Epäilen, että olen kuoleman vaarassa, koska olen nukkunut viikon kevyttä unta! Lääkäriä paikalla??
Alkoi ma-ti yönä jolloin torkuin kevyesti, heräillen about 4h, tunsin, että uni oli super kevyttä ja katkeilevaa, kuulin melkein ympäriatön äänetkin. Olin kuoleman väsynyt päivän ja minua huippasi.
Ti-ke yönä nukuin myös aika kevyesti, mutta sain nukuttua 5 tuntia ja näin unia.
Päivän olin jo pirteämpi, mutta illalla alkoi väsyttää ja särkeä päätä
Ke-to yön nukuin jo paremmin jotain 7h, mutta uni oli taas sika kevyttä, heräilinkin.
To-pe yönä nukuin jo vähän sikeämmin noin 7h, mutta vieläkin tunsin unen olevan kevyttä, herätessä.
Olin kuitenkin hyvinkin pirteä.
Viime yönä tuli nukuttua joku 8h. Uni oli loppuyöstä syvempää, mutta ekat 2h tosi kevyttä. Ihan ku ei ois nukkunnu ollenkaa.
Päivällä olo pirteä. Tästä on tullut kauhea kierre. Ahdistaa, että saanko syvää unta ollenkaan. Tuntuu, että nukun vieläkin hirmu kevyesti, vaikka tunti määrät ovat lisääntyneet. En tiedä mikä minua valvottaa.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi? :D mihin oikein ajattelit kuolevasi noilla unimäärillä?
Siihen, että uni on kevyttä.
Ihan normaalia ollut mulle jo vuosia. Toki sillä erotuksella, etten panikoi asiasta.
Joillekin voi tulla maadoittamaton ja sähköinen olo. Mutta siihen on omat ohjeet. Käykö jotkut myös ylikierroksilla, jos urheilee kovasti tai tekee paljon asioita.
Olen nukkunut 6-7 tunnin yö unet viimeksi noin 20 vuotta sitten,nykyään 2 kertaa kusella öisin,pätkittäistä unta ehkäpä5-6 tuntia,mitä sitten elossa olen.
Provoiletko Ap? Itse olen välillä kokonaan uneton eli en nuku hetkeäkään, koko yönä. Unettomuus ollut ongelmana lapsesta asti. Välillä nukun paremmin, mutta ei koskaan monta tuntia putkeen, vaan herään monta kertaa. Olen vielä elossa, ikää 50+.
T. N
Voi jestas... Ei sulla taida ainakaan lapsia olla jos pelkäät tekeväsi kuolemaa sen takia että oot nukkunut vähän huonosti viikon. Koliikkilapsen vanhempi voi nukkua puol vuotta vaa muutaman tunnin yössä eikä siihenkään kuole vaikka rankkaa onkin .
Lopeta alkoholi nii ehkäpä se uni paranee .
Vierailija kirjoitti:
Provoiletko Ap? Itse olen välillä kokonaan uneton eli en nuku hetkeäkään, koko yönä. Unettomuus ollut ongelmana lapsesta asti. Välillä nukun paremmin, mutta ei koskaan monta tuntia putkeen, vaan herään monta kertaa. Olen vielä elossa, ikää 50+.
T. N
Mutta nukut varmaan sikeämmin etkä sellaista koiran unta?
Ap
Ei siihen kuole ap, mutta tietenkin huonot yöunet montakymmentä vuotta altistaa erilaisilla sairauksille. Joten koitappa tuosta ahdistuksesta päästä silti.
Jos nukut 5-7 tuntia, olet taatusti nukkunut syvää unta. Sen lisäksi kerrot nähneesi unia. Unia nähdään syvän unen jälkeen.
Sulla on nyt joku muu ongelma kuin nukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs on alkoholia kulunut ? Saattaapa olla syyllinen.
Alkoholia kului juhannuksena reippaasti, mutta nyt olen käyttänyt kohtuudella.
Ap
Minunkin tulee joskus kännissä pari kaljaa otettua.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen kuole ap, mutta tietenkin huonot yöunet montakymmentä vuotta altistaa erilaisilla sairauksille. Joten koitappa tuosta ahdistuksesta päästä silti.
Mutta entä jos uni on liian kevyttä eikä syvänunen vaihetta tule ollenkaan? En tiedä tuleeko, mutta epäilen, että ei. Koska herätessä uni on niin kevyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N
Mutta nukut varmaan sikeämmin etkä sellaista koiran unta?
Ap
Useimmiten nimenomaan koiranunta. Tosi harvoin nukun sikeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen, että uni on kevyttä.
Koetko useinkin hypokondriaa?
Ketipinorin käyttö pilasi aivosi ja unesi. Senhän sä halusit kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs on alkoholia kulunut ? Saattaapa olla syyllinen.
Alkoholia kului juhannuksena reippaasti, mutta nyt olen käyttänyt kohtuudella.
Ap
Pienikin alkohominmäärä huonontaa unenlaatua.
Ei hitto, ootko se sama, joka vuosia sitten jankkasi saaneensa ehkä keuhkosyövän, koska poltti maasta poimittuja tumppeja?
Aivokemiat vielä sekaisin ryyppäämisestä, mistä johtuu ahdistus ja irrationaaliset pelot.