Riitelettekö julkisesti?
Julkisilla paikoilla näkee ja kuulee harmillisen usein pariskuntia ja jopa perheitä, jotka puhuvat toisilleen rumasti. Eivätkö he tajua, että se kuuluu?
Tulee mieleen, että miten sitten neljän seinän sisällä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhean alkeellista ja keskenkasvuista kaikki agressiivinen kommunikaatio, tällaisen lehmänhermoisen korville.
Toivottavasti räksyttäjillä on samanlaisen temperamentin puolisot, jotta ymmärrys toimii. Minua moinen etoisi niin vahvasti että saisi olla koko tyyppi.
Tietynlaiset ihmiset vetää puoleensa tietynlaisia ihmisiä. En haluaisi olla naimisissa jääkaapin kanssa.
Sulle tulee hyvä mieli riitelystä? Erikoista.
Riidattomuus ei tarkoita kylmyyttä ja jäykkyyttä, vaan sitä, että molemmilla on taito pysyä rauhallisena ja pyrkiä ymmärtämään toisiaan, mennä samaan suuntaan kompromisseja pohtien.
Kovaääninen riitely on noloa wt-hommaa. Silkkaa huomionhakua. Normaalilla puheäänellä kyllä selvitellään asioita, jos tulee jotain erimielisyyksiä. Ulkopuoliset eivät varmasti edes huomaa, että riitelemme, elleivät ihan korva tarkkana kuuntele, mitä puhumme.
Vierailija kirjoitti:
Riitelin julkisesti mieheni kanssa 15 vuotta sitten. Olimme kalastamassa ja meille tuli riita, kumpi sai isomman kalan. Minä heitin miestä kahdeksan kiloisella hauella. Hän sai pienemmän. Punnitus sen kertoi: Olin voittaja! Tilanteen todisti muutama muu kalastaja.
- n67v -
Uskomattoman typerää, jos totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen olen sen ikäinen etten jaksa enää näytellä hyvää ihmistä. Tilanne hoidetaan, kun se on päällä eikä esim kotona aleta virittelemään jotain riitaa siitä mitä toinen sanoi tai teki kolme tuntia sitten.
Eli olet sen ikäinen, ettei käytöstavat ja muiden huomioiminen enää kosketa sinua?
Suurinta osaa meistä ei huvita kuunnella junassa/illallispöydässä/jne. joidenkin junttien riitelyä.
Julkinen tila kuuluu kaikille. Ei vain sinunlaisille hyville ihmisille.
Ok, trolli.
Voi lapsi kulta. Minä olen ihan olemassa oleva aito ihminen. Nyky
Muistan vielä ajan kun provokaatio oli oikein oivallinen tapa testata mielipiteensä muilla. Nyt keskustelut on lähinnä täysin nolla-argumenttejä.
- trolliprovoigorpersumies
Outo ajatus, että omia mielipiteitään tarvitsisi jollain tapaa testata ja etenkään jollain nettiprovolla.
Eikö jokainen aikuinen osaa muodostaa mielipiteen omien tietojensa ja arvojen pohjalta ja perustella sen, sekä tarvittaessa jopa muuttaa sitä järkevästi käydyn keskustelun myötä?
Huutoriitely ja toisille rumasti puhuminen ei kuulu meidän perheen tapoihin. Asiat selvitetään sivistyneesti keskustellen. Pidän huutajia keskenkasvuisina.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean alkeellista ja keskenkasvuista kaikki agressiivinen kommunikaatio, tällaisen lehmänhermoisen korville.
Toivottavasti räksyttäjillä on samanlaisen temperamentin puolisot, jotta ymmärrys toimii. Minua moinen etoisi niin vahvasti että saisi olla koko tyyppi.
Kotikasvatus. Tulen itse päihde-, mielenterveys- ja väkivaltaperheestä. Tämä koko lapsuuden ja hyvän osaa aikuusuuttakin kestänyt, joka suunnasta tykitettävä aivopesu, buffff vain katoaa pois? Homma hoidettu, aika heittää high five? Sori, tässä vasta opetellaan sitä aikuisena oloa johon sulla on ollut se koko lapsuus aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikasvatus. Tulen itse päihde-, mielenterveys- ja väkivaltaperheestä. Tämä koko lapsuuden ja hyvän osaa aikuusuuttakin kestänyt, joka suunnasta tykitettävä aivopesu, buffff vain katoaa pois? Homma hoidettu, aika heittää high five? Sori, tässä vasta opetellaan sitä aikuisena oloa johon sulla on ollut se koko lapsuus aikaa.
Sinä itse tajuat, että se ei ole normaalia. Moni räksyttäjä pitää toimintaansa ihan normaalina ja hyväksyttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietynlaiset ihmiset vetää puoleensa tietynlaisia ihmisiä. En haluaisi olla naimisissa jääkaapin kanssa.
Riidattomuus ei tarkoita kylmyyttä ja jäykkyyttä, vaan sitä, että molemmilla on taito pysyä rauhallisena ja pyrkiä ymmärtämään toisiaan, mennä samaan suuntaan kompromisseja pohtien.
Minä en valinnut persoonallisuuttani. Oloni helpottuminen vaatii fyysisenpurkauksen. Ihminen on yksilö ja kaikki erilaisia. Sanoittaminen ei nyt vaan mun kohdalla toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en valinnut persoonallisuuttani. Oloni helpottuminen vaatii fyysisenpurkauksen. Ihminen on yksilö ja kaikki er
Terapiaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos opettelet tosissasi asiaa huomaat, että tämäkin vastauksesi tuolle lainaamallesi oli riidanhaluinen ja ilkeäsävyinen. Voit pyytää häneltä anteeksi ja pyrkiä jatkamaan keskustelua asiallisesti. Mikäli tämä ei kuitenkaan onnistu, silloin kannattaa itse poistua tilanteesta missä ei pysty olemaan riitelemättä ja käyttäytymään asiallisesti.
T. Myös itse itsensä kasvattanut väkivaltaisen mt- ja alkoholistikodin kasvatti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen olen sen ikäinen etten jaksa enää näytellä hyvää ihmistä. Tilanne hoidetaan, kun se on päällä eikä esim kotona aleta virittelemään jotain riitaa siitä mitä toinen sanoi tai teki kolme tuntia sitten.
Eli olet sen ikäinen, ettei käytöstavat ja muiden huomioiminen enää kosketa sinua?
Suurinta osaa meistä ei huvita kuunnella junassa/illallispöydässä/jne. joidenkin junttien riitelyä.
Julkinen tila kuuluu kaikille. Ei vain sinunlaisille hyville ihmisille.
Ok, trolli.
Voi lapsi kult
Outo ajatus, että omia mielipiteitään tarvitsisi jollain tapaa testata ja etenkään jollain nettiprovolla.
Eikö jokainen aikuinen osaa muodostaa mielipiteen omien tietojensa ja arvojen pohjalta ja perustella sen, sekä tarvittaessa jopa muuttaa sitä järkevästi käydyn keskustelun myötä?
Sepä se, kun kaikki mielipiteet ei auttamatta ole sitä mitä sinä olet tai mitä sinä edustat. Sanoisiko sen nyt sitten vaikka näin, ei niin omalla mielipiteellä pystyy laajentamaan tai tarkentamaan omaa näkökantaansa. Voisiko asia olla esim näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos opettelet tosissasi asiaa huomaat, että tämäkin vastauksesi tuolle lainaamallesi oli riidanhaluinen ja ilkeäsävyinen. Voit pyytää häneltä anteeksi ja pyrkiä jatkamaan keskustelua asiallisesti. Mikäli t
Kiitti kun kerroit. Kaikki palaute on tervetuloa sen sijaan, että aletaan käyttämään erilaisia haukkumasanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en valinnut persoonallisuuttani. Oloni helpottuminen vaatii
Terapiaan
Sen sijaan että hyväksyttäisiin ns erilaisuus haluatte muuttaa kaikki ympärillänne olevat ihmiset itsenne kaltaisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en valinnut persoonallisuuttani. Oloni helpottuminen vaatii
Terapiaan!
Todennäköisesti nämä jotka hokee ongelmaan kuin ongelmaan ratkaisuksi terapiaa on itse sen tarpeessa eläessään jossain torjunnassa tunteet patoutuneena kuin norovirus-potilaalla, joka ei löydä vessaa.
Riitely muiden kuullen on alaluokkaista käytöstä. Pari kertaa elämässäni lankesin naiseen joka osoitti alaluokkaisuutensa korottamalla ääntään ja yrittämällä riidellä muiden ihmisten kuullen. Molemmat olivat sen jälkeen exiä. Ja niin tyhmiä etteivät edes ymmärtäneet miksi jätin heidät.
Meillä likapyykki pestään kotona.
Omasta mielestäni moukkamaista huutaa ja mesota julkisella paikalla, osoittaa sivistymättömyyttä.
Olen todistanut näitä kyllä, ja on se ikävää kuunneltavaa. On niin rumapuheisia ihmisiä ja usein myös lapset siinä kuulemassa. Ei tarvitse kysyä missä kielenkäyttö ja käytös opitaan.
Jos on kotona ollut riitaa niin jatkan sitä tahallani vielä julkisella paikalla. Kiukuttelen ja paiskon tavaroita kärryyn kaupassa. "V*tt*prkl! Kyllä muuten vaimoa silloin hävettää. Kjäh, kjäh, kjäh... Olen 48-vuotias aikuinen mies.
Joskus, olen räjähtänyt miehelleni julkisella paikalla, kun hän on riittävän pitkään jatkanut henkistä alistamistaan, mikä on hänelle tyypillistä.
Yleensä siis pyrin hillitsemään tunteeni, mutta noissa hetkissä, kun hänen ilkeä käyttäytyminen saa kupin kuohumaan yli, en välitä siitä näkeekö tai kuuleeko joku. En elä muita varten.
Muistan kerran todistaneeni eräänkin pariskunnan suukopua Prismassa, mutta en enää ihmettele miksi joku antaa tunteidensa vyöryä julkisesti.
Annan yhden esimerkin tähän, milloin mulla paloi pinna julkisesti:
Lähdettiin yksi kaunis kesäpäivä ajamaan pyörillä, tarkoituksena mennä keskustan kautta paikasta A paikkaan B, nauttimaan kesäsäästä. Miehelläni on välillä outo tapa, tuplasti isompana ja vahvempana, vetää ihan omaan tahtiin urheilussa, eikä anna siimaan löysää yhtään.
Olin huudellut pitkin matkaa, useaan otteeseen aina välillä, että voisitko odottaa ja hiljentää tahtia, kun toinen vetää karrikoiden n. 200 m kauempana koko ajan. Itse jouduin kispaamaan siis hänen vauhtia pysyäkseni edes jotenkuten näkötuntumassa, mikä on ihan läähätystahti itselle. Sitten keskustan katusokkeloihin ja liikennevaloihin tultua, se mies katosi minulta. En enää pysynyt perässä enkä nähnyt mihin suuntaan hän lähti. En tiennyt itse, mihin suuntaan lähteä, koska en tuntenut kaupunkia kuten hän, enkä tiennyt reittiä minne oltiin matkalla. Paras hommahan tässä oli se, että hänellä oli repussaan minun puhelin, lompakko ja avaimet.
Olin ihan hitun tuohtunut, siinä keskellä ydinkeskustaa pyörän vieressä seisoessa ja tähystäessä eri suuntiin, kypärä kallellaan ja perse hiessä, enkä edes voinut soittaa mihinkään. Kun se äijä viimein tajusi kääntyä ja lähteä vastaan etsimään, niin annoin kuulua; ikävä kyllä, sivullisista piittaamatta. Se mun hyvä fiilis, kivasta kesäpyöräilystä meni siihen, mutta lopulta minä olin se, joka yritti lepytellä suuttunutta miestä puhumaan jälleen.
Muistan vielä ajan kun provokaatio oli oikein oivallinen tapa testata mielipiteensä muilla. Nyt keskustelut on lähinnä täysin nolla-argumenttejä.
- trolliprovoigorpersumies