Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tuttu kysyy viemään johonkin 50 kilsan päähän hänet eikä mainitse bensan korvauksesta mitään niinn

Vierailija
29.06.2024 |

onko korrektia sanoa että ottasin bensasta vähän? Kun se  ei ite ota puheeksi mitenkään.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa ei siis ole vielä tehty? Eli et voi tietää tarjoaako hän maksua? Omien ystävieni kanssa uskaltaisin ottaa riski, kun tiedät että he jollakin tapaa hyvittäisi asian. 

Vierailija
22/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole varaa heittää kaveria, niin sanot että olet pa ja tarvitset bensarahaa. Köyhyydessä ei ole mitään hävettävää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan aikuinen ihminen tutuilta ruinaa kyytejä, haloo.

Vierailija
24/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi..... näitä hyväksikäyttäjiä. Olen kuskannut kauppaan vuosikausia "ystävääni". Ei ole kertaakaan tarjonnut edes kahvia.

Sun tapauksessasi vika löytyy penkin ja ratin välistä.

Vierailija
25/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole varaa heittää kaveria, niin sanot että olet pa ja tarvitset bensarahaa. Köyhyydessä ei ole mitään hävettävää

Tarpeeksi kun näitä lokkeja auttaa, pitävät lopulta itsestäänselvyytenä että heitä aina  autetaan ilmaiseksi. Koskaan eivät tietenkään itse auta ilmaiseksi. Kyse ei ole köyhyydestä, mutta harva haluaa olla hyväksikäytetty.

Vierailija
26/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi varaakin niin ketään ei tarvitse ilmaiseksi kuskata.

Vierailija
27/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä 10€ sillä saa about. 5 litraa bensaa joten maantiellä se kattaa ainakin tuon 50km rajan ellei sulla sitten ole joku bensa rohmu auto, niin sitten pyydä 15€, mutta 10€ ei ole paha .

Jos ei suostu niin älä sitten vie tai vie, mutta kyllä sä aina sanoa voit, että tarttis vähä bensa rahaa ku oon, niin persaukinen saita, etten voi ajaa ilmaiseksi, vaikka muutenkin ajaisin ne bensat jokatapauksessa 

Pitäähän sieltä ajaa takaisinkin, eli 100km yhteensä. Kymppi ei kyllä siitä ole riittävä korvaus.

Tuosta aloituksesta ei käynyt ilmi, että edes takaisin pitää ajaa. Ja toiseksi siitä sai käsityksen että on itse menossa määränpäähän joka tapauksessa .

Kuka nyt oikeasti vie ilmaiseksi ketään 50km päähän ei kukaan ei näillä bensan hinnoilla, vaikka ei se auto syö maant

Siis mitä? Joku pyytää sinua viemään itsensä johonkin niin sinäkö myös jäät sinne myös lopullisesti? Ei minulla ainakaan jäänyt aloituksesta epäselvyyttä, että paluumatka tulee olemaan saman 50km kuin menomatkakin.

En saanut myöskään käsitystä, että aloittaja itse olisi menossa sinne mihin joku pyysi itseään kyydittävän. Aloittaja olisi varmaan puhunut jonkun haluavan hänen mukaansa, mutta siitäkin voi hyvin pyytää puolet polttoaineista sekä vähän extraa, koska onhan se mukavampi päästä ovelta-ovelle kuin kulkea julkisilla.

Vierailija
28/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä yksi tai kaksi euroa 

Vierailija
29/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää reissuun huoltoaseman kautta. Sanot, että tankki on tyhjä ja siihen voit sitten sanoa, että heitä (vähintään) 20e. Tosin tuossa vaiheessa kyytiläinen osaa itsekin jo antaa sen rahan. Jos rahaa ei löydy niin reissuakaan ei voi tyhjällä tankilla tehdä.

Vierailija
30/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan täyspäinen ihminen kitise jonkun 12€ perään. Jos olet niin köyhä auton omistaja niin jätä kuskaamatta. Jos kaveri pyytää viikottain kyytiä niin eri, mutta jos nyt kerran pyytää niin kyllä kaverin heittää ilman 12€ :kin!

Vierailija
31/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

"Tuosta aloituksesta ei käynyt ilmi, että edes takaisin pitää ajaa. Ja toiseksi siitä sai käsityksen että on itse menossa määränpäähän joka tapauksessa."

Häh? Jos kaveri viedään 50km päähän, niin tottakai sieltä pitää päästä itse pois, vaikka kaveri ei toiseen suuntaan olisikaan kyydissä. Myös se on kaverilta veloitettavaa ajoa, koska ethän ilman kyytikeikkaa olisi päätynyt sinne 50km päähän. Ja ei, mistään kohtaa kirjoitusta ei saanut käsitystä, että ap olisi itse menossa määränpäähän joka tapauksessa.

Korvausta miettiessä täytyy myös ajatella, että kyyditsijältä kuluu hommaan aikaa ~2h. Itse en suostuisi, ellei olisi kyseessä todella hyvä ystävä, jolta vastavuoroisesti saa apua tarvitessaan.

Vierailija
32/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää sanoa paljon otat bensarahaa tai käydä tankkaamassa että kyydin kysyjä maksaa. Meillä on vakiokuski , etukäteen kysyn maksun.

Vierailija
33/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että veisin mut on tankki tyhjä. 

eiköhän tajua tai sit ei tarvi viedä. 

Vierailija
34/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että bensasta pitää maksaa ainakin sen 15 euroa.

Vierailija
35/35 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuttu kysyy, kysyn minäkin et riippuu mitä maksat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi