10v sitten kaikki julkaisi luonnollisia kuvia itsestään
Näkyi rypyt ja juonteet ja mustat silmänaluset, jos näitä oli. Iho näytti luonnolliselta. Nyt on ihan kaikilla vähintään se iho siloteltu. Ei näy rypyn ryppyä eikä ihohuokosia. Puhelimen kamerassa valmiina kaunistaja, valmiiksi vetää ihon tasaiseksi. Ja sitten kun näet pitkästä aikaa jonkun vanhan tuttavasi, niin et meinaa tunnistaa, kun on niin erinäköinen kuin niissä somekuvissaan. Inhoan tätä nykyaikaa.
Kommentit (47)
Miespuolinen vanha kaverini nauroi äskettäin että oli nähnyt yli vuosi sitten 15 vuoden takaisesta eksästään facebook-kuvan jossa nainen ei ollut vanhennut yhtään, synnyttänyt 3 lasta 3:lle eri miehelle ja elänyt aika hurjaa elämää, mutta kun oli tullut festareilla vastaan viime kesänä niin ei ollut tunnistanut naista mistään muusta kuin äänen perusteella sillä ulkoasiu oli ryppyinen, turvonnut huonoihoinen, pienisilmäinen, huonohampainen palllomahainen nainen joka käveli kyttyrässä. Oli nuorentanut, kaventanut vartalon tiimalasiksi ja hehkeyttänyt itsensä facebook-kuviin sillä jollain time machine applikaatiolla!!!! Vetänyt itsensä semmosella väärennöksellä 15-20 vuotta takaperin! =D
Miksi ihmiset nolaavat itsensä tuolla tavoin, suoraan sanottuna tekevät itsensä naurunalaiseksi niillä kuvaväärennöksillä????
Se, että ihmiset ottaa kuvat puhelimen kameralla on suurempi vaikutus kuin monet tulee ajatelleeksi. Tulevaisuudessa ihmisillä on vain tekoälyllä muokattuja kuvia muistona itsestään ja muista. He eivät tiedä miltä näyttivät tai miltä maailma näytti ennen, vaan muisto muotoutuu kuvasta joka kuvaa todellisuutta jota ei ole koskaan ollut olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nuori ap oikein on? Jo irc-galleria aikoihin kuvia käsiteltiin ennen kuin ne laitettiin julkaisuun. Hyvin harva oli ircissä kaikki näppylät, mustat silmän aluset jne. avoimesti esillä.
Tai vanha paremminkin? Kyllä niitä tosiaan muokattiin 10-15 vuotta sitten Itse peitin silmänaluset ja näppylät ainakin.Säädin kontrastia ja valoja yms.
Aloitus on ihan tuubaa. Jo IRC-gallerian aikana eli 20 vuotta sitten osattiin laittaa kuvista blurrit tappiinja muokata finnit piiloon. Filtterit olivat kovassa käytössä vuonna 2014.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan julkaissut yhtään kuvaa, enkä julkaise. Siis kaikki paitsi minä, ok?
Ja minä. Minullakaan ei ole koskaan ollut tarvetta julkaista yhtään kuvaa missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan julkaissut yhtään kuvaa, enkä julkaise. Siis kaikki paitsi minä, ok?
Sulla ei ole profiilikuvaa missään? Fb?
Mulla ei ainakaan ole. Miksi pitäisi edes olla?
Ihan sairas maailma.