Riitelettekö julkisesti?
Julkisilla paikoilla näkee ja kuulee harmillisen usein pariskuntia ja jopa perheitä, jotka puhuvat toisilleen rumasti. Eivätkö he tajua, että se kuuluu?
Tulee mieleen, että miten sitten neljän seinän sisällä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen olen sen ikäinen etten jaksa enää näytellä hyvää ihmistä. Tilanne hoidetaan, kun se on päällä eikä esim kotona aleta virittelemään jotain riitaa siitä mitä toinen sanoi tai teki kolme tuntia sitten.
Eli olet sen ikäinen, ettei käytöstavat ja muiden huomioiminen enää kosketa sinua?
Suurinta osaa meistä ei huvita kuunnella junassa/illallispöydässä/jne. joidenkin junttien riitelyä.
Julkinen tila kuuluu kaikille. Ei vain sinunlaisille hyville ihmisille.
Ok, trolli.
Voi lapsi kulta. Minä olen ihan olemassa oleva aito ihminen. Nykyään pelätään vääriä mielipiteitä hysteerisemmin kuin pierua. Siellä ne molemmat kuitenkin ovat, ihmisen sisällä. Ja jossain jokainen ne päästää ulos. Sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olla toistaiseksi riidelty yksityisestikään.
No mekin riitelemme todella harvoin, en edes muista milloin viimeksi. Ap
Joo ei se tee teitä paremmiksi, tämä on jo vanha juttu. On teillä kyllä erikoisia tapoja elää. Toki on hyvä jos ei tarvitse riidellä mutta ei se aina huonokaan ole, se kuuluu joidenkin keskinäiseen dynamiikkaan. Kannattaa hyväksyä erilaisuutta ja ymmärrys sekä tilannetajuisuus helpottaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen olen sen ikäinen etten jaksa enää näytellä hyvää ihmistä. Tilanne hoidetaan, kun se on päällä eikä esim kotona aleta virittelemään jotain riitaa siitä mitä toinen sanoi tai teki kolme tuntia sitten.
Eli olet sen ikäinen, ettei käytöstavat ja muiden huomioiminen enää kosketa sinua?
Suurinta osaa meistä ei huvita kuunnella junassa/illallispöydässä/jne. joidenkin junttien riitelyä.
Ok, trolli.
Voi lapsi kulta. Minä olen ihan olemassa oleva aito ihminen. Nykyään pelätään vääriä mielipiteitä hysteerisemmin kuin pierua. Siellä ne molemmat kuitenkin ovat
Kullitteleva röllinjämä sä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, trolli.
Voi lapsi kulta. Minä olen ihan olemassa oleva aito ihminen. Nykyään pelätään vääriä mielipiteitä hysteerisemmin kuin pierua. Siellä ne molemmat kuitenkin ovat
Ok, trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi viritellä riitaa yhtään missään?
Rakastan riitelyä. Miksi pitäisi esittää jotain muuta mitä ei ole?
Tajuatko edes, mitä sanoit?
Sinä et ehkä ymmärrä ihmisiä jotka rakastavat riitelyä. On kokemusta minullakin heistä. Sellaisia oikeasti on, usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen wt-touhua huutaa ja riidellä julkisesti.
Ei ole. Suomessa ei saa kuulua eikä näkyä. Mistä hel....... tämä ihme häpeä ja nöyristely kulttuuri kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Suomessa ei saa kuulua eikä näkyä. Mistä hel....... tämä ihme häpeä ja nöyristely kulttuuri kumpuaa?
Se mitään häpeää ja nöyristelyä ole vaan käytöstapoja.
Kyllä me riidellään julkisillakin paikoilla, jos on aihetta. Riitelyymme ei kuulu haukkuminen tai äänen korottaminen, mutta kyllä se ristiriidan selvittäminen on riitelyä silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mäkin olen sitä mieltä, että suomalainen kulttuuri saa kuolla. Onneksi tänne tulee muista kulttuureistä väkeä tuomaan raikkaita tuulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitään häpeää ja nöyristelyä ole vaan käytöstapoja.
Höpö höpö........... Suomalaiset puhuu hiljaa ja jotenkin häpeävät koko ajan itseään.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa paha mieli kun joku pitää mitä weeteenä.
Vierailija kirjoitti:
Riidellään. Ei kiinnosta muiden mielipiteet. Suomalaiset tukahduttaa tunteensa ja siksi on mt ongelmaisia todella paljon.
Niin ja siksi iso osa heistä on avohoidossa ja kaduilla huutelemassa ja tappelemassa keskenään.
Riitelin julkisesti mieheni kanssa 15 vuotta sitten. Olimme kalastamassa ja meille tuli riita, kumpi sai isomman kalan. Minä heitin miestä kahdeksan kiloisella hauella. Hän sai pienemmän. Punnitus sen kertoi: Olin voittaja! Tilanteen todisti muutama muu kalastaja.
- n67v -
Ei me nyt missään illalliskutsuilla tms sosiaalisessa tilanteessa ikinä riidellä, eikä ole ikinä tullut tarvettakaan. Esimerkiksi kahdestaan kaupungilla tai julkisessa kulkuvälineessä saatetaan käydä tiukkaa neuvottelua ilman äänen korottamista. Huutoriitely on meille erittäin harvinaista mutta tapahtuu yleensä veneessä satamassa. Joku lienee joskus naapuriveneeseen asti kuullut välienselvittelyn, mutta luulisi toisen veneilijän ymmärtävän ettei veneilylomasta selviä ilman pientä huutoa. Yksi huutoriita tuli anopin omakotitalon pihassa, ja mies myös heitti mua tuolloin pyyhkeellä.
Kauhean alkeellista ja keskenkasvuista kaikki agressiivinen kommunikaatio, tällaisen lehmänhermoisen korville.
Toivottavasti räksyttäjillä on samanlaisen temperamentin puolisot, jotta ymmärrys toimii. Minua moinen etoisi niin vahvasti että saisi olla koko tyyppi.
En riitele ollenkaan. Jos kumppani aiheuttaa riidan, niin se on entinen kumppani. Entinen toksinen parisuhde aiheutti nollatoleranssin. Eikä se ole ongelma, koska mulla on ollut pitkiä parisuhteita myös täysin ilman riitoja.
Asioita voi pyrkiä tekemään kauniisti ja hyvin, erimielisyydestä huolimatta.
Nuo mölinät tuntuvat ihmisten touhuilta jotka eivät muutenkaan pyri kehittymään lähtötasoa korkeammalle.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean alkeellista ja keskenkasvuista kaikki agressiivinen kommunikaatio, tällaisen lehmänhermoisen korville.
Toivottavasti räksyttäjillä on samanlaisen temperamentin puolisot, jotta ymmärrys toimii. Minua moinen etoisi niin vahvasti että saisi olla koko tyyppi.
Tietynlaiset ihmiset vetää puoleensa tietynlaisia ihmisiä. En haluaisi olla naimisissa jääkaapin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen tila nimenomaan kuuluu kaikille. Se ei ole sinun ja kumppanisi olohuone, jossa voitte setviä omia ongelmianne. Muilla on oikeus olla samassa tilassa rauhassa.