Mökkeily yksin
Viihtyisitkö yksin mökillä? Minä hyvin pari päivää mutta sitten alkaa tulla höperö olo :)
Kommentit (16)
Viihdyn kyllä ja itsekin mietin autoasiaa kovasti taas, kuten edellinen. Meidän mökille tosin pääsee kyllä ilmankin, mutta pitää kävellä vajaa 10 km tai ajaa fillarilla n. 50 km ja työkamoja ei saa silloin oikein mukaan. Saatan introverttina joutua sellaiseen erakkomoodiin siellä, että melkein säikyn muita ihmisiä ja käyn kävelylläkin kyläteillä mielelläni myöhään illalla vasta. Mutta kyllä sielu lepää ja lintujen puuhasteluja yms on kiva katsella.
Kyllästyin jo viime hallituskaudella koko ajan jatkuvaan valitukseen ja muutin metsään yksin. Olen viihtynyt oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn kyllä ja itsekin mietin autoasiaa kovasti taas, kuten edellinen. Meidän mökille tosin pääsee kyllä ilmankin, mutta pitää kävellä vajaa 10 km tai ajaa fillarilla n. 50 km ja työkamoja ei saa silloin oikein mukaan. Saatan introverttina joutua sellaiseen erakkomoodiin siellä, että melkein säikyn muita ihmisiä ja käyn kävelylläkin kyläteillä mielelläni myöhään illalla vasta. Mutta kyllä sielu lepää ja lintujen puuhasteluja yms on kiva katsella.
Työkamoja?
Viihdyn kyllä yksinkin, ja meidän mökille myös pääsee julkisilla - mutta vielä kivempaa se on puolison kanssa. Koska lomaa on rajallinen määrä, pyrin olemaan töissä silloin kun olen yksin ja mökkeilen sitten kun puolisokin on lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuokrannut auton, jos on tarvinnut enemmän kamoja. Muuten kuljen pyörällä.
Viihdyn kyllä vaikka enhän minä varsinaisesti yksin ole kuin satunnaisesti. Vaimo käy kaupungissa töissä ja joskus ei viitsi mökille ajaa ja jää kotiin yöksi. Minä tänään lomalle ja muutoinkin teen etätöitä joten voin vaikka mökillä oleilla pitempään. Kaupunkiin ja työpaikalle hänellä noin 20 kilometriä matkaa. Viikon kuluttua hänelläkin loma alkaa.
Viihdyn hyvin, mutta yhtenä talvena teki tiukkaa. Ei ollut edes vielä kännyköitä.
Helimkuussa olin viikon yksin saaressa mökillä. Räntää satoi vaakasuoraan koko viikon.
Jäähän tein kairanreiän, josta kairapumpulla hain pesu ym vedet. Juomaveden olin tuonut tullessani. Sitten tuli jään päälle vettä niin paljon, että laiturilta koukin ämpärillä vettä, melkein pääsin uimaankin. Onneksi oli paljon polttopuita valmiina.
Olo oli kuin Myrskyluodon Maijalla😰. Olen myöhemminkin ollut yksin, mutta nyt on mukavuudet ja kännykät yms, joten helpompaa on.
Rohkeasti vain luonnon rauhaan😚
Kyllä viihdyn . Paitsi en jos sataa monta päivää peräkkäin. Meidän mökillä ei ole sähköjä, ei edes aurinkopaneeleja, ei siis telkkariakaan.
Lapset ovat jo 17v - 23v, siis eivät joka kerta halua mökille, ja miehellä liikkuva työ, eikä voi edes pitää keskikesällä lomaa kuin max 3viikkoa peräkkäin.
Joten minäpä menen mökille. Vien sinne kirjoja, lehtiä ja sanaristikoita, joita luen ja teen joskus iltaisin , mutta yleensä olen kyllä ulkona. Istun laiturilla, soutelen, lämmitys saunaa, hoidan puutarhaa, siivoilen mökkiä ja ympäristöä jne...
Jos on hellepäivä, niin vaan laiskottelun ja nautin kesästä.
Viihdyn kesällä yksin mökillä noin 3 -4 päivää, muutamia kertoja kesässä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkamoja?
Läppärin lisäksi pitää olla erillinen näyttö ja sitten ruuat, vaatteet yms niin ei oikein kulje ilman autoa, matkaa on kolmatta sataa kilometriä. Tekisin siis etätöitä omalla mökkiviikolla niin ei tarvii sunnuntaina lähteä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuokrannut auton, jos on tarvinnut enemmän kamoja. Muuten kuljen pyörällä.
Millaisella hintaa ja mistä olet saanut auton viikoksi? Olen kyllä katsonut vuokrausta, mutta tuntuu, että kannattaisi kumminkin ostaa edullinen auto tai koittaa kunnostaa vanhaa, jos aikoo useamman kerran kesässä / syksyllä mökkeillä. Ja ymmärrän, että ei kaikkia kirpaise taloudellisesti samalla tavalla tietenkään.
Hyvin menisi vaikka 3 kk. putkeen kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkamoja?
Läppärin lisäksi pitää olla erillinen näyttö ja sitten ruuat, vaatteet yms niin ei oikein kulje ilman autoa, matkaa on kolmatta sataa kilometriä. Tekisin siis etätöitä omalla mökkiviikolla niin ei tarvii sunnuntaina lähteä pois.
Voisit vaikka elää vähemmällä ruoalla viikon. Syömisen sijasta keskittyä luontoon.
Viihdyn, olen koko loman yleensä. Myös syksyllä viihdyn jos aikaa olla, tykkään pimeästä.
En viihtyisi, pelottaa olla yksin metsän keskellä.
Kyllä viihdyn. Harvoin tulee kuitenkaan mentyä yksin, koska kyläkauppaa ei enää ole, eikä linja-auto pysähdy enää kylällä, joten ilman autoa on mahdotonta päästä. Omaa autoa ei ole, joten olen sen varassa, että saan puolisolta auton. Käydään kyllä yhdessäkin. Olin tammikuussa kovien pakkasten aikaan mökillä, kun oli ylityövapaita. Lämmitin mökkiä, saunaa, luin, joogasin. Oli oikeastaan rattoisaa, aika kului mukavasti. Kesällä on enemmän pihahommia. Vasta viime vuosina mökillä käyminen yksin on alkanut tuntua kivalta. Jotenkin pelotti aikaisemmin esim. pimeys.
Viihtyisin mutta autottomana en pääse mökille yksin.