ongelmaa. Sähkiksellä tuollainen matka ei edes maksa juuri mitään.

Juu ei, notkutaan huoltiksilla lataamassa sitä vitunrupelia tuntitolkulla. 

Vierailija
40/71 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkku? Onko jotain keskisuomalaista maalaismurretta? 

Se on onnikka eikä mikään linkku.

Se on linja-auto eikä mikään onnikka,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän