Mihin asti teidän teinit nukkuu (jos eivät ole kesätöissä)?
Kommentit (21)
Mun poika nukkui klo 15-16 asti kesällä.
Nyt on valmis juristi ja herää lapsia viemään päiväkotiin klo 07
Vanhempi kahdeksaan, nuorempi yhdeksään. Vanhempi ollut aina aamuvirkku.
9, ihan viimeistään klo 10 patistellaan ylös. Ei lomakaan ole päivällä nukkumista varten.
Tänään klo 6:30, huomenna todennäköisesti samoin. Heitä ei herätetä, saisivat nukkua, jos haluavat.
Meillä lapset jo nuoria aikuisia, mutta teininä nukkuivat iltapäiville ja valvoivat yöt. Huoneet olivat kuin pommin jäljiltä. Eikä mikään tekeminen kiinnostunut. Taantuivat taaperon tasolle.
Nyt ovat 19-23v ja heistä on kuoritunut mitä uskomattomia ihania yksilöitä. Opiskelevat ja ovat töissä ja saattavat herätä jo klo 5 jälkeen ihan ongelmitta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mun poika nukkui klo 15-16 asti kesällä.
Nyt on valmis juristi ja herää lapsia viemään päiväkotiin klo 07
Vähän sama. Aikanaan poika nukkui päivät ja valvoi ( pelasi) yöt. Määräys oli, että nukkumaan ennenkuin vanhemmat lähtee töihin aamulla.
Nykyisin kouluttautunut kahden lapsen isä
Vierailija kirjoitti:
Tänään klo 6:30, huomenna todennäköisesti samoin. Heitä ei herätetä, saisivat nukkua, jos haluavat.
Mihin aikaan oikein menevät nukkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset jo nuoria aikuisia, mutta teininä nukkuivat iltapäiville ja valvoivat yöt. Huoneet olivat kuin pommin jäljiltä. Eikä mikään tekeminen kiinnostunut. Taantuivat taaperon tasolle.
Nyt ovat 19-23v ja heistä on kuoritunut mitä uskomattomia ihania yksilöitä. Opiskelevat ja ovat töissä ja saattavat herätä jo klo 5 jälkeen ihan ongelmitta töihin.
Oi voi. Meillä nuori nyt 19 v ja tuo aiempi kappale pätee häneen edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Abi nousee ysiltä lukemaan.
Aikooko lääkikseen vai miksi moinen pingotus?
Vierailija kirjoitti:
9, ihan viimeistään klo 10 patistellaan ylös. Ei lomakaan ole päivällä nukkumista varten.
Nuorten aivot kehittyy nukkuessa. Nuorten pitäisi antaa nukkua niin paljon kuin keho tahtoo lepoa.
Meillä noin klo 12 ylös. Menevät myöhään nukkumaan, noin kahden aikaan yöllä. Siis kouluaikoina tietty aiemmin. Itsekin muistan nukkuneeni jopa klo 15 asti ja nykyään olen ihan korkeasti koulutettu työssäkäyvä ihminen, joka herää treenaamaan ja töihin klo 5:30.
Teini oli alkukesän töissä, mutta lomaillut juhannuksesta asti. Käsittääkseni on herännyt n. klo 10-11, jos ei ole ollut mitään menoa. On ongelmitta herännyt aikaisemminkin, jos on tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan oikein menevät nukkumaan?
Vaihtelee paljon, joskus klo 23, joskus myöhemmin. Sitä en tiedä, mitä tekevät päivällä, kun olen töissä.
Varmaan noin kello 13.