Kaikenlaisia ratkaisuja etsimässä? Olen vanha ja jo sairaalloinen eikä minulla ole ketään joka hoitaisi. Pyytäisinkö eksää - itseäni vanhemp
Kaikenlaisia ratkaisuja etsimässä? Olen vanha ja jo sairaalloinen eikä minulla ole ketään joka hoitaisi. Harkitsen pyytää itseäni vanhempaa eksää. Entäs jos joudunkin hoitamaan häntä? Uskallanko ottaa riskit? Jos ei toimi niin ulkoruokintaan vai vaan? Näinkö tämä vanhusten maailma toimii? Entä tämä 'yhteisasuminen ikäihmisille' jota valtio kohta tarjoaa - miten olisi?
Kommentit (26)
Ap,ei valtio tarjoa simulle yhtään mitään.
Yhteisasumisessa sinä maksat vuokraa asunnosta. Kaikki muut palvelut ovat maksullisia: hoitajan käynti. ruoka, siivous, muu apu.
Yhteisöllisyys tarkoittaa sitä, että talossa asuu vain vanhuksia, on yhteistä tilaa olla yhdessä, jutella ,uiden kanssa. Ehkä joku vetää joskus voimistelituokioita.
Sopii vain itse liikkuville vanhuksille. Ei muille.
Ap, sun luonasi, kotonasi, voi käydä hoitajat pari kolmee kertaa päivässä. Antamassa lääkkeet ja katsomassa että olet syönyt jotain.
Se maksaa tietenkin. Kerran viikossa sinut kylvetetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä tämä ajatus ylipäätään on, että pitäisi saada eksä hoitamaan, ja sitten kauhistellaan omaa mahdollista hoitovastuuta toisesta. Miksi se toinenkaan suostuisi hoitamaan sinua, jos sinäkään et suostuisi hoitamaan häntä?
SORI kovasti kaikille. Tämä oli hupimielessä kirjoitettu johon tuli idea jostain muista ketjusta mm yhdestä missä pohdittiin kannattaako jo ikääntyneenä mennä avioliittoon yms yms... ELI TUNNUSTAN... TÄMÄ ON PROVO... Olen vain hieman yllättynyt että niin moni kirjoittanut ihan vakavalla mielellä. En yhtään ihmettelisi vaikka tästä ketjusta joku saanut idean kysyä että mistä saa kävelykepin vanhukselle, pitääkö ostaa... Ainakin mua nauratti kun tuo kävelykeppijuttu ilmestyi.
Vaikka olikin provo, moni joutuu miettimään mistä saa tarvitsemaansa apua.
No sitten ei kuitenkaan ollut ihan huono. On monella niin että ihmisiä kuollut ympäriltä mutta joku eksä onkin elossa ja ehkä hyväkuntoinen. Iäkkäänä ei mitään syytä vihoitella kenenkään kanssa vaan kaikki jotka voivat yhä olla ystävinä kehiin vaan.
Viimeistään eläkkeelle jäädessä pitää miettiä näitä asioita. Vähän liian myöhäistä sitten, kun ei enää pärjääkään yksin. Jotkut muuttaa omakotitalosta kerrostaloon palvelujen lähelle ja hankkivat kesämökin. Mökillä voi puuhata samoja asioita kuin omakotitalossakin, mutta sitten kun ei enää jaksa tai pysty, voi asua kokonaan kerrostaloasunnossaan.
Täytyy sanoa, että olet täysin turha tyyppi. Sirkukseen tuollainen pelle kuuluisi.
Vaihda asunto