Mökillä on palokärki. Olen saanut valokuvan otettua siitä. Hauska lintu!
Myös paljon perhosia ja niistäkin valokuvia. Ihan perheelle muistoksi vaan.Onko muilla samanlaista mökillä?
Kommentit (29)
Porukoitteni pihalla asuu palokärki. Eilen kun menin takapihalle niin se palokärki sivalsi ihan ohimoni edestä.
Mun porukoiden mökkipihalla on käynyt metso ja ilves viime vuonna. Mökki jos on ihan luonnon keskellä niin siellä voi tavata vaikka mitä eläimiä.
Mä oon mökillä ollut todella lähellä joutsenia, kun joskus torkahdin hetkeksi uimarenkaan päälle järvessä ollessani.
Laiturilla ollessani pari haikaraa otti yhteen ja toinen niistä sen jälkeen lensi noin 20 metrin päästä edestäni olikohan viime vuonna.
Näätäeläin on yllättänyt joskus mut puskasta.
Myyriä tai hiiriä livahtelee pihaa, että oon joutunut hyppäämäänkin sellaisen yli.
Mökillä oleskelu on mahtavaa, kun ei tiedä mikä eläin seuraavaksi osuu näkökenttään.
Enoni mökillä on tullut karhu pihalle, kun olin hyvin nuori ja siellä myös lepakko tuli samaan huoneeseen oleilemaan yöaikaan. Äitini mukaan mä oon saanut enoni mökillä käärmeen puremankin lapsena.
Mökkielämä on eläimellistä ja jännittävää.
M31
Vierailija kirjoitti:
Palokärkiä näkee melko usein. Ihan läheltäkin olen päässyt kuvaamaan, vaikka arka lintu onkin. Muutenkin tikkoja tykkään seurata ja kuvata. Valkoselkätikka olis vielä näkemättä Suomen tikoista. Muut nähty ja kuvattukin.
Palokärki ei näe mitään, jos se on innostunut hakkaamaan jotain kantoa. Metsässä kävellessä pääsin puolen metrin päähän takaapäin, kun se himokkaasti nokki yht kantoa, niin että lastut lenteli. Sanoin sille, moi, niin se meinasi saada sydänhalvauksen. Hirveesti rääkäisi ja lähti lentoon
Palokärki on kyllä hieno ja vahva lintu. Koko tienoo raikasi jos sellainen lähimetsään tuli. Olen syöttänyt tavallista käpytikkaa pahimman talven yli ja jopa sellaisen takominen kantautui koko talon läpi. Huvittavaa oli, että muu ruoka ei kelvannut vaan ainoastaan sellainen, jonka sai nokkimalla irti jäätyneestä ruokatangosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla palokärki teki reiän talon päätyyn. Ammuin sen.
Luonnonsuojelurikos. Kerro vielä nimesi, niin voi ilmoittaa poliisille
Frisbeegolfradalla mä oon nähnyt monta palokärkeä. Mahtaa ne frisbeekiekkojen puuosumat houkutella niitä paikalle.
Meidän lähipuussa oli kerran palokärjen poikanen, oli söpö koska oli vielä pullero.
Vierailija kirjoitti:
Palokärki ennustaa kuolemaa.
Hulda mummo 80v uskomuksineen
Meillä on kotipihassa samoja ja muitakin eläimiä
Lapsuuteni mökki oli erämaajärven rannalla. Siellä oli kuikkia, siinä surumielisessä huudossa on jotain traagista ja viiltävää..