Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tietokone guru paikalla?

Vierailija
30.06.2024 |

Ongelmana on ollut että tietokone hyytyy ajoittain kymmeneksi sekunniksi. En ole keksinyt mistä johtuu. Tänään talon kaapelinetti (DNA) oli pimeänä enkä päässyt nettiin. Jaoin sitten kännykän netin eli tein kännykästä tukiaseman ja käytän tietokoneessa sitä nettiä. Nyt ei ole kertaakaan jymähtänyt. Onko syy siis kaapelimodeemissa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneesta putkahti Jeesus, mutta akku loppui sopivasti.

Vierailija
22/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi kone käytännössä katsoen nettiboxin vieressä, mutta seinän takana toisessa huoneessa. Pätki koko ajan ja piti laittaa langalliseksi. Pari konetta on muissa huoneissa ja vaikka onkin betoniseinää niissäkin välissä, niin silti toimii langaton pätkimättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sää kännykän kautta muka laitat tietokoneen nettiin, sinähän se guru olet?

"Jaa wifi"

ohis

Se wifi on just se kämpässä oleva reititin/modeemi.

Vierailija
24/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sää kännykän kautta muka laitat tietokoneen nettiin, sinähän se guru olet?

No kyllähän puhelimen netin voi jakaa tietokoneeseenkin usb portin kautta. Olen itsekin tehnyt niin kun laajakaistamodeemi hajosi, sen väliajan kunnes sain uuden.

Vierailija
25/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys sivusta

Olen pitkään käyttänyt duolingoa läppärillä. Nyt ääni katoaa hetken kuluttua - toimii muutaman minuutin - olen päivittänyt windowsin ja cromen. Missä mahtaa olla vika? Käytössä maksullinen duolingo, yksi tuttu epäili, että haluavat tilaajaksi huonolla ilmaisversiolla. Muissa ääni toimii 

Lopeta typerän duolingon käyttö!

Vierailija
26/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jaa wifi"

ohis

Ei vaan kännykän asetuksista "jaa wifi" niin ottaa siitä sun puhelimen nettiliittymästä ja jakaa sen minne haluat jos sulla tietokoneessa on se vastaanotto-wifi

Vierailija
27/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys sivusta

Olen pitkään käyttänyt duolingoa läppärillä. Nyt ääni katoaa hetken kuluttua - toimii muutaman minuutin - olen päivittänyt windowsin ja cromen. Missä mahtaa olla vika? Käytössä maksullinen duolingo, yksi tuttu epäili, että haluavat tilaajaksi huonolla ilmaisversiolla. Muissa ääni toimii 

Lopeta typerän duolingon käyttö!

Minusta se on helppo tapa oppia kieliä ja pitää yllä kielitaitoa.

Vierailija
28/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jaa wifi"

ohis

Ei vaan kännykän asetuksista "jaa wifi" niin ottaa siitä sun puhelimen nettiliittymästä ja jakaa sen minne haluat jos sulla tietokoneessa on se vastaanotto-wifi

Voi hyvää päivää.

Vierailija
29/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää penetroitua kiintolevyn kanssa

Vierailija
30/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tietokoneen hyytymisellä? Siis nettiselaimen joku sivu ei toimi vai et pysty katsomaan valokuvia/tiedostoja vai mitä tarkoitat?

Nestejäähy käy niin kylmänä että putket on ihan jäähileessä

Vierailija
31/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on nyt se että kaapelinetti toimii taas. Eli netti menee langallisesti tietokoneeseen. Nyt taas teki sen hyytymisen. Hyytyminen on ehkä väärä sana, jähmettynyt on ehkä oikea sana. Teet siis ihan mitä vain niin kaikki jähmettyy muutamiksi sekunneiksi. Olisiko syy juurikin tuossa että aamulla jaoin netin puhelimessa langattomasti tietokoneelle kun nyt menee langallisena. Onko verkkokortissa esimerkiksi jokin väärä asetus? Tämä on niin outoa.

Vierailija
32/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha tietokone sinulla on. Minulla on vuoden vanha ja 600 megan netti joten ei ole hyytynyt kertaakaan.

Vierailija
33/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu mahdollisesti siitä, että reititin on ylikuumentunut viime aikoina kesällä. Minulle tapahtui sama eilen. Kun katkaisin reitittimen virran, se toimi hetken kuluttua taas normaalisti

Vierailija
34/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on nyt se että kaapelinetti toimii taas. Eli netti menee langallisesti tietokoneeseen. Nyt taas teki sen hyytymisen. Hyytyminen on ehkä väärä sana, jähmettynyt on ehkä oikea sana. Teet siis ihan mitä vain niin kaikki jähmettyy muutamiksi sekunneiksi. Olisiko syy juurikin tuossa että aamulla jaoin netin puhelimessa langattomasti tietokoneelle kun nyt menee langallisena. Onko verkkokortissa esimerkiksi jokin väärä asetus? Tämä on niin outoa.

Kyllä mua edelleen kiinnostaa että miten olet saanut tietokoneen käyttämään mobilidatayhteyttä?

Vierailija
35/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tietokone hyytyy. Teet mitä vain niin hiiren osoitin ja kaikki pysähtyy.

No ei sillä ole mitään tekemistä nettiyhteyden kanssa

Tjaa, ei ehkä kysyjän nykyaikaisen tietokoneen kanssa mutta on joskus ollut ihan mahdollista että keskeytykset (irq, jos joku muistaa) on mennyt hiirellä ja nettkortilla päällekäin ja juurikin kyseinen ilmiö tapahtuu.

Ja kun nyt emme tiedä josko APlla on kone 90 luvulta ja käyttiksenä win95 niin

Vierailija
36/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua edelleen kiinnostaa että miten olet saanut tietokoneen käyttämään mobilidatayhteyttä?

Kännykästa mobiilitukiasema päälle ja tietokeella etsii sen.

Vierailija
37/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rupesi just Habbo hotelli toimimaan

Vierailija
38/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dna näkyy olevan täyttä paskaa, modeemit ja yhteys.

Lisään myös laskutuksen.

Vierailija
39/39 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tietokone hyytyy. Teet mitä vain niin hiiren osoitin ja kaikki pysähtyy.

No ei sillä ole mitään tekemistä nettiyhteyden kanssa

Tjaa, ei ehkä kysyjän nykyaikaisen tietokoneen kanssa mutta on joskus ollut ihan mahdollista että keskeytykset (irq, jos joku muistaa) on mennyt hiirellä ja nettkortilla päällekäin ja juurikin kyseinen ilmiö tapahtuu.

Ja kun nyt emme tiedä josko APlla on kone 90 luvulta ja käyttiksenä win95 niin

Reilun vuoden vanha kone, käyttis win 11.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi