Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kouluttaudutte matalapalkka-alalle ja itkette kun palkka on pieni?

Vierailija
28.06.2024 |

Miten joku voi olla noin tyhmä. Katkeroituu palkastaan vaikka se on ollut tiedossa. Palkat on julkisia.

Kommentit (388)

Vierailija
341/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Valittaminen siitä, mitä ei ole, ei auta eteenpäin. Jokainen meistä voi tehdä aktiivisia valintoja kehittääkseen itseään ja saavuttaakseen tavoitteensa. Ahkeruus ja pitkäjänteisyys ovat sellaisia ominaisuuksia, jotka voi omaksua ja vahvistaa harjoittelun kautta, oli lähtökohta mikä tahansa."

En puhunut itsestäni. 

Mutta niinhän ne sanoo, että melkein kaiken voi oppia vain olemalla ahkera ja pitkäjänteinen. Harvassa ne työt on, mihin tarvitaan huippuälykkyyttä tai jotain muuta äärimmäistä lahjakkuutta.

Mutta niin, mistä sitä sinnikkyyttä, jos sitä ei luonnostaan ole ja jos elämässäsi ei ole ihmisiä, jotka potkii eteenpäin, kun itse ei enää usko itseensä ja on luovuttamassa? 

- Selkeiden ja saavutettavien tavoitteiden asettaminen auttaa pysymään motivoituneena ja antaa suunnan.

- Ympäröi itsesi i

Hienolta kuulostaa, on tullut oppaita luettua. Siis jollain lehti-ilmoituksellako noita tukevia ja kannustavia ihmisiä hankitaan elämään, ja mentoreita ja tukiverkkoja?

Mulla on puoliso ja lapset, ei muita. Puoliso ei ole ollenkaan sitä tyyppiä, että osaisi tsempata ja tukea. Ei myöskään omat kaukana asuvat vanhemmat. Lapset liian pieniä. Työkaverit... 🤔 No joopa joo... Itse asiassa olen itse tsempannut monta työkaveria. Että niin, lähikaupan kulmalleko menen huutaa, että haluaisko joku olla mun mentori?? 

Vierailija
342/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ja syövällä on yksi ratkaiseva ero.

Syöpä kehittyy.

Niillä on myös yksi yhteneväisyys. Kumpikaan ei ole omassa vallassa päättää.

Niin .. hyödyttömästä ihmisestä ei ole tuottavaksi millään keinolla.

Miksi koet olevasi hyödytön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla riitä älli edes bussikuskin ammattiin. Silloin pitäisi tyytyä siihen mitä saa, eikä syyttää hallitusta tai ammattiliittoja.

Vierailija
344/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli kaikki, suurin osa tai tulisi suuri tarjonta suuripalkkaisille aloille tai korkeaa koulutusta vaativille aloille, palkat laskisi. 

Ja samalla palkat nousisi palkat alkaen töissä. 

Eli koskaan ei tile olemaan tilannetta että jokainen voi olla hyvätuloinen, rikas tai keskituloinen. Ei voi myöskään olla maailmaa jossa köyhyyttä ei ole. 

Tervetuloa kapitalismiin!

Juurikin näin! 

Tässä maassa varastetaan valtion toimesta veroja ja vaaditaan maan puolustamista. Miksi? 

Leikkauksia leikkausten perään ja mitä valtio antaa? Ei mitään mitä ei saisi muualla pienemmällä tai olemattomalla verotuksella. 

Ja kaiken huipuksi vaativat viattomia ihmisiä uhraamaan henkensä rikkaiden hiekkalaatikkopeleille.

Minusta koko tukiraha/sponssori raha järjestelmän saisi poistaa kokonaan. Luonnon valinta kunniaan.

Vierailija
345/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta koko tukiraha/sponssori raha järjestelmän saisi poistaa kokonaan. Luonnon valinta kunniaan."

Eli niiden äiskän ja iskän lellikkien pitäisi jatkossa ansaita elantonsa, eikä vain loisia muiden siivellä? Kannatan!

Vierailija
346/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli kaikki, suurin osa tai tulisi suuri tarjonta suuripalkkaisille aloille tai korkeaa koulutusta vaativille aloille, palkat laskisi. 

Eli koskaan ei tile olemaan tilannetta että jokainen voi olla hyvätuloinen, rikas tai keskituloinen. Ei voi myöskään olla maailmaa jossa köyhyyttä ei ole. 

Juurikin näin! 

Tässä maassa varastetaan valtion toimesta veroja ja vaaditaan maan puolustamista. Miksi? 

Leikkauksia leikkausten perään ja mitä valtio antaa? Ei mitään mitä ei saisi muualla pienemmällä tai olemattomalla verotuksella. 

Ja kaiken huipuksi vaativat viattomia ihmisiä uhraamaan henkensä rikkaiden hiekkalaatikkopeleille.

En ole koskaan tarvinnut mitään tukia sillä olen ehjän perheen ehjä lapsi, enkä mikään yyhhoo äidin tai puliukko isän kasvattama yhteiskunnan elätti. Olen koko ikäni ollut töissä perheyrityksessä jonka jo isoisäni perusti. Suvullani ei ole koskaan ollut tarvetta lojua hyödyttöminä hapentuhlaajina ,haittaisänmaallisina.

Vierailija
347/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katkera palkastani, riittää mulle hyvin ja voin matkustella ym. Saan tehdä työtä joka on "sydämen ammatti". Se on itselleni tärkeämpää kuin palkka. Ei vaan ole tuntunut omalta mikään hyvin palkattu ammatti. 

Vierailija
348/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ikinä osaa vastata että kuka ne huonopalkkaiset työt sitten tekee. 

Jos niille aloille tulee työvoimapulaa niin niiden palkat nousevat sellaisiksi että tekijöitä alkaa riittää. Sillä tavalla toimii kysynnän ja tarjonnan laki. 

Ei ainakaan terveydenhoidossa. Lääkärien palkat taivaissa, hoitajien siellä toisessa ääripäässä. Jonot pitenee, osastoja ja leikkaussaleja suljetaan hoitajapulan takia. Kysyntää kohdennetaan sitten halpatyövoiman maihin. Rakennus- ja ravintola-aloilla sama ilmiö. Että sillä tavalla matalapalkka-alojen kysyntä ja tarjonta toimii.

Vierailija
349/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole koskaan tarvinnut mitään tukia sillä olen ehjän perheen ehjä lapsi, enkä mikään yyhhoo äidin tai puliukko isän kasvattama yhteiskunnan elätti. Olen koko ikäni ollut töissä perheyrityksessä jonka jo isoisäni perusti. Suvullani ei ole koskaan ollut tarvetta lojua hyödyttöminä hapentuhlaajina ,haittaisänmaallisina."

Tuollaista kutsutaan joskus ns "helpoksi elämäksi". Käytännössä varma työpaikka ollut jo syntyessä. Nykyään työnhakijaa juoksutetaan kuin pässiä narussa. Eikä välttämättä ole mitään toivoa edes ihmisarvoisesta elämästä

Vierailija
350/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minusta koko tukiraha/sponssori raha järjestelmän saisi poistaa kokonaan. Luonnon valinta kunniaan."

Eli niiden äiskän ja iskän lellikkien pitäisi jatkossa ansaita elantonsa, eikä vain loisia muiden siivellä? Kannatan!

Se on surullista että yyhhoo äidit lellivät siipeileviä lokki lapsiaan lahjaksi saaduilla  tukirahoillaan. Onneksi kaikki muuttuu kokoajan parempaan kun hallitus katkoo lokinpojilta siivet.  Hetken ne jaksavat huutaa MAYDAY MAYDAY. Mutta pian huudot vaimenevat. Kokkonne on poltettu,kiljuämpäriinne on kustu ja kaikkien on parempi olla.

Oletko harkinnut sitä peruskoulun käymistä loppuun? Voisit (ehkä) päästä vaikka amikseen ja sitä kautta töihin.

Vierailija
351/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla riitä älli edes bussikuskin ammattiin. Silloin pitäisi tyytyä siihen mitä saa, eikä syyttää hallitusta tai ammattiliittoja.

APn aloituksesta näkee, että koulutus ei takaa sitä, että ihmisellä olisi tietoa ja ymmärrystä muusta, kuin omasta ankkalammestaan.

Vierailija
352/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta tässä kaikessa,että nämä köyhät eivät ymmärrä etteivät heidän valituksensa sekä itkuvirtensä vaikuta yhtään mitään yhtään mihinkään. Ketään EI enää kiinnosta! Lama vaikuttaa jokaisen toimeentuloon, eikä kenelläkään ole huolta kuin omasta pärjäämisestään. On tullut aika jolloin jokaisen on pärjättävä vähemmällä. Turvautukaa Hurstiin. Hurstillekkaan ei enää riitä hävikkiruokaa jaettavaksi koska ne hävikit ostaa kaupasta keskiluokan tulotasolla elävät ihmiset joiden on myös pakko säästää menoistaan pärjätäkseen. Joten onnea vain alimman luokan kansalaisille. 🙂👍

Vierailija
353/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ja syövällä on yksi ratkaiseva ero.

Syöpä kehittyy.

Niillä on myös yksi yhteneväisyys. Kumpikaan ei ole omassa vallassa päättää.

Niin .. hyödyttömästä ihmisestä ei ole tuottavaksi millään keinolla.

Miksi koet olevasi hyödytön?

Ylempänä olleessa kommentissa näkyy vallalla oleva tahtotila: syöpä kehittyy, köyhälle ei sitäkään mahdollisuutta.

Vierailija
354/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta tässä kaikessa,että nämä köyhät eivät ymmärrä etteivät heidän valituksensa sekä itkuvirtensä vaikuta yhtään mitään yhtään mihinkään. Ketään EI enää kiinnosta! Lama vaikuttaa jokaisen toimeentuloon, eikä kenelläkään ole huolta kuin omasta pärjäämisestään. On tullut aika jolloin jokaisen on pärjättävä vähemmällä. Turvautukaa Hurstiin. Hurstillekkaan ei enää riitä hävikkiruokaa jaettavaksi koska ne hävikit ostaa kaupasta keskiluokan tulotasolla elävät ihmiset joiden on myös pakko säästää menoistaan pärjätäkseen. Joten onnea vain alimman luokan kansalaisille. 🙂👍

Njäääh.

He voivat elää sillä mielikuvitus rahalla mitä kuvittelevat valtion velkaisen pussin pohjalla olevan. Silloin kun rahat on loppu niin ne ovat loppu. Ennen saitte lahjaksi metwurstia, nyt lauantaimakkaraa ja ensivuonna ylähuulen.

Vierailija
355/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteet rajoittaa myös paljon opiskelua ja uralla etenemistä. En opiskele kyllä sitä enkä tätä, koska se on pakollista eikä sitä tarvita yhtään missään.

Vierailija
356/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! 

Vierailija
357/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykypäivänä tarvitse olla älykäs saadakseen yliopistotutkinnon. Rima on siellä alhalla kunhan pääsee pääsykokeesta läpi istumalihaksilla.

Ei kannata myöskään kuunnella näitä, jotka sanoo, että seuraa sydäntä alan valinnassa. Valitse tunnettu hyväpalkkainen ja työllistävä ala, jota voisit kuvitella tekeväsi ja tuntuu vähiten vastenmieliseltä. Työelämässä sitten kiität, ettet valinnut sitä eksoottista harrastusalaa.

Ei ehkä tarvitse olla älykäs, mutta ei passaa olla oppimisvaikeuksia, tai lukihäiriötä. 

Minä olen tutkitusti keskiarvoa älykkäämpi, äo on 135 tai ylikin. 

Mutta niin vain työskentelen matalapalkka-alalla. Miksikö? 

Minulla on add. Koska olen yli nelikymppinen, siitä ei oltu kuultuaan kun olin kouluiässä. Opin nopeasti ja olen fiksu. Mutta koulunkäynti ei kiinnostanut ja edelleen, jos koetan opiskella, jaksan keskittyä enintään vartin, sitten ajatus karkaa, ja havahdun joskus tunnin päästä, että mitä tässä on puhuttu. Tähän en vaan voi itse vaikuttaa. Onneksi työssäni ei ole toimisto hommia, en ehkä kykenisi. Ei ole kokouksia tai koulutuksia, ne ovat minulle  vaikeita, puhun, hölisen, taittelen paperia, möläytän kaikkea tyhmää, olen kokoajan äänessä tai henkisesti ihan muualla. En vain voi sille mitään. Ja minun ADD.ni ei ole edes vaikea. Normaali elämä sujuu hyvin, ja olen todella hyvä työssäni. 

Tiedän, että olen selvinnyt ADD.ni kanssa pitkälti älykkyyteni avulla. Älyllä tuotakin vaivaa voi kompensoida. 

Ehkä en vain luota itseeni tarpeeksi, ja siihen, että minusta olisi koulunkäyntiin. Tarvitsen todella nopean temmon, se normaali opetusrytmi, jossa samaa asiaa tahdotaan i-kui-suuuuuuus on minulle liian hidasta. 

Ai niin, kun tsemppaan, ja koitan käyttäytyä vaikkapa haastattelussa kuten ",änormaalit ihmiset" olen kuin olisin piriä vetänyt. Se on todella noloa, mutten voi asialle mitään, vaikka kuinka yritän. 

Vierailija
358/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus " miksi opiskella tai mennä työhön, kun pärjään kelan avustuksilla näin hyvin" on nyt tullut tiensä päähän. Kaikki hyvä loppuu aikanaan, mutta onneksi se huonokin loppuu ja tukijärjestelmä on ollut liian huono. Se on perustunut ns jatkuvaan kasvuun, mikä on täysin mahdotonta. Ei tulot, edes yksilö, saati globaalin maailman kohdalla voi olla loputtomasti nousujohteinen. Tulee väistämättä laskusuhdanteita sekä taantumia ja lopulta huippu on saavutettu. Neljän, ehkä viiden vuoden kuluessa kaatuu koko Euroopan unioni omaan mahdottomuuteensa. Saksa on jo väläytellyt eu eroa ja mitä kuvittelette sen jälkeen tapahtuvan? Euroopassa oikeistopuolueet ovat nousussa kaikkialla ja vasemmisto tyyppinen Ajattelu tapa vaihtuu aivan päinvastaiseen. Ranskassa ja italiassa oikeistopuolueet ovat jo voittamassa vaalit ja samoin käynee myös saksassa. Pikkuhiljaa saatte sanoa hyvästit sosiaalituillenne ja koko sosialismille. Lukekaa historiaa ja ymmärrätte miten maailma tulee muuttumaan. Historia toistaa itseään. Lukekaa mitä tapahtui kun viimeksi oltiin vastaavassa tilanteessa 1940 luvun taitteessa..

Ja se on teille pikkupaskiaisille ihan oikein!

Vierailija
359/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin! 

Tiedätkö lainkaan

Minulla ei ole mitään ongelmaa verotusta vastaan kunhan se elää leikkausten mukana. Jos leikataan, verotus laskee. 

Jos verotus kiristyy, valtion menojen kasvettava. 

Ei se mene niin että kansalaiset maksavat veroja mutta veroeuron tuotto/tehokkuus laskee eli palveluiden taso, saatavuus ja tukien yms. taso heikkenee. 

En koe järkeväksi rahoittaa valtiota joka ei ymmärrä mikä on valtion tehtävä ja mikä ei ole. On monia asioita kuten ympäristöön liittyvät asiat jotka voisi ulkoistaa yrityksille. 

Valtio on loppupeleissä yksinkertainen: luoda turvallinen ja kaikille tasavertaisen yhteiskunta. Eli käytännössä poliisi, armeija, oikeus, terveydenhoito, hätäpalvelut, opiskelu ja sosiaaliturvat kuuluvat valtiolle.

Vierailija
360/388 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo huomattu on. Siksi onkin turvauduttava rikoksiin keskiluokkaa kohtaan. Jos ei muusta niin kostonhalusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä