Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi väitetysti nähdä nälkää Helsingissä vaikka ruokajakoja on vaikka kuinka paljon?

Vierailija
30.06.2024 |

Ihmettelen näitä Facebookin kerjäysryhmien tarinoita. Taas yhdessä ryhmässä kerjätään rahaa perusteella, että perheen äiti ei ole syönyt moneen viikkoon muuta kuin puuroa ja näkee nälkää.

Silti Helsingissä on joka päivä ympäri kaupunkia lukemattomia ilmaisia aterioita ja ruokajakoja. Joten nuo tarinat ovat täysin epäuskottavia.

Onhan se tietysti kivempaa että yhtäkkiä vieraat ihmiset lahjoittavat tilille tonnin käteistä kuin käydä ruokajaossa. Mutta miten joku uskoo noita tarinoita?

Kommentit (205)

Vierailija
161/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa kuinka kateellisia jotkut ovat, suomalaiset saavat hallitsemattomia raivokohtauksia hernekeittopurkin takia. Kertoo kaiken tästä maasta ja joistakin ihmisistä. Tuntuu, että monet ovat menneet aina vain enemmän sekaisin, tätä järjetöntä räyhäämistä saa lukea ja kuunnella joka paikassa nykyään.

Kuka tässä on hernekeittopurkista puhunut? Kyseenalaistettu vain väitettä, että jollain ei olisi kolmeen kuukauteen mitään mahdollisuutta saada mitään muuta ruokaa kuin puurohiutaleita ja vettä. Onko tuo sinusta uskottava tarina? Että yksikään taho ei ole auttanut kuukausiin edes sen hernekeittopurkin verran? Ei sosiaalitoimi, ei kirkko, ei mikään hyväntekeväisyysjärjestö, ei kukaan?

Vierailija
162/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole mahdollista matkustaa ruokajakopaikoille, eikä niitä ole joka kaupunginosassa. Jos niihin menisi oikeasti kaikki jotka apua tarvitsevat ei jaettava ruoka riittäisi.

Mikä siitä tekee mahdotonta? Ja liikuntaesteisille jaetaan ruokakasseja ilmaiseksi kotiin.

Minulla ainakin hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta estää tehokkaasti kaiken kodin ulkopuolella tapahtuvan. Ei puhettakaan, että jaksaisin käydä.

Miksi se hoitamaton on? Siihen on hyvä ja helposti saatavilla oleva hoito. Harhan lääkkeet. 

Koska julkinen ei kirjoita T3 ja/tai eläinperäistä oikeastaan kenellekään. Mistä sulle tuollainen mielikuva on muodostunut, että siihen on hyvä ja helposti saatavilla oleva hoito?

Ei kaikille käy thyroksiini. Mitä ovat harhan lääkkeet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh äiti sai ilmaisen näkkileipäpaketin, kyllä minä niin mieleni pahoitin, tein avauksen oikein vauvafoorumille ja osoitin tuohtumukseni. NIH ! Näkkileipäpaketti ei maksanut veronmaksajille mitään, mutta pahoitin mieleni silti.

Vierailija
164/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh äiti sai ilmaisen näkkileipäpaketin, kyllä minä niin mieleni pahoitin, tein avauksen oikein vauvafoorumille ja osoitin tuohtumukseni. NIH ! Näkkileipäpaketti ei maksanut veronmaksajille mitään, mutta pahoitin mieleni silti.

Ei vaan nimenomaan väittää, ettei ole saanut kuukausiin edes näkkileipää.

Ja ryhmä on täynnä näitä tarinoita joissa väitetysti koko perhe on elänyt kuukausia täysin ilman ruokaa.

Voithan sinä noita juttuja uskoa.

Vierailija
165/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ryhmä on täynnä näitä tarinoita joissa väitetysti koko perhe on elänyt kuukausia täysin ilman ruokaa.

Luuletko, että uskon joidenkin mielenvikaisten ääliöiden juttuja, teillähän sitä tarinaa tuntuu riittävän. Päässä viiraa jo aika pahasti. Näitä tarinoita on kuultu vuosikymmeniä kuinka ruokajonoissa käydään minkkiturkit päällä ja rolexit ranteessa, samat kansansadut kiertää sukupolvesta toiseen kun halutaan haukkua köyhiä.

Vierailija
166/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että uskon joidenkin mielenvikaisten ääliöiden juttuja, teillähän sitä tarinaa tuntuu riittävän. Päässä viiraa jo aika pahasti. Näitä tarinoita on kuultu vuosikymmeniä kuinka ruokajonoissa käydään minkkiturkit päällä ja rolexit ranteessa, samat kansansadut kiertää sukupolvesta toiseen kun halutaan haukkua köyhiä.

Tuskin ne ryhmän kerjääjät sentään mielenvikaisia ovat.

Vierailija
167/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ylipäätänsä että miksi joku on köyhä tai pienituloinen. 

Parempaa palkkaa saa kun opiskelee ja hakee parempi palkkaisia töitä.

Pienituloiset ihmiset on vähä älyisiä kun ne ei tajua että opiskelemalla saat enemmän rahaa.

Aina yhtä hupaisaa, kun kirjoitustaidoton pelle esittää anonyymisti keskustelufoorumilla parempaa ihmisistä. 

Vierailija
168/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiset ihmiset on vähä älyisiä kun ne ei tajua että opiskelemalla saat enemmän rahaa.

Aina yhtä hupaisaa, kun kirjoitustaidoton pelle esittää anonyymisti keskustelufoorumilla parempaa ihmisistä. 

Minä olen opiskellut amk tutkinnon, en valita rahasta koska saan ihan hyvin palkkaa. Miksi köyhät ei opiskele? En minäkään näin hyvää palkkaa saisi ellen olisi opiskellut. 

Menikö sulla vähä älyisellä tunteisiin?

Vierailija
169/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osaa pilkkusääntöjä, etkä yhdyssanoja, eiköhän kommenttisi taso kerro kaiken olennaisen sinun koulutustasostasi.

Vierailija
170/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto yrittää tässä taas luoda narratiivia, ettei voi olla köyhiä ja heiltä voi leikata lisää.

Oikeisto haluaa sinulle vain pahaa.

Vierailija
171/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen opiskellut amk tutkinnon, en valita rahasta koska saan ihan hyvin palkkaa. Miksi köyhät ei opiskele? En minäkään näin hyvää palkkaa saisi ellen olisi opiskellut. 

Menikö sulla vähä älyisellä tunteisiin?

Et osaa edes alkeellista oikeinkirjoitusta.

Vierailija
172/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletusarvo on tietenkin se, että ihminen on fyysisesti ja henkisesti siinä kunnossa, että hän jaksaa ja pystyy käymään hakemaan ruokaa.

Tiedän, tämä on joillekin aivan käsittämätön ajatus, ihminen voi olla niin huonossa kunnossa että ei pysty. Yleensä tälläiset ihmettelyt tulee joltain perusterveeltä kolmekymppiseltä, joka luulee että hän on samassa kunnossa aina läpi elämän, eikä mitkään vastoinkäymiset tai sairaudet kosketa häntä ikinä.

Vaatii myös melkoista toimintakykyä loihtia viikoksi ruoka jauhopaketista ja leikkelemakkarasta ja eilen vanhenneesta piimästä. Kasviksia ei tipu. 

Vierailija
173/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEipäjonoissa käyvät ryyppäävät rahansa ja siksi ei ole varaa ostaa ruokaa. Olen minäkin työtön mutta en ole koskaan käynyt leipäjonossa. Työttömyysrahat riittää kyllä ruokaan ja olen aika iso 90 kg mies kuitenkin mutta rahaa on aina ollut ruokaan. Suunnittelen viikon ruuat etukäteen ja ostan pakastimeen ruokaa jolla pärjää 3 viikkoakin. Ostan sitten perus raaka aineita kaappiin myös, en syö makarooneja pelkästään kuin harvoin mutta teen kyllä makaroonilaatikkoa. En osta eineksiäkään kuin harvoin. Suunnitelkaa se ruuan tekeminen kyllä 5 eurolla saa hyvän ruuan päivässä.

Vierailija
174/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin sitä miten joillain on niin paljon ylimääräistä tai sinisilmäisyyttä, että laittavat rahaa näiden valehtelijoiden, rappioituneiden otusten tileille? Tiktokissakin kännikalat kerjää mobilepayn kautta rahaa ja ihmiset laittaa satoja euroja. Onko se jotenkin viihdyttävää katsoa sellaista kännisekoilua tai tuleeko jotenkin ylemmyyden tunne kun laittaa rahaa ns. vähävaraisille?

Vierailija
175/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kumman lihavassa kunnossa nämä kerjääjät ja nälkää näkevät yleensä ovat. Minä olen pullea itsekin ja kauppalasku on sen mukainen. Joten millä nämä läskinsä sitten kerryttävät jollei kaupasta/pikaruokaravintoloista ostetuilla herkuilla?

Vierailija
176/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kumman lihavassa kunnossa nämä kerjääjät ja nälkää näkevät yleensä ovat. Minä olen pullea itsekin ja kauppalasku on sen mukainen. Joten millä nämä läskinsä sitten kerryttävät jollei kaupasta/pikaruokaravintoloista ostetuilla herkuilla?

Vaikka asia olisikin näin, niin miksi lahjoitettu hernekeittopurkki harmittaa niin kovasti kaltaisiasi, purkki joka maksaa 0 euroa veronmaksajille. Oletko ikinä miettinyt kuinka sinä olet mieleltäsi sairas, vihasi ei perustu mihinkään. Ainoastaan joku elämässä epäonnistunut häviäjä joka kuvittelee muita alas laittamalla olevansa edes pienen hetken parempi ihminen. Et sinä olet, olet vain säälittävä reppana ja pieni ihminen kaikin tavoin.

Vierailija
177/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin missä on ilmaisia lounaita ja aamiaisia Helsingissä? 

Ei kyllä googlettamalla löydy.  Voisiko ap vastata tähän? Tai joku muu joka tietää? 

Vierailija
178/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset valehtelevat. Huvittavinta on kun huomattavan ylipainoiset ihmiset valittavat kuinka heillä ei ole varaa ruokaan. 

No vasta oli jossain juttua, miten on perheessä nähty nälkää vuosia. Sellaisia hyvin punakoita ja pumpseita olivat äiti ja lapset, että ei nyt ihan nälkiintynyt kuva tullut.

Muistaakseni äidillä oli vara vetää röökiä.

Vierailija
179/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka asia olisikin näin, niin miksi lahjoitettu hernekeittopurkki harmittaa niin kovasti kaltaisiasi, purkki joka maksaa 0 euroa veronmaksajille. Oletko ikinä miettinyt kuinka sinä olet mieleltäsi sairas, vihasi ei perustu mihinkään. Ainoastaan joku elämässä epäonnistunut häviäjä joka kuvittelee muita alas laittamalla olevansa edes pienen hetken parempi ihminen. Et sinä olet, olet vain säälittävä reppana ja pieni ihminen kaikin tavoin.

Taidat olla tuollaisen kerjäysryhmän aktiivi kun olet noin defensiivinen ja valehtelet jatkuvasti. Kukaan ei ole puhunut mistään hernekeittopurkista vaan ihmetellyt nimenomaan sitä, että miten muka nämä rahan kerjääjät eivät saa edes mistään väitetysti sitä hernekeittopurkkia vaan väittävät olleensa syömättä ikuisuuksia ja että siksi muiden pitäisi lahjoittaa heille tuhansia euroja.

Vierailija
180/205 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin missä on ilmaisia lounaita ja aamiaisia Helsingissä? 

Ei kyllä googlettamalla löydy.  Voisiko ap vastata tähän? Tai joku muu joka tietää? 

Kerrottiin jo ihan keskustelun alussa mistä listan löytää. Tänäänkin olisi saanut ilmaista lounasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi