SYNTTÄRIT, HUH HUH
Eilen vietettiin meidän tytön 7-vuotissynttäreitä ja huh, huh. Kiljuvia kakaroita (ei kaikki) joka puolella. Eivät halunneet osallistua mihinkään leikkeihin vaan riehuivat heti, kun ovesta sisälle pääsivät. Sotkivat kaikki paikat, popcorniakin löytyy varmaan saunasta asti.... Mun piti muutamaa oikein "käskyttää", että kylässä ollaan nätisti. Eikö vanhemmat opeta yhtään käytöstapoja lapsilleen. Olivat kuin karjalauma, joka pääsi laitumelle. Tuli paha mieli sankarinkin puolesta, kun oli kovasti juhlia odottanut ja muutama kaveri sitten käyttäytyi näin. Ens vuonna en taida juhlia enää järjestää ainakaan kotona.
Kommentit (7)
Sitten jos en päästäisi häntä mihinkään synttäreille, niin ihmeteltäisiin, miksi...
En mä tiedä miksi se on tuollainen, on aina ollut. Muut lapset kuuntelevat, hän tekee mitä lystää. Kotonakin joutuu kävelemään perässä estelemässä lasta satuttamasta itseään tai sotkemasta paikkoja. Ja herkkuja ei ota nätisti yhtä kerrallaan, vaan rohmuaa kourakaupalla, miksi? Ei osaa pysyä kohtuudessa. Kyllä opetetaan jatkuvasti, mutta kun ei mene päähän. :(
Näkyisi, että on yksi vastaus/kommentti, mutta missähän se lienee?
Meilläkin synttäreillä paljon vilkkaita, innostuneita lapsia. Kyllä mä ainakin sain koko porukan keskittymään yhteisiin leikkeihin ja pieniin kilpailuihin. Asennoiduin siihen, että ne on synttärit ja lapsilla on oikeus päästää ilo irti. Oikeassa suhteessa vaan toimintaa, ruokailua jne.
Ei synttäreistä eikä muustakaan kannata stressiä ottaa.
lapsethan on lapsia, mutta se kyllä ihmetyttää, että onko nämä lapset koskaan käyneet missään kylässä, kun joka paikka tongitaan ilman lupaa. Jääkaapiltakin yllätin kaksi vesseliä. Vessassa wc-rullat pitkin poikin lattialla ja saunasta oli pyyhkeet kiskaistu alas jne. jne. Yksi sisaruspari riiteli koko ajan, että olis pitänyt laittaa toinen jäähylle. Yks huudatti meidän stereoita koko ajan jne. jne. Kyllä menis hermot jos tuollaista olisi koko ajan. No, onneksi seuraaviin bileisiin aikaa taas vuosi.
Juuri tuon takia en järjestä synttäreitä kotona. En jaksa tuota sikailua. Ja kun poikia vielä ovat, meno on vielä hurjempaa!
joihin saa kutsua vaikka vain neljä kaveria. Onhan se kurjaa jättää jotkut pois, jos on ollut vaikka tapana kutsua koko luokan tytöt/pojat, mutta paljon kivammat tulee juhlista kun on tarkkaan valittu vain ne kivoimmat /tärkeimmät kaverit mukaan.
Meno oli aikamoinen ja olin ihan poikki kaksituntisen jälkeen. Sinänsä lapset käyttäytyivät ok, mutta vilskettä ja ääntä oli riittämiin. Seuraavalla kerralla osasi jo asennoitua toisella tavalla. Nähtäväksi jää, millaiset ovat tyttären ensimmäiset kaverisynttärit ensi syksynä.
Olen pitänyt tärkeänä ja lapsikin on halunnut, että kaikki luokan pojat kutsutaan tasapuolisesti, vaikka porukkaa onkin sitten vähän enemmän ja meininkiä sen mukaisesti.