Ruoholahden terveyskeskus - kokemuksia?
Hei!
Olen vaihtamassa terveyskeskusta, onko kenelläkään kokemuksia tuosta Ruoholahden ostopalvelulla toimivasta terveyskeskuksesta? Espoon Mehiläisen hoitama Espoontori on toinen, harkinnassa saavutettavuuden takia.
Kiitos etukäteen vastauksista!
Kommentit (5)
Olen ollut asiakkaana Ruoholahdessa tuon vuoden mitä ollut toiminnassa. Reseptin uusinta sujuu nopeasti jopa samana päivä Omakannassa pyydettynä, mutta reseptin tekstiä ei ole katsottu ollenkaan ja potilaan pitää itse tietää miten sitä ottaa. Apteekissa ihmettelleet noita tekstejä.
Pitkäaikaissairauden määräaikaislabrakokeet ei suju kuten muualla. Muualla niin pkseudulla kuin toisaalla Suomessa aina tehneet lähetteet labraan valmiiksi vuoden päähän. Ruoholahdessa esimerkiksi diabetes hoitaja pyytää asiakasta soittamaan haluttuna aikana ja pyytämään silloin lähetteiden tekoa. Asiakkaan siis pitää itse muistaa milloin pitää pyytää noita lähetteitä eikä voi katsoa Omakannassa tai Maisasta milloin pitäisi käydä labrassa valmiista lähetteistä. Nyt tein tuon lähete pyynnön, mutta tärkein labrakoe pitkäsokeri oli jäänyt pois lähetteistä Olisi kai itse pitänyt osata erikseen mainita että tarvitaan. Kovin monta NS käyntikertaa on tullut tästäkin labralähetteen saanti asiasta, joka muualla tehty edellisellä käynnillä valmiiksi odottamaan. Perustuu kohan veloitus kaupungille käyntikertoihin?
Muutenkin on aikalailla tee se itse terveysasema. Otin alkusyksystä päivystysavun kehotuksesta yhteyttä viestillä terveysasemalle virtsatietulehduksessa heti perjantaiaamuna Sieltä tuli yhteydenotto seuraavana tiistaina. Tee se itse tyylillä olin alkanut ottaa toiselta henkilöltä jääneitä antibiootteja.
Muutoin ihan hyvä, mutta nyt tuli takapakkia: varasin netissä takaisinsoiton, jonka aika minulle tekstarilla ilmoitettiinkin. Hiukan ennen soittoa sain puhelun kaverilta, mutta kun näin terkkaripuhelun tulevan, katkaisin edellisen, heti. Ruoholahden Terveyskeskus katkaisi heti myös oman puhelunsa.
Siihen meni sitten se viikon verran odotettu puhelu terkkarilta - aiheena olisi ollut ajanvaraus. Sitä kun ei netissä voi tehdä.
JOS terkkarin väki luette tämän, ottakaa tällainen mahdollisuus huomioon! (Jos tietäisin, mistä numerosta terkkari soittaa, osaisin odotella sen numeron soittoa ja katkaista heti alkuunsa muut yritykset.)
Ei kun varaamaan uutta soittoa ja päiväkausia sitä odottelemaan.
Itse vaihdoin Ruoholahteen pari vuotta sitten, eikä ole valitettavaa. Nuoret energiset lääkärit pääasiassa, hoitavat hommat hyvin ja jos erikoislääkärille tarve varaavat ajan. Siisti, rauhallinen tunnelma odotushuoneessa. Tykkään kovasti, itselläni vain hyviä kokemuksia. Takaisin soittokin on erinomainen, kun ilmottavat mihin aikaan soittavat eikä kyllä kymmentä minuuttia enempää poikkea luvatusta soittoajasta suuntaan tai toiseen.
Minulla oli näkökenttä-puutoksia, eivätkä lähettäneet jatkotutkimuksiin.
Nostan. Vaihtoa itsekin pohdin..
Onko hyviä kokemuksia Ruoholahden tai jostain muusta Helsingin terveysasemasta?