Totuus Ikeasta
Dokumentti katsottavissa Areenassa, mitä ajatuksia herätti? Mä en osta sieltä enää mitään.
Kommentit (27)
Katsoin dokumentin ja tuli pettynyt olo. Ei sillä että olisin mikään Ikea-fani ollut muutenkaan. Niiden itse koottavat huonekalut ei ole mun juttu ja onneksi mulla on Ikeaan niin hankala matka etten ole moneen vuoteen käynyt. Nyt en aijo käydä tämän jälkeen yhtään innokkaammin. Viherpesu ja mäntyjen istuttaminen Uuteen seelantiin (ja toki myös niiden poishakkaaminen) oli kyllä löperöä touhua imagon kiillottamiseksi.
Myös työpaikka maailman huonoin. Kuin kuritushuoneella olisi. Ikean propakandakoneisto yrittää salata nämä, johan he vihreänä firmana itseään markkinoivat.
Eipä ikeasta tulee enää muutenkaan oikein mitään ostettua. Hinta-laatusuhde ei ole kovin hyvä. Sisustustuotteetkin on jotenkin loputtoman tylsiä ja huonekalut nykyisin aina jostain suunnasta vähän kierossa.
Ennemmin nuohoan toria ja kirppareita ja etsin toimivia puuhuonekaluja. Rahaakin menee usein vähemmän kun ikean vimpuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus asioinut ikeassa, edustavat mielestäni huonekalujen pikamuotia lastulevyineen. Ymmärrän kuitenkin että edulliset hinnat vetävät puoleensa, ostovoiman ollessa heikko.
Kaikki on suhteellista. Ikean ja muiden valmistajien lastulevy pikamuodit kuitenkin kestävät kotona vuosia, jopa vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Se on halpa ja riittää minulle.
Aamupala ja kestokassi on halpoja, ihan hyvä puunkantokassina. Siinäpä ne on mitä kannattaa ostaa.
Taidat olla köyhä?