Ovatko kaikki miehet mustasukkaisia (narsisteja)? Miksi aina päädyn tapailemaan sellaisia?
Onneksi nytkin asia tuli ilmi hyvin varhaisessa vaiheessa. Mutta silti - miksi olen niin sokea?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa näissä on ollut yhteistä, että ovat sellaisia "uhoajia", vaikuttavat todella itsevarmoilta. Sitten yhtäkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta, möksähtävät jostain ja saavat hirveän raivo- tai mykkäkoulukohtauksen.
ap
Tämmöinen ihminenhän ei ole itsevarma. Itsevarmasta ihmisestä huokuu rauhallisuus eivätkä tee mitään numeroa itsestään. Onko sulla traumataustaa? Traumatisoitunut pitää normaalina epänormaalia ja hakeutuu toksisiin ihmissuhteisiin kun ei tiedä muusta. Sä itse hakeudut suhteisiin ihan vääränlaisten ihmisten kanssa. Psyykeltään ehjä ihminen karttaa vääränlaisia ihmisiä ja hakeutuu kaltaistensa eli tasapainoisten ihmisten seuraan. Maailmassa on paljon hyviä miehiä. Sä vaan et tunnista niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis todellakin tapailen yhtä miestä kerrallaan. Tämä viimeisin kehui maasta taivaaseen ja minä hölmönä ajattelin, että onpas kiva ja kiltinoloinen mies. Oikein korosti sitä, kuinka hyvä ihminen hän itse on. Sitten sai aivan yhtäkkiä hirveän raivokohtauksen, haukkui huoraksi ja ties miksi. En varmaan uskalla tavata enää yhtään ketään. Mutta tosiaan siinä mielessä olen kehittynyt, että en jää enää vahingolliseen suhteeseen.
ap
Mulla loppuu kiinnostus siihen, jos toinen kehuu yltiöpäisesti, koska se on iso varoitusmerkki. Tasapainoinen itsensä kanssa sujut oleva mies ei kehu naista maasta taivaaseen vaan on kiinnostunut kuulemaan mitä sinulla on sanottavaa ja haluaa aidosti oppia tuntemaan sinut. Sen vaan tunnistaa kun on aito tyyppi kyseessä ja sen tunnistaa kun ei ole. Toki itsellä pitää olla taustaa normaaleista tasapainoisista ihmissuhteista, että tietää mikä on normaalia ja mikä ei.
Ei ole. Mun mielestäni on varoitusmerkki, jos ihminen kehuu kovasti itseään, sellaista tyyppiä varoisin. Omakehu ei yleensäkään ole Suomessa mikään hyvänä pidetty asia, vaan pidetään itserakkaana. Minulle se on ärsytyksen aihe, alkaa miettiä että pitääkö se itseään jotenkin parempana kuin toisia.
Mustasukkaisuus on parisuhteissa melko normaali juttu, mutta se ei olen normaalia, jos toista kontrolloidaan sen varjolla ja pahoinpidellään. Olen ollut 25 vuotta naimisissa saman miehen kanssa, ja joskus se on vähän mustasukkainen. Ne on semmoisia hetkellisiä kun kerron vaikka, että joku mies yritti kirjastossa tai kirpputorilla iskeä ja pyydellä kahville (minulle on käynyt niin). Sitten se tuumaa jotain tyyliin että hyvä kun et lähtenyt mukaan. Ei se minua niistä muiden ukkojen iskuyrityksistä syyttele. Asian ydin on, että sinulla on luottamusta kertoa näistä tilanteista puolisolle ilman että joudut itse siinä myrskyn silmään.
Mutta jos joku alkaa vaatia vastauksia että missä olet ollut ja kenen kanssa ja nussitko kaikkia vastaantulijoita, se on sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mun mielestäni on varoitusmerkki, jos ihminen kehuu kovasti itseään, sellaista tyyppiä varoisin. Omakehu ei yleensäkään ole Suomessa mikään hyvänä pidetty asia, vaan pidetään itserakkaana. Minulle se on ärsytyksen aihe, alkaa miettiä että pitääkö se itseään jotenkin parempana kuin toisia.
Mustasukkaisuus on parisuhteissa melko normaali juttu, mutta se ei olen normaalia, jos toista kontrolloidaan sen varjolla ja pahoinpidellään. Olen ollut 25 vuotta naimisissa saman miehen kanssa, ja joskus se on vähän mustasukkainen. Ne on semmoisia hetkellisiä kun kerron vaikka, että joku mies yritti kirjastossa tai kirpputorilla iskeä ja pyydellä kahville (minulle on käynyt niin). Sitten se tuumaa jotain tyyliin että hyvä kun et lähtenyt mukaan. Ei se minua niistä muiden ukkojen iskuyrityksistä syyttele. Asian ydin on, että sinulla on luottamusta kertoa näistä tilanteista puolisolle ilman että joudut itse siinä myrskyn silmään. 
Eli voit olla yön yli missä vaan ja miehelläsi ei ole "oikeutta" kysyä missä olet ollut koska se on kontrollointia.
Kiva sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa näissä on ollut yhteistä, että ovat sellaisia "uhoajia", vaikuttavat todella itsevarmoilta. Sitten yhtäkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta, möksähtävät jostain ja saavat hirveän raivo- tai mykkäkoulukohtauksen.
apEi tuo narsistin käytöstä ole. Juopon, narkin tai hullun enemmänkin
Tuohan on nimenomaan narsistinen piirre, kun on kovat luulot itsestään. Yleensä uhoamisella peitellään epävarmuutta, joka narsistinkin ytimessä lopulta on.
Mikä siinä uhoamisessa naisia niin viehättää? En ole koskaan ymmärtänyt, mutta selittäähän tuo miksi narsisteilla on aina vientiä.
Ironiaa. Nainen joka ihastuu psykopaattiin eniten on myös se jolla on terapiaa päällä ja syömishäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä uhoamisessa naisia niin viehättää? En ole koskaan ymmärtänyt, mutta selittäähän tuo miksi narsisteilla on aina vientiä.
Yritys olla mieliksi. Etkö ole koskaan yrittänyt tehdä naiseen vaikutusta millään tavalla?
Vierailija kirjoitti:
ap
Uhoajan itsetunto on aina alhainen ja se joka ei tuo itseänsä esille, käyttäytyy fiksusti ,sinun mielestä liian kiltiltä. Ota se joka vilkuilee sinua, joka juttelee oman miesporukan kanssa.
Unohda ne öykkärit ja esittäjät. Ulkoinen käytös ei kerro mitään itsevarmuudesta.
Mä olen introvertti mies. Tiedän mitä haluan, olen menestynyt, en tuo niitä esille, en leveile, en esitä. Vilkuilen baarissa ja pidän silmät auki. Monta kertaa baarissa ei ole yhtään naista jonka haluan. Etsin vain pitkään suhteeseen. Haluan, että nainen on aidosti kiinnostunut minusta ja minä hänestä. Näitä on ehkä yksi sadasta. Yleensä en ala juttelemaan edes naisille, joiden ympärillä pyörii öykkäreitä. Ne haastavat riitaa jo baarissa. Se kaunis nainen, joka ajaa ne pois ympäriltään, kiinnittää mun huomion.
Leveilijä ja esittäjä on aina jollakin tasolla kp ja ilkeä, tiedän sen omasta opiskeluaikojen kaveripiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritys olla mieliksi. Etkö ole koskaan yrittänyt tehdä naiseen vaikutusta millään tavalla?
Siis kumpiko yrittää olla mieliksi ja miksi? Uhoaminenko herättää naisessa miellyttämisen halun, vai enkö nyt ymmärrä? Vai että naisen silmissä miehen uhoaminen on yrittämistä? Kuulostaa aika lapselliselta.
En ole yrittänyt tehdä vaikutusta naisiin, olen se mikä olen ilman tyhjää uhoamista ja oikeilla ominaisuuksillani olen pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Naiset näkevät uhoajan sisällä sen epävarman pikkupojan ja hoivavietti herää.
Kaikki komeat miehet on jännämies narsisteja ja väkivaltaisia. Kiltit ja kunnon miehet eivät ole sellaisia. Naisille on tärkeintä miehen ulkonäkö ja siksi saatte aina ne kusipäisemmät narsisti miehet.
Vierailija kirjoitti:
Eli voit olla yön yli missä vaan ja miehelläsi ei ole "oikeutta" kysyä missä olet ollut koska se on kontrollointia.
Kiva sulle.
Sulla taitaa olla vähän työstettäviä juttuja itsesi kanssa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
mä olen huomannut, että usein alkoholisti-isän tytär aikuisena hankkii itselleen alkoholistipuolison. Mutta alkoholisbanhempien lapsilla onkin usein huono itsetunto ja he ajattelevat, etteivät he kelpaa kunnolliselle miehelle vaan heidän täytyy kelpuuttaa idiootti mies.
Ex-vaimoni oli alkoholistiperheen lapsi. Myöhemmin liitossa ongelmaksi muodostui se etten ollut alkoholisti. Se aiheutti jonkinlaisen ristiriitatilanteen hänelle. Akoi harhaiseksi. Juon muka salaa ja petän. Myöhemmin erottiin.
Mustasukkaisuus on trauma. Varmaan suurin osa miehistä on mustasukkaisuus häiriöisi ihan järjestään, kun katsoo ympärilleen. Paha vaiva kun pääsee äärimmilleen. Itsellä jo ekasta seurustelusuhteesta. Ois ehkä pitänyt osata arvata naisista jotain, tai suhtautua varauksellisesti, mutta olin naivi. Se kostautui näen jokaisessa parisuhteessa päivästä 1 lähtien uhkakuvia. Se ei ehkä ole loogista, mutta jotain sinne päin Se todellakin on. En seurustele, tai ole parisuuhteessa. En mä pysty.
Mustasukkaisuus häiriö on todellakin narsistin aiheuttamaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki komeat miehet on jännämies narsisteja ja väkivaltaisia. Kiltit ja kunnon miehet eivät ole sellaisia. Naisille on tärkeintä miehen ulkonäkö ja siksi saatte aina ne kusipäisemmät narsisti miehet.
Komea ulkokuori ei kenestäkään automaattisesti mitään narsistia tee. Tiedän komeita miehiä, jotka ovat ihan tavallisia kilttejä perheenisiä.
No itseni tuntemista olen eron jälkeen harjoitellutkin ja olin yksin monta vuotta. Ja kyllä - koska minua on koko aikuisikäni kehuttu "kuvankauniiksi" (mitä en koe olevani) niin ehkä osa kehuista on ihan ansaittua. Mutta että tätä viimeisintä episodia todella pelästyin - tuli mieleeni ex-aviomiehen yhtäkkiset raivonpuuskat. Ja tunnistin myös tilanteen, että itse olin aina pyytämässä exältä anteeksi jotain, mitä en ollut tehnyt. Mutta muuten mykkäkoulu olisi vaan jatkunut. 15 vuotta tällaisessa parisuhteessa on tehnyt tehtävänsä ja mun on edelleenkin tosi hankala puolustaa itseäni. Mutta opettelen - ja kuten sanoin, en ainakaan jää enää tuhoisaan suhteeseen.
ap