Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helposti räjähtävä ihminen eikä hillitse itseään tai on vaikeaa

Vierailija
02.07.2024 |

Adhd vai aspergerille tyypillistä? Auttaisi ymmärtämään

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri kun olemme heillä nousuhumalassa alkaa huutaa miehelleen  ihan turhaan, mies on makkarissa tietsikalla. Olemme sanoneet että anna hänen olla rauhassa, että on meistä häiritsevää. Hänellä on add.

Vierailija
22/27 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni ja minulla on ADHD. Olemme äkkipikaisia tulisieluja. Isäni on ollut väkivaltainen muita ihmisiä kohtaan. Minä en, koska se on yksinkertaisesti väärin. 

Onneksi lähdin terapiaan - osaan nykyään sanoittaa tunteeni, tunnistan tunteeni ja olen rauhoittunut, koska ymmärrän mikä tunne saa minut pois tolaltani/räjähtämään.

Vierailija
24/27 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä räjähdysherkät on tunneilmaisultaan kehittymättömiä ihmisiä. Pitävät oikeutenaan aukoa kyllä päätään klaikille muille, ja kertoa mitä he sietävät ja mitä milloinkin eivät siedä. Mutta itseensä kohdistuvaa kritiikkiä yleensä eivät pysty ottamaan vastaan.

Tyypillisesti ovat sitä osastoa, joka on jäänyt ikuisen uhmaikäisen tasolle. Tai henkisesti kolmetoistavuotiaan. Käytöstään selittävät, jos selittävät, sanomalla että ovat suoria ja sanovat sen mitä ajattelevat. Tuo on heidän omissa silmissään jonkinlainen meritti ja osoitus rehellisyydestä, ja odottavat että muut ihmiset arvostavat tätä heidän luonteenpiirrettään.

Lopuksi toteavat, että jos joku ei voi heidän suorasukaisuuttaan kestää, niin se on sitten voi voi.

Mutta siis sanalla sanoen, kusipäitä.

Vierailija
25/27 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä tuntuu olevan vain ominaisuus, että ihan jokin pikkuasia nostaa kierrokset heti nollasta sataan. En tiedä onko varsinaisesti mikään diagnoosin vaativa asia vai vaan luonne osalla. Vähän raskasta seuraa kyllä tällainen, jos on lähipiirissä.

Just näin, nykypäivänä tuntuu, että aina pitäisi saada joku diagnoosi. On kuitenkin ihmisiä, joilla vain yksinkertaisesti on tulinen temperamentti, kiehahtavat siis helposti ja kuumenevat yli. Tällaisissa ihmisissä on oman kokemukseni mukaan se hyvä puoli, että he myös unohtavat riidat nopeammin. Kaikki puretaan ulos ulos samantien, sen sijaan, että jäädään pitkäksi aikaa jurottamaan. 

Vierailija
26/27 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessäni on paljon aspergereitä ja kyllä on sellainen äkkipikaisuus aika normaalia jos joku sanoo jonkun mielestä jotain ns. ärsyttävää.

Vierailija
27/27 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala älykkyys on yleisin syy mikä aiheuttaa impulssiivista käytöstä ja tunteen purkauksia on vaikeaa hillitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi