Miksi nuorena kauniina olleille rupsahtaminen
tekee niin kipeää? Tiedän muutamia tällaisia ja muutos on hätkähdyttävä vaikka ovat vasta hieman alle 40 v. Mietin vain että jos nyt on suht nuorella iällä jo noin rupsahtanut, mitä on 10 vuoden päästä...Yksikin haukkuu miestään koko ajan rivien välistä. Tekisi mieli sanoa, että pidä nyt kynsin hampain hyvästä miehestä kiinni, sillä uskon että kun lapset lähtee maailmalle se on soronoo veemäiselle JA rumalle vaimolle. Olisi edes hyvä luonne kompensoimassa, mutta ei...
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikainen ihmisen ihanne palvoo ainoastaan nuoruutta. Liekö se kytkeytynyt kapitalismiin. Nuoruutta on helppo markkinoida, koska se katoaa nii nopeasti. Mainoskuvastossa näkyy täydellisiä nuoria ihoja ja kehoja, koska tällä saadaan luotua loputon tarve. Sitten myydään miljardikaupalla kaikkea roskaa, joka muka tuo nuoruuden takaisin. Jos asettaa tämän asian suurempaan kontekstiin, tuntee ainakin hetkittäistä vapautumista. Koska ihannetta tuutataan joka paikasta 24/7, eihän se voi olla vaikuttamatta naisen omakuvaan. Ja miksei miehenkin, eivät miehetkään ole immuuneja tälle enää.
Myös ihmislajin lisääntyminen tapahtuu naisten osalta all 50-vuotiaana. Mikäli taas katsoo suurempaa kuvaa, toki vanheneminen aiheuttaa ahdistusta.
Suuremmassa kuvasaa, vanheneminen tarkoittaa kuoleman lähestymistä. Peilistä katsoo aikaa tikittävä tiimalasi, oma fyysinen rappeutuminen on asia, joka pakottaa ottamaan kantaa.
Itse tunnen
Kyllä minä olen käynyt pitkiä keskusteluja miesten kanssa, ilman että olisi vain lisääntyminen mielessä.
Muutoin olet kyllä ihastuttavan kuuloinen ihminen
Itsellä on enää pari kaunista vuotta jäljellä ja vanhuus pelottaa.
Toisaalta elämäni on pelkkää kamppailua.
Olen pienyrittäjä ja teen pitkää työviikkoa.
Välillä tekisi mieli vsin lopettaa
Olla näkymätön
Olla yhteiskunnan elätti
Käydä kirjastossa
Elää pientä elämää
Ottaa koira
Kauneus katoaa..rumuus lisääntyy...kaunis ja ruma ovat yhtärumia vanhana.
Sisäinen kauneus pysyy ja vahvistuu sekä heijastuu ulospäin. Olen myös törmännyt ulkoisesti kauniisiin jotka ovat tätä myös sisältä.
Riippuu, mitä tarkoittaa vanhemmalla naisella. Leukalinja ja suuret silmät ovat suurin piirtein samalla tasolla vielä neljä-, viisikymppisellä. Kun mennään yli kuudenkymmenen, leukalinja putoaa ihan kaikille, eikä edes silmien seutu säily samanlaisena kuin nuorena. Itse silmät eivät varsinaisesti kutistu, mutta silmäpussit, roikkuvat luomet ja alas valahtanut otsa pitävät huolen siitä, että silmien seutu näyttää... no, erilaiselta.