Mikä hinku mummoilla on syöttää lapsille aina järkyttävät määrät sokeria?
Suorastaan tyrkytetään että ota tästä lettua, pullaa, jäätelöä, karkkia, suklaata..
Kommentit (243)
Vieraanvaraisuus on katoava perinne. Kuten täällä on nähty, lasten synttäreilläkin äidit laskevat korvasivatko mummojen lahjat juodut kahvikupilliset ja Pirkan voipullan.
Vierailija kirjoitti:
Vieraanvaraisuus on katoava perinne. Kuten täällä on nähty, lasten synttäreilläkin äidit laskevat korvasivatko mummojen lahjat juodut kahvikupilliset ja Pirkan voipullan.
Miksi sinä sitä vierasta ihmistä kuormitat, etkä katso miten oma lapsesi toimii? Vai eikö hän edes ollut mukana lapsensa synttärijärjestelyissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli tapana vieraille tarjota jotain. Ihmettelin alkuun miniääni kun 150 kmn vietiin lapset tai haettiin ei kysynyt edes haluaisitteko vettä. tai istukaa hetkeksi. Miehestäni etenkin oli outoa kun oli tottunut savokaiseen vieraanvaraisuuteen .
Miksi ihmeessä sen miniän just olisi pitänyt kestitä? Missäs se oma poikanne luuraa?
Miniän koti, emäntä päättää tarjoilut. Poika joskus näön vuoksi ehdotti jos keitetään kahvit. Mutta se oli kulissia, ei heillä ollut kahvia eikä keitintä kun teen juojia.
Ei kai appivanhemmat voi tulla peremmälle pyytämättä, miniöinä tiedätte itse, puoliso eikä apekset saa ylitse kävellä
Höpö höpö. Oma lapse
Sallitteko miestenne oikeesti pyytävän vanhempansa istumaan ja tarjoamaan jotain jos te ette halua kotiinne heitä viemään aikaanne.
Sallitteko miestenne oikeesti pyytävän vanhempansa istumaan ja tarjoamaan jotain jos te ette halua kotiinne heitä viemään aikaanne.
Poikasi ei tiedä mikä on kahvila tai ravintola?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä sitä vierasta ihmistä kuormitat, etkä katso miten oma lapsesi toimii? Vai eikö hän edes ollut mukana lapsensa synttärijärjestelyissä?
Täältähän minä nuo laskelmat olen lukenut ja myös sen että yleensä miehillä ei ole paljon sananvaltaa kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, sinne kahvilaan päästiin poikkeamaan kyllä kahville ja vessaan.
Kaikissa lähiöissä , okt, rivitalo, ei juuri ole palveluja lähellä.
Joka tapauksessa täällä henkii aina jutuissa ettei apekset ole tervetulleita, miniä läjtee ulos jos appivanhemmat tulee. Ei kai sen huomaavat ja tajuavat vanhemmat halua riitaa aiheuttaa poikansa perheessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, sinne kahvilaan päästiin poikkeamaan kyllä kahville ja vessaan.
Kaikissa lähiöissä , okt, rivitalo, ei juuri ole palveluja lähellä.
Joka tapauksessa täällä henkii aina jutuissa ettei apekset ole tervetulleita, miniä läjtee ulos jos appivanhemmat tulee. Ei kai sen huomaavat ja tajuavat vanhemmat halua riitaa aiheuttaa poikansa perheessä
No eikö se oman lapsen kanssa yhdessäolo olekaan tärkeintä? Ties vaikka tutustuisit häneen vihdoin, kun ei ole sitä painetta löytää kaikesta vikoja siellä kotona ja istua naama nurinpäin keskittymässä väärin ymmärtämiseen ja mielipahan keräämiseen.
Kysy äidiltäs ja anopiltas. Ongelma on ihan teidän välinen.
Älykkyys (ja sen puute) periytyvät, joten ikävää, ettet voi enää perua lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
Se on pihi eikä osaa edes kahvia keittää. Saatana miten kaduttaa kun päästin hänen isänsä panemaan. Älkää muut tehkö sitä virhettä. Tyhmällä miehellä on tyhmät lapset.
Anoppisi
Vierailija kirjoitti:
Tämä mummolassa tapahtuva herkkujen syöttäminen on ihan harhakäsitys, joku jäänne. Nykymummot tuntevat ravitsemussuositukset. Tilanne on oikeasti se, että mummot ovat ystäväpiirissäni salaa huolissaan ylipainoisista lapsenlapsistaan, mutta eivät kehtaa sitä ääneen sanoa. Omat lapset ovat olleet paljon laihempia silloin kun mummot olivat itse äitejä. Mummot tuputtavat nyt mustikoita, herneitä, täysjyväleipää, porkkanaa ja kurkkua. Juhlapäivänä ainoastaan pitäisi herkutella.
No höpö höpö. Meillä kuusikymppinen mummo syöttää lapsille jäätelöitä, pullia keksejä niin paljon, kuin lapset jaksavat syödä. Viimeksi olivat parin tunnin vierailun aikana syöneet 1,5 pakettia keksejä ja viidet puikkojäätelöt. Vihanneksia on näkynyt kerran keitossa, liekö vahingossa.
Vierailija kirjoitti: Sallitteko miestenne oikeesti pyytävän vanhempansa istumaan ja tarjoamaan jotain jos te ette halua kotiinne heitä viemään aikaanne.
Miksen? Koti on hänenkin. Mutta eihän ole minun asiani hänen vieraitaan kestitä.
Oman huonon kasvatuksesi tulos, ellei poikasi osaa pöytään pötyä hommata ja huushollia siistiä.
Mummoille selvät rajat! Minä ainakaan en anna 3 lapsenlapselleni mitään, minkä tiedän olevan vastoin poikani ja miniäni tahtoa. Ei se nyt mikään konsti ole: järki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältähän minä nuo laskelmat olen lukenut ja myös sen että yleensä miehillä ei ole paljon sananvaltaa kotonaan.
Eli poikasi panos lastensa synttärijuhliin on olematon? Ja sinä hyväksyt sen?
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ollut ainoa rakkauden osoitus ja spesiaalijuttu omassa lapsuudessaan. Nyt yrittävät samaa lastenlapsilleen. Se on ihan sairasta, omat vanhemmatkin vanhemmiten ovat alkaneet tehdä samaa ja koko ajan pahenee. Ota lettua, ota jäätelöä, ota karkkia, vielä on jäljellä, ota lisää, ota nyt, mikset ota, täällä on vielä keksejäkin ja suklaata, otitko jo pullan, jne. Ja lähtiessä säkilliset herkkuja mukaan. Eikä lapset edes ole niin herkkujen perään.
Kiellä hyvä ihminen, äläkä valita. Ja koska lapset ei ole niin herkkujen perään, niin opeta heitä sanomaan, kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli poikasi panos lastensa synttärijuhliin on olematon? Ja sinä hyväksyt sen?
Teifän nettimammojen juttuja täällä toistan. Käykö kipeästi omat juttunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Sallitteko miestenne oikeesti pyytävän vanhempansa istumaan ja tarjoamaan jotain jos te ette halua kotiinne heitä viemään aikaanne.
Miksen? Koti on hänenkin. Mutta eihän ole minun asiani hänen vieraitaan kestitä.
Oman huonon kasvatuksesi tulos, ellei poikasi osaa pöytään pötyä hommata ja huushollia siistiä.
Hän siis kirjoitti kun hakevat tai tuovat lapsia mummolareissuilta ei edes istumaan miniä pyydä. Lapset ovat kai sen miniänkin joten voisi olettaa ystävällisyyttä kun on vapaata saanut lapsiarjestaan.
Voiko pitää noin selvön eron, sun sukusi, jos mummot yrittävät auttaa ja antaa vapaa-aikaa lapsista ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän siis kirjoitti kun hakevat tai tuovat lapsia mummolareissuilta ei edes istumaan miniä pyydä. Lapset ovat kai sen miniänkin joten voisi olettaa ystävällisyyttä kun on vapaata saanut lapsiarjestaan.
Voiko pitää noin selvön eron, sun sukusi, jos mummot yrittävät auttaa ja antaa vapaa-aikaa lapsista ?
Miksi he sirä miniää vainoaa? Missä pojan tavat ja vieraanvaraisuus?????
Vierailija kirjoitti:
Ihme juputusta koko ketju siitä, kun mummot martyriina ettei saisi lapsenlapsia pitää syöttöporsaina. Varmasti omassa kodissakin niitä herkkuja saadaan, mutta vanhemmat osaavat määrittää paljonko ja milloin. Miksi on hienoa, että elämä pyörii ruoan ympärillä ja sairaan ruokasuhteen kasvatus?
Monet lapset on persoja makealle. Ei kai kukaan tyrkytä alkoholiin menevällekään joka välissä, että otapa nyt huikka nii tulee parempi mieli tai syöppäs nyt ruokas niin saat konjakin. Ripustapa pyykit niin saat sitten jääkaapista olutta jne.
Kyllä vaan minä koukutan justiinsa tällä viissiin. Piiskaappas Hessu matot ja kakarat ynnä vie roskat, niin sitten on kossua pakkasessa, possua uunissa ja tussua vällyjen alla.
On tämä outoa. Lasten synttärit, mummot on kutsuttu. Kumpikin puoliso tarjoaa vain itse hankkimiaan ja keittämänsä kahvikupilliset omille vanhemmilleen. Toinen puoliso keittäköön omasta kahvipaketistaan omille vanhemmilleen ja tarjoaa mitä on ostanut.
Miten te vahditte ettei anopit ota väärää pullaa vaan vain oman lapsensa ostaman.
On sanottava, en ymmärrä näitä nykyajan avioliittoja ja perhe-elämää ja jyrkkiä rajalinjoja.
Höpö höpö. Oma lapsesi on vastuussa omista sukulaisistaan. Huonosti kasvatettu vain.