tohdinko jo tulla koputtelemaan..?
Taidan jo uskaltautua kirjoittamaan, kun olen pari pvää jo funtsaillut asiaa...Mä nimittäin sain pitkään toivomani plussan raskaustestiin maanantaina!!!!!!!!!!? Juu, ihan kolme testiä piti tehdä, kun en uskoa meinannut...
Taustoja sen verran, osa " vanhoista nimistä saattaa mut muistaa noista pco-plikoista ja USEISTA inssiketjuista. Olen pitkään ollu taustalla, lähinnä seurailemassa juttuja, kun nää hoidot alkoi tosissaan jo ahdistaan mieltä..
Kuiteskin, olemme pikku2:sta (inssi poika-04) yrittäneet hoidoilla jo 1,5 vuotta, tämä meidän viimeinen, viides inssi sitten toi lopulta tulosta. (IVF olis odottanut kesän korvilla seuraavaksi)
Mulle tehtiin inssi to 18.1. reseptillä clomit kp 3.-8. 3kpl/pvä sekä menopur 225iu, 9pvää pistelin+ pregnyl irrotusx2 yks. Munikset lähti aluks tosi laiskasti kasvaan, melkein lopetettiin kesken kierto, mutta lopulta 2 munista oli kasvanut & irronnut. Simppoja tais ollu joku 8milj...ovis oli juuri tapahtunut ennen inssiä.
Mulla oli alusta asti tosi huono fiilis, ennekuin itse inssissä lääkäri hehkutti että hyvältä näyttää. Jotenkin sitä alkoi itselläkin toivo heräilemään ja tietty pelkokin ainaisesta pettymyksestä.
Mulla oli vatsan nippailuja oikeastaan pp3.sta lähtien, pp.7:sta alkoi alaselän kipuilu (en tiedä oliko edes asiaan kuuluvaa) joka vieläkin on murheena. Myös rinnat kipeytyivät ja tuntuivat pinkeiltä, mitä oiretta mulla ei ole edes ennen menkkoja, eikä ekas odotuksessakaan. Odotukset vaan nousivat ja toivo oli jo aika korkealla. Sitten pp11 alkoi tyypyllinen menkkajomotus nivusissa sekä alaselässä, sekä mieli oli yhtä vuoristorataa..olin VARMA että täti on tulossa. Lääkärini oli neuvonnut minua testaamaan vasta pp14, mutta niin masentuneena menkkaoireista, päätin testata ma pp11 kuitenkin. Olin ostanut glearbluen elektronisen-pakkauksen, jossa 3kpl testipäitä. Ja heti ekasta testistä pamahti plussa! Voi sitä ihmetyksen ja itkun ja hämmennyksen määrää..epäilin vahvasti tulosta ja laitoin miehen hakemaan apteekista perustestin. Tein sen samana ilta ja se antoi vaan tositosi haaleen haamun, joka illan aikana hieman vahvistui...eli ei me vieläkään voitu uskoa todeksi.. Siispä seuraavana aamuna pp12
tein vielä glearbluella -kolmannen testin joka vahvisti plussan!!
Soitin taysiin ja olivat niin onneissaan meidän kanssa ja sovimme ekan ultra-ajan kolmen vkon päähän. Niin, sitten selviää onko siellä varmasti joku -tai montako kenties ;)
Edelleen olo hölmistynyt , mutta onnellinen...
Toivon sydämestäni kaikille Onnistumisia ja ennenkaikkea VOIMIA jaksamiseen!!!!!!
Sorry, jos vuodatus oli pitkä ja sekava, mutta en oikein tiennyt, mikä olisi ollut tähdellistä kirjoitettavaa tässä mielen myllerryksessä..
t.kalevi
Kommentit (49)
Jeps, pirkanmaan pirkkoihin kuulun ;) vielä en kauhiasti uskalla hehkutella, jospa hieman aikaa olen hissunkissun, sittenkuin oon ekas taysin ultras käyny uskaltaudun taas paremmin " radalle" ...
Mulla on pää niin pyörryksissä kaikesta hämmennyksestä, oon juuri aloittanut uudessa työssä jne..mutta niin tämän lapsettomuuden kanssa mennään, että ei perhesuunnittelua paljon tehdä työaikataulujen mukaan.
Olen teitä muita tuttuja hieman taustalla seuraillu, lähinnä ihania vauvauutisia lukien 8). Eikös oo kummaa, että ei elämää enään voi kuvitellakkaan ilman sitä omaa palleroa?!
Voimia yövalvomisille!
t.k
minä myös plussasin tänään, eikä tämä vielä oikein todelta tunnukaan! meillä luomu-esikoinen 4v. ja sen jälkeen yritetty kakkosta kolme vuotta, siihen maihtuivat kolme inssiä, ivf+3xpas, kaikki negaa ja nyt ivf-tuoresiirto, josta plussa! kaksi alkiota siirrettiin, joten kunhan tästä alkushokista selviää alkaa varmaan miettiä moniko on mukana... onnea meille kaikille plussanneille ja plussaa vielä odotteleville! ja kärsivällisyyttä -sitä tämä homma on kyllä vaatinut.
Onnea kalevi ja omenakuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Minä kanssa varovasti tänne puolelle kurkkailen, en olis ikinä kuvitellu että joskus tänne voin kirjottaa. Pelottaa nyttekkin kirjottaa, ettei vaan huonosti käy:) odotuspuoli tuntuu niin vieraalta..
Eli testasin plussan jo melkeen pari viikkoa sitten ja nyt olis menossa rv5+5. Meillä taustalla lapsettomuutta melkeen 2.5 vuotta, hoidoissa yksityisellä ollaan oltu viime maaliskuusta lähtien. Clomit kokeiltu, kaks inssiä, ivf ja yks pas ja nyt tästä 2.sta ivf:stä tuli plussa. Jota siis en vieläkään voi uskoa.
Oon eläny NIIN pelon sekasin tuntein viimeset kaks viikkoa, et pää meinaa hajota. Nyt oon yrittäny vähän rauhoittua. Viime su:na tuli ihan vähän vaaleen ruskeeta tuhrua, joka loppu sen samantien. Sen jälkeen oon olli hermoraunio ja vessakyttääjä:)
Tässähän pitäs yrittää olla onnellinen, mut en vaa osaa, ikinä ei kuitenkaan oo näin pitkälle päästy!!!!!!!!!!!!!!! Nyt ilo irti elämästä!!!!
Mulla oli pp15 hcgarvo 519, eli ok..kaks kaveria siirrettiin.
Meillähän on lasketut ajat lokakuussa, vois perustaa lokakuisten pinon jossain vauheessa.
Mulla eka ultra on 13.2 eli reilun viikon päästä. Toivottavasti pääsen sinne saakka!!!
Palaillaan!!!
-maya rv 5+5-
Täälläkin olisi viikkoja nyt 5+1 suunnilleen, mutta asiaa ei oikein voi uskoa vielä. Tulisipa se eka ultra nopsaan. Meillä se on parin viikon päästä. Kaksi pas-alkiota siirrettiin ja pp14 hcg oli 864... Mutta siitä ei kuulemma kamalasti voi vielä sanoa, montako on mukana.
Luinpahan vaan tuon sinun viestin. En itse ole missään hoidoissa ollut koskaan, mutta vähää vaille. Plussa tuli juuri viikkoa paria ennen kun olisi ollut eka ajat lääkäreille. Kirjoittelen tuolla Huhtihurmureitten pinossa .
Halusin vaan toivotella onnea. Alku on todella raskasta, mutta kyllä se siitä sitten helpottuu!
Kevyt 1
*Varovasti kurkistaa* Minäkin tein tänä aamuna plussatestin! Nyt on vasta pp12 ja pelottaa kurkistella tänne puolelle, mutta kohta kolmen vuoden odotuksen jälkeen on kiva ilmoittaa jollekin positiivisesta tuloksesta, kun ei lähipiirille tietenkään uskalla mitään sanoa vielä.
1. IVF 4/06, jonka jälleen tuoresiirtoon ei päästy hyperin vuoksi. 2. pas tärppäsi mutta jäi ilmeisesti kemialliseksi, raskaus päättyi kesken vajaan 6 vkon kohdalla. 3. ja 4. siirto negatiivisia ja nyt siis tehty pari viikkoa sitten viides pas ja testi tänään plussaa!!!
En tiedä uskaltaako tässä vielä kovin pinoutua ja muuta mutta jos kaikki menee hyvin, nähdään sitten lokakuisten pinossa!!!
MOIKKA!!
En tiiä et oliks tää nyt tässä, la:na alko taas ruksee tuhru, si taas loppu ja eilen illalla tuli jo punasta joukossa ja sit taas yöks loppu ja äskön kun piti lähtee töihin niin tuli jo selkeen punasta pyyhittäessä, ei kuitenkaan housuun asti.
oon niin pettynyt, surullinen.... ja kaikkea muut paskaa. musta ei oo enää mihinkää. Soitin et en tuu töihin pariin päivään..
-maya rv 6+0 toistaseks-
Mä olen ollut nettipimennossa, luin juuri viestisi... Miten kaikki nyt????
Toivon sydämestäni, että kaikki ok!!! Jollakin saattaa tulla vuotoakin, silti raskaus jatkuu normaalisti. Onnea matkaan.
Itse odottelen myös ekaa ultraa malttamattomana, se olis vkolla 8 vasta..siis piiitkä on odotus vielä.
Kiva että muitakin lokakuisia löytyy, pidetään yhteyttä!
Lokakuisiin pomppaan minäkin, jos kaikki menee hyvin. Nyt on vasta pp12, haalea viiva vähän tummeni eilisestä. Meillä kyseessä toka ivf, jossa siirrettiin kaksi kaveria. Mä kärsin endometrioosista, takana jo laparotomia ja skopia. Ainakin pääsen käväisemään täällä, mistä oon jo tosi onnellinen 8) Pää on ihan sekaisin...
Maya, toivottavasti sun vuoto on vain normaalia tuhruttelua, mikä on tilanne?
Maya, toivottavasti tuhrut on häipyneet ja vointi parempi. Monilla tuntuu olevan tuhrua ja jopa kirkasta vuotoakin alkuraskaudessa.
Katijo, täälläkin vasta pp15 ja kärsimättömänä odotellaan. Pp12 eka testi, jossa vaalea mutta selvä viiva, ja nyt eilen tein toisen testin, jossa näkyi yhtä vahva viiva kuin kontrolli. Mielenrauhan vuoksi piti tietysti testata..huomenna veritesti.
Mulla oli alkuviikosta aika koviakin mahakipuja, ja edelleen ajoittain ja myös alaselkää särkee erityisesti iltaisin. Mitään vuotoa ei tähän mennessä ole ollut.
Aika kuluu hyvin hitaasti, vieläkin hitaammin kuin piinistellessä jos mahdollista..tuleva jännittää ja vähän pelottaakin, onko normaali raskaus ja jatkuukohan tämä. Välillä tuntuu, etä saisi jo tämä ikuinen odottaminen ja pelkääminen loppua, kun hoidotkin on tätä samaa odottelemista, ja kun vihdoin tähän toivottuun tuplaviivaan päästään, tuntuu, että se piina tästä vasta alkakin..
Hyviä vointeja kaikille!
Tässähän kävi sitten niin että kun ma:na tuli jo punasta vuotoa vähän niin tiistaina aamuna se loppu. MUTTA kuinkas kävikään mun tuurilla, kun sitten tiistaina päivällä menin suihkuun, niin yhtäkkiä lattia olikin veressä!! ja sitä verta vaan holotti, sain niin hirveen paniikkikohtauksen et ei oo tosi. Mitään kipuja ei kuitenkaan ollu, vuoto tuli ns.puun takaa.
Siiis mä soitin samantien jorvin päivystykseen ja sinne taksilla heti lähin. Mies tuli äkkiä sinne töistä ja sitten tuli kanssa mun tosi läheinen ystävä.
Siis verta tuli ihan hurjasti, istuin vessassa ja sitä vaan tuli. Kun jorviin pääsin ni vuoto oli vähän rauhottunu, mut silti pyyhkiessä tuli paljon verta, mut ei mitään hyytymiä.
labroja otettiin ja siin oli pari ennen mua, pari PITKÄÄ tuntia istuin ja itkin ja pelkäsin, mies oli niin surkeena, et en oo ikinä nähny.
No sit ku vihdoin päästiin gynekologille(joka oli aivan ihana!!!!)nii juteltiin meijän lapsettomuudesta sun muusta.
Inhotti mennä siihen pöydälle makaa, kun vuotoa tuli, mut ihan niukasti.
Se siinä ultras ja rupes puhumaan kaiusta, mikä herätti mussa pienen toiveen.
Pitkään se ihmetteli ja ilme näytti jotenki huonolta ja kyseli ääneen et onko toi mun syke vai alkion. No lopulta se oli alkion ja näin ite kun se siinä läpätti!!!!!!!!Oli kuulemma kaunis syke!!!!
Pituutta oli 4,6mm ja viikot vastas 6+2(oikeesti sillon 6+1) mikä siis hyvä juttu.
Tärisin hulluna pöydällä,mitää syytä mistä vuoto tuli ei löytyny.
Nyt ei auta muuta ku ootella ja kattoo mitä tapahtuu.
jos kipuja tulee ja vuoto muuttuu ja on hyytymiä, ni sit takasin sinne.
Soitin jo omaan hoitopaikkaan, oli ihana jutella hoitajan kanssa.
Ultraan meen sillo ens ti:na.
et tällästä, en oikeen tiiä mitä nyt ajatella. vaikka ilonen oonki;) pitäs varma nauttia tästä hetkestä. Eilen tuli vielä ruskeeta tuhrua ja vanhaa kuivunutta verta, saas nähä mitä tänään on luvassa. Vuotohan saattaa vielä mut yllättää kun kerta syytä ei löytyny.
onnea kaikille plussanneille, on tää sairasta PIINAA, ainakin mulla. Olis ihanaa olla ees yks päivä ilman vuotoa. Mullahan on siis riski et olis alkava keskenmeno, mut ei voi tietää. Mitään kipuja ei siis edelleenkään oo.
-maya rv 6+3-
Maya, pidän kovasti peukuja, että kaikki hyvin! Ihana oli varmaan nähdä se syke <3
Tulin vain pikaiseen kirjoittaan, jos tää viesti edes tulee koskaan perille.
Taas on monta päivää tökkiny nää vauvasivut, jotuu monta minuuttia odotteleen että sivu aukeaa...
Mutta Mayaa tulin onniteleen sykkeen näystä:)
Voi että olen onnellinen puolestanne:), toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti:)
Niin täälläkin on lokakuun odottaja, kolmas ICSI ja tuoresiirto.
2 veijaria siirettiin ja 14.2 olis ultra.
Mulla on kiusana keskenmenot jotka tulleet siinä rv 6 kohalla että nyt eletään piinaa....
Mutta kirjoittelen myöhemmin lisää kun kone alkaisi toimimaan, tai siis nää vaavisivut.
-iida ja veijari(t) rv 6+1-
Tiedätkö, että mulla on " vaisto" antoi ymmärtää että kaikki varmasti kääntyy sun kohdalla vielä oikein päin --tosi upee juttu, että pikkusen sydän jo pompotti kauniisti!!!!
Kyllä me likat saadaan hieno lokakuisten-pino aikaan, hyvä me!
Ja yhdyn samaan aikaisemman kanssa, että nyt se piinis vasta alkoi...aika todellakin matelee ekaa ultraa odottaessa ja joka kolotusta pelästyen..huoh.
Mutta yritetään kuitenkin jotenkin nauttia tästä olotilasta, tähänhän olemme koko ajan pyrkineet!
Vointeja!
t. kalevi rv 6 ja risat
Ultrassa käyty ja siellä voitiin hyvin!!!!!!!!!!!!!!!! kaveri oli jo tuplannu pituutensa viikossa ja oli nyt 9-10mm pitkä!!
Vähän ehkä näky vanhaa hematoomaa, mut se oli tosi ehkä. Joten mun tuhruttelu voi jatkuu vielä kauankin ja se siis jatkuu lievän ruskeena. Kohdun suu oli hyvin kiinni..
Sain mukaan äitiyskortin(!!!!!!!!!!) ja tänäään pitäs ehkä soitella neuvolan suuntaan, tuntuu vaan niin uskomattomalta.
Tää meijän lapsettomuuslääkäri oli kyllä sitä mieltä et vuoto olis voinu johtua myös siitä toisen alkion ulosmenosta, uskon enemmän omaa lääkäriäni!
Uskaltaakohan mun tietoja jo päivittää??? la olis 1.10(mun oma synttäripäivä!!!)
-maya rv7+1 ja sintti(vielä nimetön)
Minäkin ajattelin nyt sitten kirjoitella tänne, kun muutama tuttukin nimi näytti tänne alakertaan siirtyneen. Kalevia onnittelinkin tuolla l-puolella yhdessä pinossa ja yllätysten yllätys oli kun itsekin plussasin viikko sitten maanantaina. Meillä siis takana neljä inssiä lahjasiittiöillä ja ekasta ivf:n tuoresiirrosta sitten tärppäsi. Yritystä sen sijaan on jatkunut jo yli 2 vuotta ja siihen mahtuu kyllä lukuisia epätoivon hetkiä, kun miehen siittiötilanne selvisi ja sitä yritettiin epätoivoisesti (turhaan) parantaa. Tein viime viikolla ainakin neljä raskaustestiä ja onneksi plussa näytti tummuvan loppuviikkoa kohti. Kävin myös veritestissä ja plussaahan sekin näytti :) Eka ultra ois sitten rv 7+0 eli 26.1. Sitä odotan kuin kuuta nousevaa, ei jotenkin uskalla sitä ennen vielä täysin luottaa siihen, että tuolla masussa todellakin kasvaisi pieni ihmisenalku. Johtuu varmaan noista pettymyksen täyteisistä vuosista, että ei uuden pettymyksen pelossa uskalla iloita silloinkaan kun siihen olisi aihetta.
Minkälaisia oireita teillä muilla on ollut tässä alkuvaiheessa vai onko niitä ollut vielä ollenkaan? Itselläni alkoi sellainen ajoittainen yökötysolo jo pp9 ja se jatkuu säännöllisen epäsäännöllisesti. Välillä on tosi kurja olo ja pitää käydä pytyllä yökkimässä, mutta yleensä paha olo vaan velloo mahassa muutaman tunnin kerrallaan ja häviää sitten hetkeksi. Rinnat on tosi arat ja maha turvoksissa. Sitten on välillä sellaisia nippailuja ja vihlaisuja, jotka aina vähän säikäyttää, mutta ei mitään kovin pahoja kuitenkaan. Väsymys on myös alkanut hyökyä päälle kasvavassa määrin ja saa nähdä kuinka pahaksi se vielä yltyykään¿ En sitten tiedä moniko noista oireista on ihan sitä itseään ja moniko johtuu muista ¿ympäristötekijöistä¿, mutta minkäs sille mahtaa että itseään ja omia tuntemuksiaan tulee tarkkailtua paljon normaalia enemmän :)
Entä oletteko vielä kertoneet asiasta kenellekään? Itse ajattelin odottaa ainakin siihen ekaan ultraan, ennen kuin kerron läheisille ystäville ja sisaruksille. Tähän mennessä on kerrottu vain molempien vanhemmille, koska tietävät hoidoista ja ovat sikälikin hyvin perillä tilanteen kehittymisestä. Työkavereille ym. ajattelin kertoa vasta paljon myöhemmin. Siinä toivossa tietysti, että edelleen jotain kerrottavaa on näiden riskiviikkojen jälkeenkin.
No joo, eipä tässä kai voi muuta kuin odotella että päivät kuluisivat mahdollisimman nopeasti ja toivoa että kaikki menisi hyvin. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia ja kuulumisia muiden samassa vaiheessa olevien kanssa, joten pidetäänhän pino aktiivisena!
EE (rv 5+1)
Ps. Henkeä pidätellen luin noista Mayan kokemuksista, mutta ONNEKSI kaikki meni kuitenkin hyvin ja tilanne on nyt taas vakaa!
Ihanaa Maya, että kaikki kääntyi loppujen lopuksi hyväksi!!
Te monet olette jo niiiiin pitkällä, että kateudesta vihreänä täällä katselen. Aika kuluu hitaammin kuin ikinä ennen, ja eka ultrakin on vasta 1.3., jolloin olis 7+4 viikot. Oon kyllä koko ajan miettinyt, että jos kävis aiemmin jo ultrassa vaikka yksityisellä, kun pelkään hysteerisesti kohdunulkoista ja kun tuon endon takia noita kipujakin on välillä aika kovastikin.
EmmaEmilia, aika samoissa mennään, mulla tänään 5+2. Itse laskin ensin päivää myöhemmäksi, mutta hoitaja sanoi kun verikoevastausta kyselin, että hedelmöitymisen ajatellaan tapahtuneen 21.1. (vaikkakin siis oikeasti tapahtui viime keväänä, pas-siirto kun oli, hih).
Mulla muuttui oireet selvästi kun viime viikolla lopetin Crinonen. Ihmetytti, kun se piti lopettaa kaksi viikkoa siirrosta kuin seinään, ja noin 2vrk kuluttua lopettamisesta tulikin pientä vuotoa, jota säikähdin melko pahasti. Koska mitään vuotoa ei kuitenkaan ole sen jälkeen tullut, päättelin sen johtuvan lääkkeen lopettamisesta. Lääkkeestä tullut paha olo loppui, ja siitäkin huolestuin, mutta nyt on välillä sellasta erilaista kuvotusta ja erityisesti tietyt hajut ottaa nenään, kahvikin maistuu ja haisee pahalle toisin kuin ennen. Rinnat tuntuu tulevan koko ajan kipeämmäksi, ja väsymystä on hiukan.
Kertokaa ihmiset, miten ihmeessä saatte ajan kulumaan ultraa odotellessa?
Kimberly rv5+2 (olipas mukava ilmoittaa noin :))
Minäkin voisin kurkata tänne :). Hienoa, että Mayalla on kaikki hyvin, mullakin on kokemusta tuosta hematoomasta, mutta kaikki meni silloin niin kuin varmaan sullakin, hyvin.
Tuttujakin täällä näkyy, terve vaan! Mulla olisi tässä heti kysymys, miten ihmeessä teillä muilla lasketaan raskausviikot, kun ainakin EE:lla pitäisi olla (vissiin, kun piinailtiin samoissa :) täsmälleen samat viikot, ja kuitenkin klinikan laskutapojen täytyy erota aika paljon, sillä mulla on kuulemma tasan 5 vasta perjantaina! Eli nyt vasta rv 4+5. Punktio oli 24.1 ja siirto 26.1. Uä on vasta 7.3 jolloin mulla on kuulemma vasta 7 + jotain. En kyllä tajua miten voi heittää näin paljon laskutavat. Itse laskisin niin, että raskaus alkoi punktiopäivänä eli hedelmöitymispäivänä. Lähinnä harmittaa tuo ekan uä:n odottaminen...muutenkin aika matelee niiiin hitaasti..minäkö muka kärsimätön.
Kimberlyn ja EE:n tavoin oireita on jos jonkinmoista, mutta oksennellut en ole vielä. Oireet on kuitenkin aika lieviä, ja välillä hermostuttaa kaikenmaailman tuulimuna ja kohdunulkoisen mahdollisuudet (tai sitten vain perinteisen keskenmenon mahdollisuus). Täytyy toivoa, että oireet voimistuvat niin uskaltaa luottaa sinne ultraan asti, että joku siellä on ja oikeassa paikassa.
eli pakastealkoiden siirto tehtiin 24.1., pakastettaessa olivat 2vrk:n ikäisiä ja sulamaan otettiin siirtoa edellisenä päivänä, eli hoitaja sanoi hedelmöitymispäiväksi 21.1.
Mä ainakin sut muistan! Onnea hirveesti!!!!
Etkös säkin ollut näitä Pirkanmaalaisia? Tervetuloa Pirkanmaapinoon turisemaan ja treffailemaan! :)
Voi että on ihana aina kuulla onnistumisista, nyt tääkin päivä on iloisen aurinkoinen vaikkei arska itse taida tänään jaksaa paistaakaan...
-Osse ja lattialla möyrivä neiti 12vk