Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosotto ja paikkakunnan vaihdos

Vierailija
27.06.2024 |

Minulla on ulosotossa velkaa jota lyhennän kuukausittain. Jos vaihdan paikkakuntaa siirtyykö ulosottoasiani eri virkailijalle uudella asuinpaikkakunnalla? Nykyisen virkailijan kanssa olen saanut hyvin sovittua asioista. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla oot lyhentänyt velkaa? 

Vierailija
2/7 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavanomaisesti ulosotto ottaa tuloistasi tietyn osuuden automaattisesti. 

Sinulla voi olla mahdollisuus saada kotikuntasi sosiaalinen luotto, Takuusäätiön takaus järjestelylainaan tai yksityishenkilön velkajärjestely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIköhän sinun tietosi siellä ulosottorekisterissä lue, vaikka menisit mihin. Sieltä automaattisesti päältä napsivat, mitä on ottaakseen.

Vierailija
4/7 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kätevää, jos velkoja pääsisi pakoon paikkakuntaa vaihtamalla, tai ilmoittamalla osoitteeksi poste restanten...

Vierailija
5/7 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevintä olisi jos yksityishenkilö voisi tehdä konkurssin kuten monessa muussa maassa. 

Vierailija
6/7 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla oot lyhentänyt velkaa? 

Veronpalautukset otetaan ulosottoon suoraan, muuten lyhennän itse kuukausittain ulosottoa. Sovimme näin koska edellisessä työpaikassa työsopimukseni purettiin koeaikana heti sen jälkeen kun työnantaja sai tietää minun olevan ulosotossa. 

Vierailija
7/7 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raision T.S., mä ymmärrän kyllä munas mädäntyvän pystyyn, mutta miten mun muutto tai raha-asiat vaikuttaa teidän elämään? Mulla on oma osoite. Omat rahat sekä hallintakyky omaan tiliini. Kun te ette yksinkertaisesti pääse tähän talouteen. Etkä saa pesää, taikka jälkeläistä. Vaikka kuinka räävitte niin jäätte silti ilman.