Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on monta lasta, niin hankkikaa niille nuoremmillekin jotain omaa

Vierailija
02.07.2024 |

Pesueen kolmantena en saanu juuri koskaan mitään juuri minulle hankittua vaan kaikki tuli isompien sisaruksien kautta käytettynä. Muistan edelleen sen kateuden tunteen, kun heille ostettiin polkupyöriä, huonekaluja, vaatteita jne. Muistan myös hämmentävän tarkkaan minkälaisia nämä tavarat olivat. Epätasa-arvo ei toki rajoittunut ainoastaan tavaroihin vaan varsinkin esikoinen sai muutenkin parhaat palat, harrastuksia, kielimatkoja ja vanhempien rakkautta. Itse ajattelen edelleen, että en ole minkään arvoinen ja jos ostan jotain itselleni, niin pidän sitä turhana tuhlauksena.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihan parasta, kun on vain yksi lapsi. 

Vierailija
2/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kaikki ollaan yksilöitä ja tarvitaan huomiota. Ei lapsi osaa ajatella säästämistä. Lapsi ajattelee olevansa muita arvottomampi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typerä pitää vanhemman olla, jos noin toimii. 

Vierailija
4/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihan parasta, kun on vain yksi lapsi. 

Ei tasapuolisuus nyt niin kauhean vaikeaa ole. Jos ostat yhdelle jotain, niin ostat muillekin. 

Vierailija
5/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on ihan toisinpäin. Nuorimmalla on kaikkea. Varallisuustilanne on ihan eri nyt kuin oli hänen sisarustensa nuoruudessa. Katkeruutta on ollut.

Vierailija
6/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain adhd-veljen ja adhd-siskon jämät. Pikkusiskoni sai sitten aina kaiken uutta.

Vierailija
7/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on elämäsi suurin tragedia, olet päässyt vähällä. Nuorin kyllä yleensä lellitään muilla tavoin, mieti sitä keskimmäistä lasta joka sai käytettyä, muttei lisäksi saanut kuopuksen lelliasemaa.

T: Keskimmäinen, joka silti tekisi samoin omien lasten kohdalla sillä raha ei kasva puussa

Vierailija
8/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se on ihan toisinpäin. Nuorimmalla on kaikkea. Varallisuustilanne on ihan eri nyt kuin oli hänen sisarustensa nuoruudessa. Katkeruutta on ollut.

No, osta jotain isommille samalla kun ostat nuorimmalle. Tai siirrä sama summa rahana. Ei tule kateutta.

Vierailija
9/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me kaikki luodaan kaikenlaisia typeriä ajatusmalleja lapsuuden kokemusten perusteella. Sitä ei voi estää. Mutta kun aikuisena sitten tunnistaa niitä itsessään, on hyvä ratkoa niitä ja kasvaa ihmisenä. Tyhmää on vain todeta, että olen sellainen ja tällainen, koska koin sen ja sen asian. Se on paikalleen jumahtamista. Monet ihmiset jumahtaa koko elämäkseen tiettyihin ajatuskuvioihin. Se on sääli.

Vierailija
10/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain adhd-veljen ja adhd-siskon jämät. Pikkusiskoni sai sitten aina kaiken uutta.

Mitä väliä että heillä oli adhd?

Vierailija
11/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain aina TYTTÖNÄ isoveljen vanhaa, ei jäänyt traumoja. Ei joka lapselle voi ostaa kaikkea uutena.

Vierailija
12/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vaatteet resuuntuu vilkkaalla huolimattomalla lapsella huomattavasti pahemmin kuin rauhallisella ja huolellisella.

Vierailija
13/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopukset ovat tutkitustikin itsekkäitä minä minä-ihmisiä. Sitä itsekkyyttä ei pidä ruokkia ostamalla vielä uusia tavaroitakin.

Vierailija
14/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epäekologinen kasvatus, jos jokaiselle ostetaan uutta. Meillä kasvatetaan lapset ajattelemaan luontoa ja vanhinkin saa käytettyä, vaikka olisi varaa ostaa uutta.

Vierailija
15/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vaatteet resuuntuu vilkkaalla huolimattomalla lapsella huomattavasti pahemmin kuin rauhallisella ja huolellisella.

Kyllähän normilapsi remuaa ja leikkii, oli adhd tai ei. Ikävää tietysti jos olet resuisetkin vaatteet perinyt.

Vierailija
16/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimman lapsen murheet ovat yleensä vähän eri luokkaa. :) On vastuutettu ja toruttu huomattavasti herkemmin, ehkä jopa vaadittu hoitamaan pienempiä jne.

Vierailija
17/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on elämäsi suurin tragedia, olet päässyt vähällä. Nuorin kyllä yleensä lellitään muilla tavoin, mieti sitä keskimmäistä lasta joka sai käytettyä, muttei lisäksi saanut kuopuksen lelliasemaa.

T: Keskimmäinen, joka silti tekisi samoin omien lasten kohdalla sillä raha ei kasva puussa

En ole nuorin.

Ap

Vierailija
18/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopukset ovat tutkitustikin itsekkäitä minä minä-ihmisiä. Sitä itsekkyyttä ei pidä ruokkia ostamalla vielä uusia tavaroitakin.

En ole kuopus.

Ap

Vierailija
19/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, osta jotain isommille samalla kun ostat nuorimmalle. Tai siirrä sama summa rahana. Ei tule kateutta.

Ne on aikuisia. Ostakoon itse mitä haluaa. Toisella on omakin lapsi.

Vierailija
20/25 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni niin että minulle (olen se vanhin lapsi) hankittiin lähes kaikki käytettynä tuttavilta ja netistä yms, ja sitten kun veljeni syntyi niin hänelle ostettiin ihan kaikki uutena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän