Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turha valittaa leikkauksista kun ihmisillä on rahaa ravata esim festareilla ja ulkomailla

Vierailija
30.06.2024 |

Missä se hehkutettu köyhyys näkyy ?

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kuluttaa viihteeseen ja päihteisiin sellaisia summia että sillä ruokkisi vaikka yhden maan köyhät. 

Vierailija
22/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomannut sen, että ihmisillä on uusia autoja ja varsinkin Teslat ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta sai joskus 100e kerran vuodessa harrasterahaa. Saattaahan sillä saada päivän festarilipun. 😁

Eikös nykyään enää saa syrjäytymisenkin ennalta ehkäisemiseen harkinnanvaraisia tukia, vai onko nekin jo leikattu.

Vierailija
24/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn festareilla, koska on töitä. Kaverini ei, koska on työtön. Viime kesänä ei menty mekään lomamatkalle eikä festareille, koska mieheni jäi työttömäksi. Onneksi töitä sittemmin löytyi.

Vierailija
25/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kadehdit festareilla kävijöitä, ap?

Vierailija
26/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on hyvä kun sinäkään et liiku mihinkään paitsi sinne töihin, jonka me muut sinulle osoitamme.

Vierailija
27/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kuluttaa viihteeseen ja päihteisiin sellaisia summia että sillä ruokkisi vaikka yhden maan köyhät. 

Niistä menee yrittäjien työllistämiseen ja paljon veroja valtiolle.

Vierailija
28/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen millä rahalla jotkut ravaa koko kesän festarilta toiselle

Mä sain noin 2000 € lomarahaa, sillä olisi käynyt festarilla jos toisellakin jos olisi kiinnostanut.

Niin. Eli ihmisillä on rahaa

Harva köyhyyttä valittava esim mainitsee lomarahoja joka on hemmetinmoinen etu.

Mä olen aika hyvätuloinen, en mä usko että jollain työttömällä yh-äidillä on tällasia masseja, ja niiltähän just on leikattu. Mulla taas verotusta on jostain syystä kevennetty

Jep. Meiltä lähti just asumistuesta 200 euroa eipä paljoa festareilla hilluta. Hyväosaisilla menee entistä paremmin ja köyhät köyhtyy, se on hallitusohjelman tavoite.

T. Työssäkäyvä yh-äiti

Vierailija
29/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sinä oikeistolainen riemuidiootti, että köyhiä tuolla festareilla näkyy? Nuo ovat niitä ihmisiä, joilla on oikeasti varaa käydä festareilla. Itse olen tavallisissa päivä töissä, eikä minulla ole varaa festareihin. Ehkä köyhiä näkyy festarialueen ulkopuolella. 

Se on juurikin näin tavallinen duunari ei noita kalliita lippuja ostele... rahat ovat loppuneet vuosien 2020-2024 aikana kun kaikkien tuotteiden ja palveluiden hinnat ja katteet on nostettu valtavasti... rikas eliitti on rikastunut muiden kustannuksella ilman kapinaa...

Vierailija
30/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on rahaa kun käväisee vilkaisemassa vaikkapa Alkossa. Rahaa virtaa kassalla kummasti.

Tai ihan vaan ruokakaupassa, jossa porukka ostaa kärrykaupalla ruokaa, niin että loppusumma on satoja euroja. Tuntuu vähän irvokkaalta, kun oman perheen koko kuukauden ruokabudjetti on puolet pienempi kuin joidenkin kertaostos..

Vierailija
31/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen millä rahalla jotkut ravaa koko kesän festarilta toiselle

Itse ihmettelen, että miksi joku ravaa festareilla.

Vierailija
32/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoina aikoina viihteen kulutus kasvaa jostain syystä. Näin oli sotien jälkeen, 1970-luvun lopun taantumassa, ysärin lamassa ja nytkin. Viime vuonna festareita kaatui ja peruuntui, mutta nyt täyttää olevan parempi kesä. Kasarin juppiaikoina, 1960-luvulla ja 1970-luvulla liveviihde hiipui. Festareilla isot ikonit pärjäävät, mutta uusissa ja pienemmissä tapahtuu kuolemisia. Poissa on Ankka-, Ranta-, Dinosaurus-, Saapasjalka ja monet muut rockit.

Vierailija
33/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on rahaa kun käväisee vilkaisemassa vaikkapa Alkossa. Rahaa virtaa kassalla kummasti.

Tai ihan vaan ruokakaupassa, jossa porukka ostaa kärrykaupalla ruokaa, niin että loppusumma on satoja euroja. Tuntuu vähän irvokkaalta, kun oman perheen koko kuukauden ruokabudjetti on puolet pienempi kuin joidenkin kertaostos..

Sitä et sitten tiedäkkään kuinka monelle siinä on ruokaa tai kuinka pitkäksi aikaa ruuat, sillä ei kaikki ramppaa usein kaupassa pientä erää hakemassa. Pakastinta ja kuivakaappiakin täytetään välillä ja silloin saattaa olla enemmän ruokaa.

Vierailija
34/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne käy välttämättä kuin sillä yhdellä festarilla. Osa porukasta on niin läheltä,ettei tarvitse majoitustakaan, on kyytiä jne. Jos ei tee muita reissuja kotimaassa tai ulkomaille, niin muutama satanen festareille ei ole vielä paljon. On myös ihmisiä, jotka osaa säästää jo talvella kesämenoja varten. 

Vierailija
35/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn festareilla, koska on töitä. Kaverini ei, koska on työtön. Viime kesänä ei menty mekään lomamatkalle eikä festareille, koska mieheni jäi työttömäksi. Onneksi töitä sittemmin löytyi.

Minä taas en käy festareilla, koska siellä on tietynlaisia ihmisiä ja paskaa musiikkia

Vierailija
36/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Ruotsinlaivalla 30 vuotta sitten. Sen jälkeen on ollut hiljaista matkustelun osalta.

Vierailija
37/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on yhteiskuntana ollut jakautunut jo pitkään ja jakatuminen vain pahenee kun ollaan rikkomassa ns. sanatonta yhteiskuntasopimusta eli solidaarisuuden ja tasapuolisuuden arvoa suomalaisessa yhteiskunnassa. Tästä seuraa, että osalla menee hyvin ja osalla hyvin huonosti. Osalla on rahaa, osalla ei ole. Osalla on laittaa rahaa kulutukseen, osalla vain välttämättömään. Some ja keltainen lehdistö myös vääristää kuluttamiseen liittyviä asioita. 

Vierailija
38/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää keskustelua. "Suomessa on useampi Ferrari ja joku vielä kehtaa väittää, että suomalaiset ovat köyhiä."

Vierailija
39/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoina aikoina viihteen kulutus kasvaa jostain syystä. Näin oli sotien jälkeen, 1970-luvun lopun taantumassa, ysärin lamassa ja nytkin. Viime vuonna festareita kaatui ja peruuntui, mutta nyt täyttää olevan parempi kesä. Kasarin juppiaikoina, 1960-luvulla ja 1970-luvulla liveviihde hiipui. Festareilla isot ikonit pärjäävät, mutta uusissa ja pienemmissä tapahtuu kuolemisia. Poissa on Ankka-, Ranta-, Dinosaurus-, Saapasjalka ja monet muut rockit.

Näin on. Isot festarit keskittyvät omistuksiltaan yleensä taustaltaan ulkomaisille omistajayhtiöille. Liekö Provinssi ja Ilosaari täysin kotimaisissa käsissä? En ole enää festarikävijä mutta isot kansainväliset nimet tuntuvat puuttuvan ja sehän johtuu niiden järjettömiin nousseista palkkioista ja kuluista. Suomi ei vedä myöskään, kun Venäjä on kiinni. 

Vierailija
40/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ettien etttä. Ettekö te riemuidiootit ymmärrä, että kaikki hallituksen toteuttamat leikkaukset ja heikennykset vähentävät radikaalisti ostovoimaa ja vähentävät syntyvyyttä entisestään. Suomi on jo nyt kansantalouden kasvua mitattaessa miinuksella.