Elohiiret helmikuulle...
Heippa vaan täältä pimennosta/taustailemasta..hyvin varovainen ja pelokas mutta toiveikas olen ollut koko raskauden ajan ja tänään koitti vihdoin se piinapäivä,ultra..Olin rv 11+5 mutta sielläpä olikin hyvästi kasvanut iloisesti liikkuva vauveli ja sain rv 12+2.LA on siis 13.8.Kyllä helpotti!Mulla kun ei ole oikein mitään oireita ollut nyt lähiaikoina niin pelkäsin että jotain pahaa olisi käynyt (ed. keskenmeno kummittelee mielessä,lapsettomuutta pian 4v takana..)Oikein onnellinen olo tuli tuon ultran myötä,ihmeellistä että omassa vatsassani kasvaa tuollainen pieni 6cm vauva..Nyt alkaa uskaltaa iloitsemaan ja toivottavasti jaksaisi kirjoitella tänne enemmänkin.Lääkäriultra mulla viikon päästä.Miten teillä muilla menee?Mulla pian ostettava uusia housuja,nappi ei tahdo mennä oikein farkuista kiinni,varsinkin heti syömisten jälkeen turvottaa niin paljon.Siirrytääs helmikuulle,eihän siihen ole montaa tuntia..Hyvää odotusta kaikille!Ride rv 12+2 :)näin pitkällä jo!!! )
Kommentit (14)
Kaikki oli hyvin, turvotusta oli vain 1,8 mm, " möykyn" koko vastasi viikkoja ja nyt siis 12+4 (kamalan paljon jo!!). Nyt pikkuhiljaa mietitään, että miten kerrotaan sukulaisille ilouutinen ja kerrotaanko kaikille hoidoista vai vain lähipiirille. Emme ole kertoneet yrityksestä ja hoidoista muuta kuin siskolleni. Äitilläni voi olla uutisessa sulattelemista kun siskollani on laskettu aika 9.6 ja meillä 14.8.
Edelleen jatkuu 24 h krapulaolo ja jo odottelen sitä paljon puhuttua energistä keskiraskautta. Mitenkä muilla joko oireet alkaa helpottamaan? Onkos kuinka moni jo käyny nt-ultrassa?
Oon viettäny tän palstailun kans hiljaiseloa kun on niin väsy ja pahaolo ja kun muutenkaan ei oikein uskonu todeks tätä raskautta, mutta tänään lääkäri sanoi et nyt voi jo ruveta tuulettelemaan onnistumista ja keskenmenon riski on nyt erittäin pieni.
Hyviin fiiliksiin lopettelee onnellinen Lost ja möykky rv 12+4!!
Yökkäilyä joinakin päivinä, mutta ei kuitenkaan ole tarvinnut oksentaa.
Mammahousut todella jo käytössä, ei mene normaalit housut kiinni enää. Meillä on ultra vasta 19.2 ja siihen on NIIIIIIN pitkä aika. Me ollaan kerrottu jo melkein kaikille, ainakin niille jotka tiesivät että syksyllä mennään pikkukakkosta yrittämään. Sukulaiset ja kaverit ovat olleet niin ihanasti tukena tässä yrityksessä, että on kiva jakaa hyvät uutiset. Surraan sitten yhdessä, jos jotain käy.
Mia rv 10+6
Ultrassa käyty ja pieni ufonnäköinen otus siellä oli. Vastasi viikkoja 13+3, vaikka on vasta 12+5. Oli kuulemma kaikin puolin ok ja aktiivinenkin, vaikka musta oli ihan paikallaan... Aika huonoja ja epäselviä ultrakuvia sain mukaan, että ehkä pötykkä liikkui kuitenkin sen verran et kuvista tuli siksi huonoja.
Mutta sen jälkeen kyllä oli autuas olo. Jännitin niin, että voin pahoin ja tärisin aamulla. Pelkäsin ettei pieni pötykkä olisi enää hengissä.
Tekisi mieli kertoa koko maailmalle! Emme ole vielä kertoneet kellekään.
Nyt on vaikea keskittyä työntekoon.
Elliida
Kiva kun aloitit Ride83 helmikuun ketjun. Täällä myös kaikki hyvin. Nyt menossa jo rv 14+1 (hui, miten aika menee!). Np-ultrassa käytiin 2 viikkoa sitten ja kaikki kunnossa. Turvotusta oli 1,0 ja koko 56 mm. Eilen oli 2. neuvolakäynti ja sielläkin ultrattiin. Aluksi heppu ei liikkunut ollenkaan ja ehdin jo säikähtää, mutta taisi olla vain päikkäreillä:-). Alkoihan se sätkyttely lopulta. Sykekin kuului hienosti. Olo on vielä aika väsynyt ja mielialat vaihtelee, mutta muuten hyvät fiilikset. Farkut ei mee täälläkään enää kiinni, yhdet vähän löysemmät housut on ok, joissa ennen oli pakko käyttää vyötä. Täytyy kai kohtapuolin lähteä housuostoksille..
Lost: Täällä sama juttu: Isovanhemmille tulossa tuplat ensi kesänä:-)! Siskollani on laskettu aika 7.7. ja meillä 8.8. Aikamoinen sattuma, mutta onhan se hauska jutella siskon kanssa raskauksista nyt, kun molemmille vielä esikoinen tulossa.
- Tammihiiri - rv 14+1
Täällä meneillään joko rv 14+4 (PASista lasketun hedelmöitymisen mukaan, kuten klinikka laskee) tai rv 15+0 (sikiön koon mukaan, kuten neuvola laskee). Joka tapauksessa hyvää kuuluu. Pieni vauvamasun alku on niin ettei tavalliset housut mahdu kiinni enää. Ostin mammahousut ja ai kuinka hyvältä ne tuntuu päällä, onpa niistäkin valikoimaa, oli ihan vaikea valita, kun oli niin monia kivoja. Meillä oli viime viikolla neuvola ja lääkäri samalla. kaikki oli kunnossa. sydämen syke kuului, siitä tuli taas niin hyvä mieli. kuvotusta ei enää ole ja osa aiemmin ällöttäneistä ruoka-aineista jo maistuu -ruokahalua muutenkin riittämiin.
Ehkä tässä vähän uskaltaa jo rentoutua, sydän äänet kuuluivat hyvin ja nyt 12+0. Ensi ma tietty vielä np-ultra joka jänskättää.
Joku varasti mun nahkakinttaat neuvolan naulakosta, en voi uskoa asiaa todeksi. Ne oli kyllä kalliit (60euroa), mutta että joku kehtaa ihan uskomatonta. Itse en raski noin kalliita ostaa, sain ne vanhemmilta joululahjaksi.
Mulla alkoi kohdunkaula lyhynemään esikoisen raskaudessa jo viikolla 27, joten sitä nyt tarkkaillaan tässäkin raskaudessa tarkemmin. Silloin olin täysi levossa 8 viikkoa (tuskaa) nyt sellainen ei kyllä onnistu kun tuo oona (1v 9kk) pyörii jaloissa.
Mia rv12+0
Moikka moi kaikille!
Miltei oikein hävettää, kun olen ollut niin laiskanlainen kirjoittelija - työkiireisiin tosin vetoan kun tuntuu, että jatkuvasti saa juosta tukka putkella. Toivottavasti se tästä ennen kesää rauhoittuu ; )
On ollut tosi kiva lukea muiden mukavia kuulumisia. Sääli vaan niiden nahkahanskojen kohtaloa : ( Me ehdittiin käydä ultrassa jo tammikuun lopulla, mutta siitäkin on kuulumiset vielä kertomatta. *nolottaa* Kaikki oli kunnossa, molemmat sankarit jatkoivat vielä kasvuaan ja sydämet löivät tiheästi. Sitä ultrasta saatua videota ollaankin sitten kelailtu edestakaisin: mun mielestä pimpuloilla olis erilaiset sykkeet, joten viittaisko se sitten et ois sekä tyttö että poika tulossa? Mene ja tiedä. Turvotukset oli molemmilla ok ja pää-perämittaa oli silloin kertynyt jo miltei 8 cm - huh! Ultran mukaan oltaisiin siis mekin vähän lasketusta aikataulusta edellä.
Parempia vointeja kaikille - mulle alkaa jo ruoka maittaa, mikä näkyykin tyhjinä hese- ja mäkkäripusseina keittiössä ; )
-tintti & pikkukakkoset-
Heippa ja terveisiä aurinkolomalta!Piti käydä vähän lämmittelemässä ja olen ollut siis nettipimennossa.. mulla menossa nyt rv 14+5,eli maanantaina alkaa jo kuudestoista raskausviikko! Loman aikana tää masu pullahti niin että taitaa salaisuus paljastua piankin kavereille! Rinnat on kasvaneet niin että tänään pakko ostaa kuppikokoa isommat liivit ja pari pidemmän mallista paitaa. Mulla mennyt hyvin tämä odotus ja ihanaa kun se alkaa vihdoin näkyä (olen hoikka ihminen ja nyt näkyy sievä masu). Lentokoneessa istuessa vihloi sellasta " kevyttä" vihlontaa jonnekin tuonne vasemmalle mahaan, en tiedä painoiko kohtu jotain sisäelintä vai mitä se oli. Viime yön näin pitkästä aikaa vauvaunta, saimme tytön ja en ollut muistanut ottaa sairaalassa yhtään valokuvaa ja harmitti niin vietävästi.Tyttö oli todella suloinen ja imetin häntä! Ai herkku mikä uni!Jännä että unessa sain tytön kun olen ihan puolivarma että meille tulee poika. Se vaan tuntuu siltä. Onkohan muuten mitään tutkimusta onko inseminaatioavusteiset raskaudet olleet enemmän poikia vai tyttöjä vai onko mitään väliä? Ajattelin vaan että kun siemenneste pestään ja poikasiittiöt ovat nopeampia kuin tytöt..No, ihan sama meille kumpi tulee, kummallekkin on jo nimi valmiina ja vaatteitakin isot läjät (heräteostoksia vuosien varrelta). Mitens teillä muilla menee? Pitäis vähän virkistyä (itsekin) ja alkaa kirjoitella useammin.. Ride
Vähän oon laiskaksi tullut minäkin näissä kirjoitteluissa, mutta yritän vähän tsempata. Aikaa ainakin on kirjoitella, kun ei käy töissä:-)...
Ihan hyviä kuulumisia täälläkin suunnalla. Nyt menossa rv 15+4 ja odottelen jo kuumeisesti, milloin tuntuisi ekat kuplinnat/liikkeet masussa. Tosin en usko, että vielä kuukauteen välttämättä tuntuu miltään. Kilpirauhasarvot on vaivanneet päätä tässä viime päivät. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja se TSH niistä hormoneista oli koholla. Ehdin jo säikähtää, kun lääkäri ei tosta huolimatta suostunut nostamaan lääkeannosta yhtään. Mutta tieto rauhoitti, kun sain selville, että mun kohdalla päätös oli ihan oikea. Noita kilppariarvoja kun on tarkasteltava kokonaisuutena eli myös se toinen T4V on tärkeä ja se mulla oli ihan ok. Vähän monimutkainen juttu, mutta eiköhän kaikki ole kunnossa ja voin huokaista sen suhteen.
Saararebekka: Mammahousut täytyisi täälläkin käydä ostamassa kohta puolin. Ostitko sellaiset lantiomalliset, joissa masun päälle venytetty sellainen korkeampi yläosa vai sellaiset masun yli menevät korkeammat mallit? Kokeilin niitä lantiomalleja yhtenä päivänä kaupassa ja musta ne ei tuntuneet niin mukavilta päällä. Makuasioita tietysti, mutta kummat oli susta (ja teistä muistakin) kivemmat?
Jahas, jospa yrittäisin vääntäytyä ulkoilemaan nyt kun ei liika pakkanenkaan pauku. Mukavaa laskiaissunnuntaita elohiirille!
- Tammihiiri - rv 15+4
Heips!
Olipas kiva kuulla pikkuisen sydänäänet tänään aamulla. Nyt tekee mieli tehdä pientä gallupia teille:
1) Onko kaikilla maha jo pompsahtanut näkyviin? (Mulla ei, vaikka iltaisin näytän kyllä rantapallon nielleeltä.)
2) Voitteko vielä pahoin? (Mua oksettaa aamuin illoin...)
3) Onko kaikilla paino noussut jo? (Mulla ei oikein ollenkaan.)
4) Oletteko kertoneet vauvasta jo monille? (Minä vain muutamalle.)
5) Onko teillä ollut supistuksia? (Mun kohtu tuntui viime viikolla kovalta kuin kivi, sekä kävellessä että levätessä. Ei ollut onneksi kipuja, joten yritin vaan ottaa rauhallisemmin.)
Kiva jos jaksatte vastata!
Elliida
Elliida, kiva kun pistit gallupin pystyyn:-). Tässä vastauksia:
1) Ei näy vielä kunnon vauvamassua, lähinnä turvotusta iltaisin. Toisaalta hilkulla on kohta, että näkyy - housujen napit ei enää mee kiinni.
2) Pahoinvointia ei oo ollut koko raskausaikana. Vain pari kertaa etovaa oloa iltaisin viikoilla 8-9, mutta ei enää:-).
3) Paino on noussut jo 5 kg, huh! Mutta ei oo neuvola kommentoinut onneksi ainakaan..
4) Kerrottu ollaan noin puolelle kavereista ja sukulaisista.
5) Supistuksia on joskus iltaisin, ei pahoja, sellaista alavatsan kovettumista lähinnä. Tai sitten kovan rasituksen jälkeen.
Kivoja pakkaspäiviä kaikille!
- Tammihiiri - rv 15+5
1) Maha on esillä jo ihan selvästi, kyllä toinen raskaus näkyy ihan erilailla kuin eka. Mulla oli eka raskaudessa tällainen maha viikolla 22 nyt viikolla 13
2) Satunnaista yökkäilyä
3) Olin laihtunut viimeksi 2kg!!!
4) Kaikki läheiset ystävät ja perheet ovat tienneet jo positiivisesta verikokeesta lähtien
5) Ei supistuksia
Eilinen ultra jännitti ihan sikana, mutta kaiken pitäisi olla ok. Erittäin liikkuva kaveri siellä oli. Nyt voi vähän huokaista kun tänään on 13+0 ja ultrassa kaikki ok.
Mia
Hei!
Tammihiiri: ostin sellaiset vatsan yli menevät, takana molemmilla sivuilla kuminauhanappi-kiristyssysteemi. Musta mahan yli tuleva malli on jotenkin " turvallisen tukeva" ja mukava päällä.
Sitten gallupin kysymyksiin;)
1) Jotain vauvamasun alkua on, vaikka toki vielä aika alhaalla, mutta ei millään menisi enää tavallisista housuista edes vetoketju kiinni
2) Pahoinvointi loppui siinä ekan kolmanneksen yli päästyä, mutta mullahan se oli kyllä muutenkin lievää, vain äklötystä ei oksentelua. tosin en vieläkään joitain ruoka-aineita halua syödä.
3)Paino noussut ehkä viitisen kiloa.
4) Ollaan kerrottu jo joulun aikaan vanhemmille ja nyt sitten viime viikkojen aikana on jaettu laajemmin sopivissa tilanteissa. minä kerroin myös töissä, kun alkaa jo kohtuullisesti näkyäkin.
5) supistuksia (tai niiksi niitä arvelen, kun ei aiempaa raskauskokemusta) on ollut pari kertaa, mutta ei nyt taas vähään aikaan.
Jakselkaa hyvin masuasukkienne kanssa!
Saararebekka rv 16+3 / 16+6
Yksinkö olen enää eloisissa?Vai oliko liian kuiva avaus?huhuu,missä kaikki?täällä aloitellaan viikonloppua kovin flunssaisena..