Kokeilin viikon verran kasvisruokavaliota ja tässä tulos:
- vatsa jatkuvasti sekaisin
- järkyttävät ilmavaivat
- ihan törkeä turvotus
- ei riitä energiaa minkään asian tekemiseen
Tämänkö sitten pitäisi olla sekasyöntiä terveellisempi vaihtoehto? Ei huhhuh vegaanit ovat syvällä kultissaan.
Kommentit (28)
Kokeilin joskus puolisen vuotta. Uupuneeksi ja voimattomaksi teki. Tuli huimausta, silmissä pimeni. Ikäviä vaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko? Aiotko jatkaa?
Ei kannattanut enkä todellakaan aio jatkaa.
Mä olin monta vuotta vegetaristi. Söin maitotuotteita ja esim. kananmunaa ja kalaa. Pavut ei sovi mun mahalle kuin pieninä määrinä.
Tuo meni hyvin, mutta vaikka purkista otin raudan etc.. ei treeni kulkenut ja väsytti.
Rupesin vegaaniksi, ajattelin että tää on hyvä. Maito ja eläinperäiset kokonaan pois. No, se oli ensinnäkin opettelemista tehdä ruoka, syödä ja löytää ne vegaanit raaka-aineet. Jonkun moisen menuun sain kasaan ja omasta mielestä monipuolisen.
Mutta väsymys ei hellittänyt, sitten tuli vatsakipuja joista jouduin sairaalaan, oksensin sulamattomana 6h sitten syödyn ruuan.
Päädyin sekasyöjäksi. Mutta punaista lihaa vain riistaa, kanaa vähän, maitotuotteita vähän ja luomua. Yhtään papua, kookosta, avokadoa, chia, macaa, ylenmäärin soijaa mun maha ei kestä.. hirveät kivut ja yrjö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää lehtisalaattiako söit? Viljassa on enemmän energiaa kuin lihassa.
Viljan energia on sokeria, se ei käy sokeritautisille.Llihaa ei syödä energian vuoksi vaan proteiinin ja vitamiinien vuoksi. Paljon sitä ei tarvitse syödä, mutta ilman sitä tulee puutostauteja, purkkilisät eivät imeydy yhtä hyvin kuin aito ravinto.
Lisäksi viljan kasvatuksessa käytetään *kasvinsuojeluaineita* eli myrkkyjä, lehmä syö ruohoa, jota ei myrkytetä.No melkoisen mustavalkoinen on nyt tämä kirjoitus.
miten niin? Yhtä toteava kuin viesti, mihin vastasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paneuduitko lainkaan siihen, mitä kasvissyönti/ kasvisruokavalio tarkoittaa vai kuvittelitko sen olevan vain sitä, että syö "vain" kasviskia sen paremmin piittamatta ravintoarvoista tai kasvitsen laadusta... Jos tällaiseen piittamattomuuteen sorruit, niin saat syyttää ihan itseäsi siitä, että vatsasi on sekaisin tai jos koet nälän tunnetta. Oiekin totteutettna ilman lihaa aikuinen perusterve ihminen pärjää hyvin pitkälle ilman (punaista)lihaa...
Sinkkumies
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.
Lihansyöjät on myös kasvissyöjiä. Kasvissyöjät kuolevat nuorempina.
80% kasvissyöjistä lopettaa kasvissyönnin, milloin sinä lopetat?
Mistä päättelit, että olisin kasvissyöjä? - Sanosin olevani enempi kasvisvoittoinen sekasyöjä. - En vain ymmärrä kasvisruuan dissaamista. Jos jaksiaisin olla viitseliäämpi niin voisin hyvin harkita siirtyväni kokonaan kasvissyöjäksi. Toki olen etuoikeutetussa asemassa siinä, että minun on helppoa saada itselleni monipuolist aj ennen kaikkea hyvää kasvisruokaa, jolloin lihaa ei juurikaan tee edes lainkaan mieli syödä. - Ymmärrän myös monia hyvin paljon eriruoka-ane allergioista kärsiviä, että varaavat itselleen otion syödä lihaa, vaikkeivat siitä erityisemmin välittäsikään. Onhan osalle lihan syönti myös puhdas tapa, jota ei vaivaudu koskaan edes hieman kyseenalaistamaan ja kysymään, että voisinko korvata tämän tutun -hatsuat vedettynä esimerkkinä- jauheliha-makaronilaatikkoni, jollain muulla.
Sinkkumies
No melkoisen mustavalkoinen on nyt tämä kirjoitus.