Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen käynyt kaikissa maissa - kysy!

Vierailija
30.06.2024 |

Eli, olen 32-vuotias nainen ja käynyt lähes kaikissa maissa, en otsikosta huolimatta ihan jokaisessa mutta lähes. Voit kysyä minulta jotain mitä haluat tietää esimerkiksi jostain maasta tai kaupungista. Olen siis viettänyt ttällä reissulla 8 vuotta maailmalla ja ollut aina 1 viikon per kaupunki ja käynyt suurimmat kaupungit läpi per maa. Asun aina hostelleissa eli hotellisuositulset joudut itse googlaamaan. Ja ei, en ole rikas. Ihan vaan säästänyt rahaa ennen kuin irtisanouduin töistä ja jäin ansiosidonnaisille ja sittemmin työkkärin hoiviin. Mutta niihin lomakkeisiin täyttäminen vie aikaa 2min kuukaudessa ja sen voi tehdä puhelimella mistä päin maailmaa tahansa.

Kommentit (289)

Vierailija
221/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon.

Vierailija
222/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko monesti iskenyt mahatauti reissuilla?

Ap: muistelisin, että vain 1 kerran ja se oli Intiassa.Vai olisiko joskus Thaimaassa. Mutta eipå oikeastaan. Syön aika samalla lailla kuin Suomessa. Parasta on ostaa kaupasta eväät ja mennä puistoon tai rannalle piknikille ystävien kanssa. Maasta ei niin väliä.

Olet ollut onnekas, jos ei ole 8 vuoden aikana kuin kerran vatsatauti. Kerroit kuitenkin aiemmin ostavasi ruokia myös pyöräkärryistä, ym. Ihme, jos niistä ei mene pakki sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko matkustanut junalla Vladivostokiin tai sieltä takaisin?

Ap: en varsinaisesti. Mutta Moskovaan ja Siperiaan olen.

Vierailija
224/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä lähdit reissuun?

Vierailija
225/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä jotka ovat käyneet kaikissa maissa ovat kiertäneet niitä maita todella suppeasti. Joku maa on kuitattu käydyksi käymällä kyseisessä maassa muutaman tunnin ajan jne.

Monet keräävät hullun lailla maita ja yrittävät mahdollisimman nopeasti saada tavoitteen kasaan. Ei heillä useinkaan ole juuri minkäänlaista tietoa maista missä käyvät, ei voikaan olla jos käydään vain pikaisesti maassa ja siten saadaan se käymättömien maiden listalta pois.

Vierailija
226/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en usko, että ap puhuu totta?

Vastaus: Itse olen käynyt vajaassa 30 maassa, eli vain pienessä osassa maailman kaikkia maita. Pystyisin kuitenkin kertomaan samoja juttuja, kuin ap, eli kertoisin ympäripyöreitä juttuja eri kohteista ihan yleistiedolla. Paikallisista ruuasta kysyttäessä pääsääntöinen vastaus on aina kaupan ruoka, Pepsi max/olut/viini. Jos en keksisi mitään järkevää, niin vetäisin ässän hihasta kertomalla, että ei ne asiat ole tärkeitä, mitä kysyttiin.

Ap vastailee hyvin valikoidusti ja ne, mitä ei saa helposti googlettamalla, jätetään vastaamatta.

Hyvää pöhinää kuitenkin.

Ap: koitan vastata joka kysymykseen. Ruokien suhteen, niin ei minulla olisi varaa syödä 8 vuotta joka päivä ravintolassa, niin tottakai syön välillä ihan kaupan halpoja ruokia tai teen hostellissa pastaa :)  Pakko säästää jostain. Ja kyllä, sen verran matkailu avartaa, että esim. jos olen Losissa pari päivää ennen lentoa Havaijille niin ostan niitä 6 dollareiden tupakka-askeja mieluummin kun kympillä Havaijilta tai Nykistä. Toki jos siellä jaksaa kävellä kauemmaksi huoltoasemille niin saa vähän halvemmalla. Muutenkin Jenkeissä saa aina röökit halvemmalla huoltoasemilta kuin kaupasta.

Vierailija
227/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä jotka ovat käyneet kaikissa maissa ovat kiertäneet niitä maita todella suppeasti. Joku maa on kuitattu käydyksi käymällä kyseisessä maassa muutaman tunnin ajan jne.

Monet keräävät hullun lailla maita ja yrittävät mahdollisimman nopeasti saada tavoitteen kasaan. Ei heillä useinkaan ole juuri minkäänlaista tietoa maista missä käyvät, ei voikaan olla jos käydään vain pikaisesti maassa ja siten saadaan se käymättömien maiden listalta pois.

Näin varmasti on. Ap kuitenkin antoi aloituksessaan ymmärtää, että häneltä voi kysyä vinkkejä, paitsi ei hotelleista. Lisäksi hän on asustellut pitkiä aikoja eri kohteissa, kuten vuoden Fidzillä. Ap ei näet olekaan mikään tavallinen matkustaja.

Vierailija
228/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko monesti iskenyt mahatauti reissuilla?

Ap: muistelisin, että vain 1 kerran ja se oli Intiassa.Vai olisiko joskus Thaimaassa. Mutta eipå oikeastaan. Syön aika samalla lailla kuin Suomessa. Parasta on ostaa kaupasta eväät ja mennä puistoon tai rannalle piknikille ystävien kanssa. Maasta ei niin väliä.

Olet ollut onnekas, jos ei ole 8 vuoden aikana kuin kerran vatsatauti. Kerroit kuitenkin aiemmin ostavasi ruokia myös pyöräkärryistä, ym. Ihme, jos niistä ei mene pakki sekaisin.

Ap: jep. Syön samaa kuin paikalliset. Silloin ainakin saa tuoretta kun vaihtuvuus on suuri. Viidakkoretkellä kun paikalliset naiset paljain varpain hyppivät sen riisin päällä maassa, mistä sitten otettiin sitä ruokaa omiin kulhoihin, niin vähän mietin, että mitäköhän nyt. No, hauskoja kokemuksia. 

Vierailija
229/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä lähdit reissuun?

Ap: 22v. Välissä tulin 2 vuodeksi Suomeen korona-aikaan ennen kuin lähdin uudestaan.

Vierailija
230/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monessako maassa ap sä olet käynyt? Joku kysyi jo aiemmin, mutta et vastannut.

Ap: en ole oikeasti laskenut. En pidä lukuja tollasesta.

Vierailija
231/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis ollut 8 vuotta putkeen ulkomailla? Mistä rahat? Kela ei kuitenkaan taida maksaa kuin 3kk EU tai ETA maihin.

Vierailija
232/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ap vastailee, niin sitä enemmän homma alkaa haisemaan.

Vierailija
233/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet olevasi oikeutettu matkustamaan meidän veronmaksajien rahoilla? Ylpeänä kerroit olevasi tuilla eläjä.

Miksi et itse irtisnaoudu ja matkusta itse? Mikä sit estää tai siirrä esteet jos se on niin helppoa

Vierailija
234/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kielitaitoinen?

Mitkä kielet hallitset a) hyvin/ erittäin hyvin b) kohtalaisesti/ tyydyttävästi c) välttävästi/ huonosti?

Vierailija
235/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä helv..in takia olet edistänyt ilmastonmuutosta noin paljon? Osaatko edes hävetä?

Ap: kyllä ne lentokoneet olis lentänyt ilman minuakin. Harvoin oli edes täysiä koneellisia.

Vierailija
236/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä helv..in takia olet edistänyt ilmastonmuutosta noin paljon? Osaatko edes hävetä?

Eipä ole tullut vastausta tähän.😂😂

Vierailija
237/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis ollut 8 vuotta putkeen ulkomailla? Mistä rahat? Kela ei kuitenkaan taida maksaa kuin 3kk EU tai ETA maihin.

Työttömälle ei riitä 2 min 20 arkipäivän välein. Puhelimen päässä pitää olla, ja toimittaa tositteet jos ei hae töitä. Esim lääkärin todistuksia lyhyin väliajoin.

Ajatusleikkinä ok. Ei toimisi IRL.

Vierailija
238/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut vastausta tähän.😂😂

Näköjään ehti tulla surkea vastaus ensimmäiseen kysymykseen sillä välin, kun tämän lähetin.

Mutta hävetä ei tuo ainakaan osaa. 

Vierailija
239/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne muka tietää missä oot? Ei muitakaan oo kysytty ikinä mitään vaikka oon ollut 5 vuotta työttömänä

Vierailija
240/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettääkö? Pitäisi hävettää.