Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty katselemaan vanhoja valokuvia

Vierailija
29.06.2024 |

Mikä mua vaivaa? Saan voimakkaan ajdistuskohtauksen. Ajan kuluminen ahdistaa. Samoin tekemäni vääryydet, joitaen enää korjatuksi/anteeksi saa. Kokeeko jokin muu saman tunteen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä katsomatta. Ne kuvat voi myös hävittää jos se helpottaa oloa. Huonoja muistoja ei kannata muistella.

Vierailija
2/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Itse olen tuhonnut vanhat valokuvat, koska ne tuovat vaan mieleen hyvin traumaattisen lapsuuden ja nuoruuden. Samasta syystä en käynyt vuosiin kotipaikkakunnallani. Kun sitten kävin siellä pitkästä aikaa, en voinut nauttia koska joka paikka muistutti menneestä pahalla tavalla. Se oli viimeinen kerta kun kävin siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Itse olen tuhonnut vanhat valokuvat, koska ne tuovat vaan mieleen hyvin traumaattisen lapsuuden ja nuoruuden. Samasta syystä en käynyt vuosiin kotipaikkakunnallani. Kun sitten kävin siellä pitkästä aikaa, en voinut nauttia koska joka paikka muistutti menneestä pahalla tavalla. Se oli viimeinen kerta kun kävin siellä.

Sama täällä. Vanhat valokuvat tuovat vain ahdistavat ajat mieleen. Onneksi vanhalla kotipaikkakunnalla ei enää tarvitse käydä kun omat vanhemmatkin muuttivat sieltä pois. Mikä pakko niitä kuvia on katsella jos niistä ei saa iloa.

Vierailija
4/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavat asiat olisi terveellistä kohdata ja käydä läpi, ettei mene koko elämä välttelemiseen ja kieltämiseen, turhan taakan kantamiseen.

Vierailija
5/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaan joku kuva vai läjäpäin? Mulla pari kuvaa joita katselen eräästä ihmisestä ja mietin että missä tämä ihminen on... kuvan perusteella on täytynyt olla aika ihana ihminen... sitten on yksi kolmas kuva josta ajattelen, että hyi h-tti, kuka tämä tyyppi on ja minne ja miten päätynyt? Nuo pari kuvaa on otettu siten että tiedän mihin liityen ja toinen on itse ottamani... tuo 'vieras' kuva on vain työnnetty minulle joidenkin muiden kuvien kanssa ja minulle sanottiin vielä, että tulet joskus käyttämään näitä väärin... ehkä olen sen tehnyt... käyttänyt väärin valokuvia?... en kyllä ole ymmärtänyt... vai olenko kuitenkin...

Katso vaan niitä kuvia joita pystyt katsomaan. Ne kuvat jotka tuntuvat pahalta jätä väliin ja HAE VOIMIA NIISTÄ HYVISTÄ KUVISTA... minulla on seinällä 'hyviä kuvia' ja saan niistä todellakin voimaa ja kertovat ihmisistä joihin itsekin liityn... 

Vierailija
6/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon kuvia puhelimessa mun ex- miehestä, matkusteltiin paljon ja niissä kuvissa on hirveästi hyviä muistoja ajalta, kun me vielä oltiin onnellisia ja rakastuneita. En katsele niitä juuri koskaan, mutta en raaski hävittääkään. Erosta on nyt 4v ja molemmat ovat menneet eteenpäin elämässään. Minä sinkkuna ja se uudessa parisuhteessa.

Vierailija
7/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niille vanhoille kuville jotakin tarttee tehdä. Ei voi jättää kaikkia vaan jonnekin puhelimeen.

Vierailija
8/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika terapeutille. 

Vierailija
9/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on teettämättä filmirullia vuodesta 2005 jolloin erosin exästäni. Mahtaisiko noista enää kunnon kuvia tullakaan

Vierailija
10/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas niin että kaikki vanhat kuvat muistuttaa entisestä onnellisesta ajasta ja iskee aivan hirveä suru ja ahdistus.

Vierailija
11/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaan joku kuva vai läjäpäin? Mulla pari kuvaa joita katselen eräästä ihmisestä ja mietin että missä tämä ihminen on... kuvan perusteella on täytynyt olla aika ihana ihminen... sitten on yksi kolmas kuva josta ajattelen, että hyi h-tti, kuka tämä tyyppi on ja minne ja miten päätynyt? Nuo pari kuvaa on otettu siten että tiedän mihin liityen ja toinen on itse ottamani... tuo 'vieras' kuva on vain työnnetty minulle joidenkin muiden kuvien kanssa ja minulle sanottiin vielä, että tulet joskus käyttämään näitä väärin... ehkä olen sen tehnyt... käyttänyt väärin valokuvia?... en kyllä ole ymmärtänyt... vai olenko kuitenkin...

Katso vaan niitä kuvia joita pystyt katsomaan. Ne kuvat jotka tuntuvat pahalta jätä väliin ja HAE VOIMIA NIISTÄ HYVISTÄ KUVISTA... minulla on seinällä 'hyviä kuvia' ja saan niistä todellakin voimaa ja kertovat ihmisistä joihin itsekin liityn... 

Oletko kaverini, joka hävitti kaikki kuvat, jossa olen, koska muka ohjailen häntä kuvien kautta. 

Vierailija
12/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas niin että kaikki vanhat kuvat muistuttaa entisestä onnellisesta ajasta ja iskee aivan hirveä suru ja ahdistus.

Miksi sulla tulee suru ja ahdistus siitä, että sulla on ollut onnellista aikaa ennen? 

Minä kattoisin ihan onnellisena vanhoja kuvia ja fiilistelisin vanhoja hyviä aikoja vaikka nykyään elämä olisi kuinka huonosti. 

Vierailija
13/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin keväällä kaikki mun valokuvat läpi, sekä fyysiset, että tietokoneella/puhelimessa/pilvipalveluissa olevat.

Tuhosin valtavan määrän kuvia. Olin aina ajatellut, että valokuvat ovat pyhiä, ne pitää aina säilyttää hamaan loppuun, mutta eivät olo. Olo on helpottunut.

Vanhoista ajoista kuvat, jotka eivät ole merkityksellisiä mitenkään, joita tuskin ikinä tulen keinutuolissa haikeana katsomaan... samoin typerät kaverikuvat ja bilekuvat, selfieistä nyt puhumattakaan.

Jäljelle jätin kuvat, joita katsoessani hymyilyttää.

Suosittelen!

Vierailija
14/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen jo mielessäni hämyisen elokuvan tästä aiheesta.

Vierailija
15/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen jo mielessäni hämyisen elokuvan tästä aiheesta.

"Vanhat valokuvat" olisi ihan hyvä leffan nimikin

Vierailija
16/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin keväällä kaikki mun valokuvat läpi, sekä fyysiset, että tietokoneella/puhelimessa/pilvipalveluissa olevat.

Tuhosin valtavan määrän kuvia. Olin aina ajatellut, että valokuvat ovat pyhiä, ne pitää aina säilyttää hamaan loppuun, mutta eivät olo. Olo on helpottunut.

Vanhoista ajoista kuvat, jotka eivät ole merkityksellisiä mitenkään, joita tuskin ikinä tulen keinutuolissa haikeana katsomaan... samoin typerät kaverikuvat ja bilekuvat, selfieistä nyt puhumattakaan.

Suosittelen!

No en todellakaan poista vanhoja kuvia tuon takia! Haluan säilyttää kaikki oli sitten positiivisia tai negatiivisa hetkiä ja ei mitään väliä oli niillä mitään merkitystä.

Kaikki kuvat kuuluu tiettyyn hetkeen ja en poista niitä vain sen takia, että nyt tuntuu tyhmältä. 

En todellakaan suosittele sinun neuvoa! Ihan harmittaa, kun enää ei ole paperikuvia kuten ennen. Ajattelin tilata kuvakirjan ja tulevaisuudessa säilytän kuvat myös kansiin eikä pelkästään netissä. 

Vierailija
17/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on käsittelemättömiä tunteita. Älä väkisin yritä liikaa kerralla, mutta olisi hyvä että alat käsittelemään asioita. 

Vierailija
18/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen!

Ne toiset kuvat voivat hymyilyttää myös vanhempana. Miksi yrität poistaa menneisyyttäsi?

Vierailija
19/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen!

Onko sulla mielenterveysongelmia? 

Vierailija
20/20 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavat asiat olisi terveellistä kohdata ja käydä läpi, ettei mene koko elämä välttelemiseen ja kieltämiseen, turhan taakan kantamiseen."

Kyllä.   Näin on, mutta kun useimmat yrittää haudata niitä ja lakaista maton alle ja vaieta kuoliaiksi vaikka ne eivät sillä konstilla katoa mihinkään. Siellä ne ovat ja vaikuttavat elämään koko ajan, tavalla tai toisella. Mm juuri ahdistumalla kun katselee vanhoja kuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi