Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoivakodissa ei ollut yhtään Suomea osaavaa työntekijää

Kommentit (438)

Vierailija
41/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, maailman onnellisin kehitysmaa.

Vierailija
42/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Katsotaan, miten nyt pärjäätte ilman meitä luusereita perseenpyyhkijöitä.

T. Alaa vaihtanut hoitaja, jota haukuitte

Eiköhän ihan hyvin pelkätä ilman mt-ongelmaista hoitsua, jonka työsuoritus rriippuu anonyymin somepalstan kommenteista. Kuka sinut edes palkkaisi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, että nautin tästä terveydenhuollon romahduksesta. 

Onko sulla kaikki ok? Olen hieman huolissani tuon vastauksesi perusteella.

Vierailija
44/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15.5.2024

Attendon tyytyväisyysluvut jatkavat kasvuaan henkilöstön, asukkaiden ja läheisten luottamus korkeimmillaan

https://www.attendo.fi/ajankohtaista/arkisto/uutiset/attendon-tyytyvais…

Vierailija
45/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpatyövoiman hyväksikäyttöä silkkitien kautta. Ai jessus sentään mitä touhua.

Lääkelaskut/jako sujuu varmaan kuin vettä vaan? Moi moi vain huusit ain mulle kättäs heilauttain.

Vierailija
46/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Filippiiniläiset ja thaimaalaiset hoitajat eivät osaa aina edes englantia. Tämän huomasin kun meidän terveyskeskukseen tuli paikallisesta palvelutalosta hoitajia tuomaan verinäytteitä labraan. Useampi tälläinen hoitaja. Hankala on asioida heidän kanssaan. 

-- mutta he ovat ahkeria ja hymyileviä.

Meillä on näitä sairaalahuoltajina. Paha vaan, että sahu vastaa osastokeittiöstä tarjoiluineen, myös erikoisruokavalioista. Ahkeruus ja hymy eivät ihan aina korvaa sitä, että jaetaan mitä sattuu, kun kielitaito ei riitä ruokalistaan ja kulttuurisista syistä sitä ei voi edes myöntää, ettei ymmärrä mitään. "Joo, joo" vaan ja leveä hymy, tuurillahan ne laivatkin seilaavat. Ennen oli aikaa olla lapsenvahti, enää ei. Vastuuhan on työnantajan.

Vierailija
47/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuota joidenkin kannattaa lopettaa matkailu koska voi joutua ulkomailla sairaalaan. Itse olin kolme viikkoa Espanjassa sairaalassa ja jopa paranin. Eivätkä muuten puhuneet suomea sanaakaan. 

Vierailija
48/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sentään kun on vaiikka tuomittavana, on oikeus tulla ymmäretyksi suomeksi tai  ruotsiksi:

Suomen perustuslaki turvaa suomalaisille oikeuden käyttää tuomioistuimessa ja muiden viranomaisten kanssa asioidessa omaa kieltään, suomea tai ruotsia.

Vierailija
49/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä tulevaisuus odottaa vanhenevia ihmisiä. Jatkossahan vain aniharva edes pääsee hoivakotiin.

Parempi alkaa itse ajoissa valmistautumaan asioihin. 

Olen tehnyt päätöksen, että kun terveys tai muuten elämä menee liian hankalaksi teen todellakin omat ratkaisut. Max 65v eii mitään kitumisia.

Aika pöhköä juuri ennen leppoisia eläkepäiviä.

Leppoisia, sairauksia vaikka toisille jakaa. Velkaa samoin eli elintaso laskee tasolle jossa ei ole mitään iloa. Vaihtoehtona muuttaa rupuseen pieneen asuntoon, ei tule tapahtumaan.

Vierailija
50/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filippiiniläiset ja thaimaalaiset hoitajat eivät osaa aina edes englantia. Tämän huomasin kun meidän terveyskeskukseen tuli paikallisesta palvelutalosta hoitajia tuomaan verinäytteitä labraan. Useampi tälläinen hoitaja. Hankala on asioida heidän kanssaan. 

Filippiiniläiset puhuvat kaakkois-aasialaista ylivoimaisesti parasta englantia. Noin kolmasosa heistä puhuu sitä äidinkielenä ja käytännössä kaikki osaavat jollain tasolla. Siinä maassa on yhteensä yli sata kieltä ja englanti ja tagalog on sitten ne kielet millä eri kieliryhmät keskustelevat keskenään. Hieman samaantapaan kuin Intiassa. 

Thaimaalaisista suurin osa ei kyllä osaa juuri ollenkaan englantia ellei ole hyvin korkeasti koulutettu tai ollut töissä turistikohteissa.

Vierailija
51/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15.5.2024

Attendon tyytyväisyysluvut jatkavat kasvuaan henkilöstön, asukkaiden ja läheisten luottamus korkeimmillaan

https://www.attendo.fi/ajankohtaista/arkisto/uutiset/attendon-tyytyvais…

Jep- Taitaapi olla attendon oman henkilöstökyselyn tulos?

Vierailija
52/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti entsillä veronmaksajilla ei ole oikeutta saada hoitoa omalla äidinkielellään. 

Huom. vanhukset ovat eläkkeellä ja kyllä eläkkeistä maksetaan ihan veroa ja hoivakodeissa on kovat kuukausimaksut. 

Aivan! Eläkkeistä maksetaan jopa 10% enemmän veroa kuin palkasta. Hoitomaksuihin menee 85% eläkkeestä. Jos ei pääse kaupungin paikalle, maksaa pk-seudulla hoivapaikka n. 5400e/kk. Rahalla ei saa parempaa palvelua, osastoilla on sekaisin kaupungin ja yksityiset asukkaat. 

Vierailija
53/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut luvut riippuu tulkitsijoista...

Vierailija
54/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Attendo ei halua palkata suomalaisia. Ulkomaalaiset ei tiedä oikeuksiaan. Ovat helpompia ja halvempia.

. Näin juurikin.

Vierailija
55/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuota joidenkin kannattaa lopettaa matkailu koska voi joutua ulkomailla sairaalaan. Itse olin kolme viikkoa Espanjassa sairaalassa ja jopa paranin. Eivätkä muuten puhuneet suomea sanaakaan. 

Ehkä osaat kieliä, tässä jutussa on nyt kyse vanhoista ihmisistä jotka eivät välttämättä osaa muuta kieltä kuin suomea tai ruotsia.

Vierailija
56/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö asukkaat ja omaiset voineet reagoida nopeammin?

Vierailija
57/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v työtön lähihoitaja, suomalainen. Attendo ei palkkaa minua, koska vaadin tes: in mukaisen palkan, sekä työajat. Enkä suostu hoitamaan vanhuksia huonosti, vaan  kritisoin huonoa hoitoa. Kyllä lähihoitajatkin voivat olla työttöminä, jos eivät suostu orjamarkkinoille. Säälittää tulevaisuus, vanhuste puolesta. Itse kerään pillericoctailin, jolla pääsee ajoissa pois.

Vierailija
58/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yllättävän tavanomainen tilanne. Yritetään saada yksi suomalainen joka vuoroon, mutta ei niitä aina ole ja on sairaslomia jne.

--Katso otsikko : Hoivakodissa ei ollut yhtään suomenkieltä osaavaa hoitajaa. 

Vierailija
59/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä juuri! hoitajat ei osaa mitään ja ne vaan istuu kahvilla, onneksi nyt on kieltä osaamattomia, varmasti parempia henkilöitä hoitamassa mummojanne ja pappojanne.

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Katsotaan, miten nyt pärjäätte ilman meitä luusereita perseenpyyhkijöitä.

T. Alaa vaihtanut hoitaja, jota haukuitte

Vierailija
60/438 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä osaat kieliä, tässä jutussa on nyt kyse vanhoista ihmisistä jotka eivät välttämättä osaa muuta kieltä kuin suomea tai ruotsia.

Kun ihminen vanhenee myös opittujen kielten ymmärtäminen hiipuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi