ONKO TUOLI OIKEASTI TUOLI!?!?
Tuoli. Sinäkin saatat istua sellaisella juuri nyt.
Tuolin määritelmän mukaan tuolissa on selkä ja 4 jalkaa.
Tuoli on siis tuoli.
Vai onko?
Ajattele sitten leijonaa. Tai karhua. Tai leopardia.
Niillä kaikilla on selkä ja neljä jalkaa.
Onko tuoli sittenkin peto? Mitä jos tuoli onkin sellainen? Odottamassa seuraavaa uhriaan.
Onko tuoli tuoli?
Kommentit (86)
Entäs se "Mies jonka ympäriltä tuolit viedään"?
Kuka ne vie, miksi ja onko niiltä tuoleilta kysytty lupa viemiseen?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kissallani on häntä antennina suoraan pystyssä ylöspäin kun tervehtii minua iloisesti.
Voisiko kissani olla tuoli?
Haluaako hän olla tuoli? Kysypäs sitä häneltä🐈
Hän juuri sai suurherkkuaan hieman reilun puoleisesti ja sulattelee sitä sängyssä. Tällä hetkellä hän ei ole tuoli vaan pyöreä ympyrä, kerä.
Kysyn myöhemmin aiheesta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan, edes viidakossa, tavannut tuolia, jossa olisi selkä. Selkänojallisia tuoleja on tavattavissa ihan vaan Suomessakin. Selkänoja ja selkä ovat ihan eri asioita, vaikka tuolissa istuttaessa ne ovat lähellä toisiaan.
Minun kissallani on häntä antennina suoraan pystyssä ylöspäin kun tervehtii minua iloisesti.
Elääkö se laatikossa silloin kun sitä ei näe?
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdollisilta pedoilta uskalla kysellä.
Tuoli ja pöytä on samaa tuotesarjaa. Ilman toista ei ollut järkeä olla toista.
Pöytä kehittyi kun russakat ja muut tuholaiset menivät ruokiin ja niitä sai hätistellä pois. Pahassa tapauksessa ne kiipesi myös pöydillekin, mutta niitä oli vähemmän kuin lattialla. Hyvä keino oli kuuskytluvulla laitta pöydän jalkoihin (ja tuolin) vesikipot jonne russakat hukkuivat ja jäivät polskimaan. Pöytä kehittyi kaupunkiolosuhteissa pakon edessä, kun tuholaisongelma oli niin valtava ettei ruoka riittänyt isäntäväelle tuholaisten syödessä ne lattialta.
Pöytä ja tuoli yleistyi ja nykyäänkin niitä pidetään validina keinona syödä ateria, mutta Aasiassa on syöty lattialla aina.
Ehkä mekin voisimme unohtaa tuolit ja pöydät pois, kun ei ole enää tuholaisia. Lattialla on paljon kätevämpi syödä ja säästyy selkä.
T. R. Ripsikimttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan, edes viidakossa, tavannut tuolia, jossa olisi selkä. Selkänojallisia tuoleja on tavattavissa ihan vaan Suomessakin. Selkänoja ja selkä ovat ihan eri asioita, vaikka tuolissa istuttaessa ne ovat lähellä toisiaan.
Jos nojaat kissasi häntään niin sitten hänellä on selkänoja. Hän saattaa hyvinkin olla tuoli.
Vierailija kirjoitti:
Hän juuri sai suurherkkuaan hieman reilun puoleisesti ja sulattelee sitä sängyssä. Tällä hetkellä hän ei ole tuoli vaan pyöreä ympyrä, kerä.
Kysyn myöhemmin aiheesta lisää.
Terkkuja kisulle, oli hän sitten ympyrä tai tuoli😇
Jos universumin muoto on satula, niin sehän on- gulp- tuoli!
Kumpi oli ensin, tuoli vai pöytä?
Valtaistuimethan ovat tuoleja.
Jos ne ovat ensin keksineet tuolin ja huomanneet, että on jokseenkin tylsää ja epäkäytännöllistä vain istua ja nököttää...
Tarvittiin joku taso, johon nojailla sekä laskea irtaimisto joka ei tuolille mahtunut.
Oman takapuolen lisäksi...
Tulee kovasti mieleen kirja "kolmas konstaapeli" häröisine juttuineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissasi on tuoli, samaa sarjaa kuin mainitsemani leopardit ja muut!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kumpi oli ensin, tuoli vai pöytä?
Valtaistuimethan ovat tuoleja.
Jos ne ovat ensin keksineet tuolin ja huomanneet, että on jokseenkin tylsää ja epäkäytännöllistä vain istua ja nököttää...
Tarvittiin joku taso, johon nojailla sekä laskea irtaimisto joka ei tuolille mahtunut.
Oman takapuolen lisäksi...
Pöytä on uusi käsipari. Pöytä antaa lisäkädet käytettäväksi.
Tuolejahan voi myös kantaa.
Sen kantotuolin keksivät, jottei tarttis kävellä ja voisi nostattaa itsensä muiden yläpuolelle.
Mutta onko tuoli kantotuoli myös silloin, jos se on vaikkapa ihan sohvatuoli joka kannetaan muuton yhteydessä?
Aika monimutkaista tämä tuoliuus!
Vai mikä se sana olisi, hmmm...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elääkö se laatikossa silloin kun sitä ei näe?
kun shrödingerin kissa on laatikossa, niin onko se oikeasti siellä vai onko siellä tuoli?
Tuoli on jaloilla seisova istuin, huonekalu, joka on suunniteltu yleensä yhden kerrallaan istuttavaksi. Siinä on yleensä selkänoja (toisin kuin jakkarassa) ja usein myös käsinojat.
xxx
ajattele nyt sitä leijonaa,karhua tai leopardia. Näitä ei olla suunniteltu istuttaviksi huonekaluiksi, eikä koskaan sisällä käsinojia.
Tuoli on melkein kuin suoli, patsi että suoli toimii tai on tukossa ja tuoli ei, vai oliko se toisinpäin. Hetkinen, otan päivälääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Tuoli on melkein kuin suoli, patsi että suoli toimii tai on tukossa ja tuoli ei, vai oliko se toisinpäin. Hetkinen, otan päivälääkkeet.
Vessanpönttö on tuoli joka on suolihybridituoli.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tuoleilta ei ole kysytty todennäköisesti lupaa, joten tuo on fyysisen koskemattomuuden rikkomista. Hyvä kun toit tuon asian päivänvaloon.
- AP
Vierailija kirjoitti:
Tuolejahan voi myös kantaa.
Sen kantotuolin keksivät, jottei tarttis kävellä ja voisi nostattaa itsensä muiden yläpuolelle.
Mutta onko tuoli kantotuoli myös silloin, jos se on vaikkapa ihan sohvatuoli joka kannetaan muuton yhteydessä?
Aika monimutkaista tämä tuoliuus!
Vai mikä se sana olisi, hmmm...
Loistavaa filosofiaa. Arvostan! Tuoliuus on erittäin monimutkaista.
- AP