Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin kissa....

01.02.2007 |

Mitä on tehtävissä naapurin kissalle, joka saa liikkua vapaana? Eikös virallisesti lain mukaan pitäisi pitää eläimet kiinni? Kenelle asiasta voisi ilmoittaa ja onko siitä todellisuudessa hyötyä edes? Saako tehdä nimettömän ilmoituksen? Itse en haluaisi naapurille mennä asiasta huomauttamaan ettei naapuri sopu menisi. Niin ja miksi se mua häiritsee... en halua pissoja ja kakkoja pihalleni!!!

Avusta kiittäen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..en tiiä miten laki menee, mutta ihan vaan ihmisten takia, jotka inhoo kissoja pidän omani sisällä. Pelkään siis, että joku tekisi kissoilleni pahaa. Itseeni ei häiritse, vaikka naapurien kissat juoksee tontillamme ja istuu jopa ikkunalaudallamme..ne kun tosiaan on kissoja, ihan sama mulle.

Vierailija
2/5 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan kissat eivät saisi juosta vapaana, mutta eipä siitä kaikki kissanomistajat piittaa. Tuttavani huomautti naapurilleen, kun heidän kissansa kävi tekemässä tarpeensa taloyhtiön lasten leikkipaikalle, mutta siitä huolimatta kissa jatkoi vapaana liikkumistaan. Siitä suivaantuneena naapurit keräsivät nimilistan, jonka toimittivat isännöitsijän kautta ko. henkilölle. Sen jälkeen ei ole kissaa näkynyt, mutta siinä meni myös välit tähän naapuriin. Mutta toisaalta, itsepä ei ottanut tosissaan vaikka naapurit huomauttivat asiasta ensin henkilökohtaisesti.

Joten jos menet huomauttamaan asiasta henkilökohtaisesti, voi tosiaan olla vaarana, että naapurisopu kärsii. Mutta ymmärrän hyvin, ettei ole mukavaa, jos kissa tekee tarpeensa pihallenne. Tietysti voisit myös kysyä neuvoa esim. paikallisesta eläinsuojeluyhdistyksestä, jos heillä vaikka olisi antaa vinkkiä asian hoitamiseen.

Ja toiselle vastanneelle - maailma on täynnä vapaana juokseviin kissoihin kyllästyneitä ihmisiä, joten aina joukkoon mahtuu niitäkin, joiden aikeet eivät ole hyväntahtoisia. Itse olen sitä mieltä, että kissanomistajien tulisi olla vastuuntuntoisia ja pitää kissat kytkettynä, etteivät kissat joudu kärsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähtinova: Juu, kyllä tiedän mitä pihallamme tapahtuu. Enkä todellakaan soisi lasteni leikkivän paikoissa missä jätöksiä on ja mielestäni hieman kohtuutonta joutua omalla pihallaan miettimään missä kohti voi mitäkin tehdä ja onkohan juuri tuohon kohtaan pissitty.

nore: Tuo eläinsuojeluyhdistys voisi olla kysymisen arvoinen paikka, tosin sinnekin haluaisin mielummin pysyä nimettömänä... ei pienintäkään riskiä naapuri sovun menemisestä, koska muuten ovat kyllä ihan mukavia, tässä kohdin vain mielestäni ajattelemattomia.

delfiini3

Vierailija
4/5 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on oma piha, voisit kokeilla kissakarkotteita, joita saa eläinkaupasta. Eivät ole vaarallisia kissoille eikä lapsille. Jospa naapurin kissa oppisi menemään muualle, kun haistaa itselle inhottavan hajun. Jotkut sanovat myös, että appelsiinin kuoret karkoittavat kissoja. Ja hiekkalaatikko kannattaa peittää kannella (tai pressulla), jotta kissat eivät pidä hiekkistä vessanaan.

Niin, eihän ne kissat vapaana saisi juosta. Meillä naapurin kissat eivät käy tarpeillaan väärissä paikoissa, eli ei haise nenään ja hiekkalaatikko on peitetty. Avorattaat ovat vuodet ympäri ulkokatoksessa ja nekin ovat pysyneet puhtaana kissanpissasta. Muuten kyllä naapurin kissat juoksevat pihalla ja ovat joskus löytäneet tiensä avoimesta terassin ovesta sisällekin. Mutta kissat eivät ole häiriöksi, joten saavat tulla ja mennä pihallamme.

Vierailija
5/5 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin henk.kohtaisesti olen sitä mieltä, että taajama alueilla on parempi, että kissat asustaa sisätiloissa. Maalla saa juosta vapaana ennemminkin. Mä luulen, että monet, jotka vapaana pitää ei jaksa tapella kissantahtoa vastaan mennä ulos. Meilläkin mieheni teki sen virheen, että maalla mökillä päästi aina ulos juoksentelemaan ja nyt se pitää melkoista elämää aina oven takana...saa vahtia tarkkaan ettei livahda. Kesällä ollaan kisun kanssa ulkona valjaissa, mutta kotipihalta ei uskalleta lähteä, sillä monet koiran omistajat ulkoiluttavat koiria remmi kädessä..ei siis koiraan kytkettynä.

Meni vähän aiheen vierestä, muttaon se harmi ettei omistajat piittaa lemmikeistään, sillä omistajan vastuullahan se on missä lemmikit puuhastelee. Meillä nuo naapurin kisut ei onneksi ole pissineet mihinkään ja tykkään niin kovasti kissoista, että kissat sais varmaan tehdä ihan mitä vaan ennenkuin mä tulisin vihaseks. Siis mä olen tällainen henkeen ja vereen kissaihminen ja siksi tuo mun eka kirjoittamani tyhmä vastaus sulle. Sorry! :).