Onko sinulla erikseen kesävaatteet vai käytätkö samoja mitä syksyllä käytät sisävaatteina
Kommentit (27)
Ei ollut kun kuumia farkkuja joten tilasin kevyemmät kesähousut mutta niitä voi kai vissiin käyttää ihan syksyyn saakka jos laittaa allekin sitten jotain. T paitoja käytän niitä mitä käytän myös syksyllä ja talvella hupparin alla
On erikseen, en tarkensi syksyllä sisällä kesävaatteissani.
No käytän miesmäisiä vaatteita kun olenhan komean näköinen nainen niih
On erikseen. Kukkamekkoja muun muassa.
Vierailija kirjoitti:
On erikseen, en tarkensi syksyllä sisällä kesävaatteissani.
Sehän tuntuisi ihan hullulta olla syksyllä jossain kukkamekossa kotona. Lisäksi yksi lempikesävaatteeni on sellainen vähän hienompi mekko, jolla menen vaikka kesällä torille tai kahvilaan. Tuo on menomekko ei kotimekko.
Tietenkin on. En minä syksyllä tarkene kesämekoissa ja kevyissä topeissa.
Minulla vaatteet muodostavat tavallaan siinä mielessä sujuvan ympyrän, että aurinkoallergisena en voi paistatella lyhythihaisessa tai hihattomassa keväällä enkä kesällä. Siis on se täällä paljon haukuttu tunika, paitapusero kesällä alaosan kanssa. Käytän samasta syystä pitkiä housuja.
Sään viiletessä sitten kesävaatteiden päälle lämmintä kuten neule tai collegeyläosa. Kylmällä tietenkin otan merinovillakerraston käyttööni jne. Olen kerrospukeutuja.
Käytän syksyllä lämpimiä sisävaatteita, kuten villapaitoja. Asunnossani on aika viileää syksyisin.
On kesävaatteet, kuten mekkoja. Syksyllä sisävaatteeni on alushousut ja t-paita.
Kesävaatteet on erikseen, niihin olen aina panostanut enemmän kuin talvivaatteisiin.
Kesällä käytän mekkoja, enimmäkseen. Niitä lyhythihaisia en muulloin käytä. Joitakin vaatteita käytän kesät / talvet, kun kesälläkin viileämpiä kelejä.
Osittain. Puuvillahousuja ja shortseja en käytä talvella, en ohuita takkeja enkä kesäisiä mekkoja. Talvi- ja toppatakkeja, paksumpia villavaatteita en käyt kesällä.
Minulla on erikseen vaatteet kaikille eri vuodenajoille. Ei tarvi ostaa uutta joka vuosi, kun eivät juurikaan kulu. Lisäksi ulkoilen paljon, joten eri keleillä on siihen sopivat ulkoiluvaatteet. En edes käy kirppareilla. Jos tarvitsen uutta, ostan sen kaupasta. Kestävät paljon pidempään kuin muiden jo valmiiksi kuluttamat ja ehkä vielä väärin pestyt vaatteet. Sama koskee kenkiä.
Neljä kertaa vuodessa vaihdan käyttökausivaatteet vuodenajan mukaan kaappiin, loput odottaa pakattuina. Kaapissa on tilaa, uusia ei tarvi ostaa kovinkaan usein, aina on sopivaa päällepantavaa. Eli en käytä syksyllä kesävaatteita kotona.
En koskaan käytä kotona samoja vaatteita kuin kodin ulkopuolella, jolloin myös ovat erikseen työ-, erityyppiset juhla- ja kulttuuritilaisuus- ja liikuntaharrastusvaatteet. Kotivaatteet taas voivat hyvin olla vuodenajasta riippumatta samat, kerroksia tarvittaessa lisäten.
Hyvä aloitus, mutta vaatii meikäläiseltä hetken miettiä, mitä kysytään. Tämä on varmaankin yksi tyyppiesimerkki tämän palstan lukijoiden erilaisista elämänkuvioista.
Tietenkin on erilliset kesävaatteet!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on erikseen vaatteet kaikille eri vuodenajoille. Ei tarvi ostaa uutta joka vuosi, kun eivät juurikaan kulu. Lisäksi ulkoilen paljon, joten eri keleillä on siihen sopivat ulkoiluvaatteet. En edes käy kirppareilla. Jos tarvitsen uutta, ostan sen kaupasta. Kestävät paljon pidempään kuin muiden jo valmiiksi kuluttamat ja ehkä vielä väärin pestyt vaatteet. Sama koskee kenkiä.
Tuo on järkevää. Voisin pyrkiä samaan. Miten syysvaatteesi eroavat kevätvaatteistasi? Itselläni on kesävaatteita ja muita käytän kaikkina muina vuodenaikoina tietysti talvitakkia, pipoa ja talvikenkiä lukuunottamatta.
Erikseen kesävaatteet ja niissä kesävärit!
Hellevaatteet, tavalliset kesävaatteet, mökillemenovaatteet, kotivaatteet kaupunkiin ja mökille sekä röntsävaatteet ja urheiluvaatteet, jne. Toki vielä juhla-ja lomavaatteet eri vuodenajoille!
Syksyyn toiset vaatteet, kuten joka vuodenajalle.
Neuleiden aluspaidat erikseen eli kesän teepaidat eivät tule kyseeseen.
Vaatteet eivät kulu, kun niitä vaihtelee. Olen tunnelmapukeutuja.
En käytä syksyllä pinkkejä sortseja. Lupaan sen.