Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaapas, ristiäiset tulossa ja kummi ei kuulu krtkkoon!

Vierailija
07.02.2011 |

Elikkä, pojallemme on tulossa yhdeksi kummiksi sellainen henkilö joka ei kuulu kirkkoon. kertokaa joku joka tietää/on kokemusta. saako hän kastetodistuksia ym ja voiko olla mukana siinä muiden kummien kanssa "lapsen rinnalla" vai joutuuko sohvalle muiden kastetilaisuudella olevien kanssa?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kastaa lapsia uskontoon, eikö täällä Suomessa ole uskonnonvapaus? Antakaa lapsen aikuisena päättää!

Vierailija
62/66 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sILLOIN EI KUMMIKSI VOI ALKAA, ELLEI KUULU KIRKKOON. sE ON VAIN HYVÄKSYTTÄVÄ JA OTETTAVA JOKU MUU KUMMI TAI KUMMIKOKELAAN KÄYTÄVÄ RIPPIKOULUT YMS. sE NYT VAIN ON NIIN, ETTÄ KUMMIUS ON EV.LUT KIRKON PERINTEITÄ JA KUMMIN O KUULUTTAVA KIRKKOON.

ESIM HELLUNTAILAISTEN KANSSA JUURI TÄSTÄ OLLAAN ERI MIELTÄ, LAPSIKASTEESTA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tiedäthän mitkä ovat kummin tehtävät? Miksi joku joka ei kuulu kirkkoon haluaa ryhtyä kirkolliseen tehtävään kummiksi? Eikö olisi oman vakaumuksensa/vakaumuksettomuutensa mukaista silloin reilusti kieltäytyä tästä tehtävästä? Eikö se ole teeskentelyä ja ulkokultaisuutta kirkkoon kuulumattomilta olla siunaamassa vauvaa ja lukea raamatunlauseita? Aikuisena ystävänä voi toimia kuka tahansa aikuinen vakaumukseen katsomatta. Miksi kirkkoon kuulumattomat olettavat että heille kuuluu samat oikeudet kirkkoon ja seurakuntaan nähden kuin seurakuntaan kuuluville? Esimerkiksi jos käyt ruokakaupassa ja ostat S-ryhmän liikkeestä omenoita ethän oleta sitä saavasi K-ryhmän tarjoushinnalla, vai kuinka?

Vierailija
64/66 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua, kirkosta eronnutta, pyydettiin ystävän lapsen kummihenkilöksi, rinnallakulkijaksi ja aikuiseksi ystäväksi. Suostuin ja ilmoitin etten luonnollisestikaan osallistu toimituksessa mihinkään siunaamisiin tai muihin, mutta olen "kummirivistössä" mukana. Pappi tiesi tästä, mutta oli silti aika jäätävä tunne kun jätti minut kättelemättä toimituksen päätyttyä. Jäin käsi ojossa seisomaan riviin. Olin ilmeisesti alhaisinta pohjasakkaa.

Vierailija
65/66 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilla joka ei kuulu kirkkoon ei ole mitään merkitystä, sori vaan. Yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
66/66 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidimme poikamme ristiäiset tänään. Minä, vaimoni ja molemmat kummit ovat eronneet kirkosta. Kaikki uskomme kristilliseen yhteiskuntakäsitykseen emmekä tunnusta Suomen evankelilaisluterilaisen kirkon itseväittämää monopolia Jumalaan. Minä isänä pidin puheen jonka aikana kummivanhemmat siunasivat poikamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi