Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti 4v sitten yllättäen, nyt paljastui taustat

Vierailija
27.06.2024 |

Meillä oli kaikki hyvin ennen koronaa, omakotitalo, kaksi autoa, kaksi tervettä lasta, molemmilla työpaikka ja suht hyvä palkka, asuntolainaa pystyi lyhentämään lähes 900€ kuukaudessa ja rahaa jäi vielä elämiseen. Sitten, toukokuun puolivälissä, mies yhtäkkiä eräänä lauantai-iltapäivänä ilmoitti että se on loppu nyt, haluan avioeron. Tuo oli järkytys, kaikki oli ok, seksikin maistui molemmille. Mies ilmoitti että hän maksaa puolet asuntolainasta pankille heti ja minä saan jäädä asumaan asuntoon, myös toinen auto jne. Eli jotenkin vain hän ei halunnut edes omaisuutta mukaan.

No, ero oli kova paikka enkä olisi ilman ammattiapua ja hyviä ystäviä selvinnyt. Ei ole uutta kumppania minulla eikä hänellä. Lapset käyvät hänen luonaan viikottain. Asuu vuokrakaksiossa lähellä keskustaa. Auton on vaihtanut halvempaan, samoin työpaikka on vaihtunut. Pitkään pohdimme kavereiden kanssa että oisiko hänellä mielenterveysongelmia.

No, nyt juhannuksena asia selvisi kun ex-miehen siskon tapasin. Exälläni on syöpä maksassa (jos oikein ymmärsin) ja joku sydänlihasjuttu, syöpä oli todettu vapun jälkeen silloin erovuonna. Sillä loppuu työt nyt juhannuksena omasta pyynnöstään, ei jaksa enää olla töissä. Kyllähän lapset ovat sanoneet että isä on väsynyt.

Tekisi niin mieli käydä hänen luonaan ja saada selvyys, oliko tuo se syy miksi hän otti eron, mutta en edelleenkään ymmärrä miksi. Kaverit kyllä varoittelee että et mene, hän ei halua varmastikaan keskustella asiasta kun noin lähti, voi tehdä myös minulle huonoa, jos menen sinne vollottamaan. Niin, elämä on epäreilua, minä olin onnellinen koko sen ajan mitä hänen kanssaan olin.

Ääh, tulipa surkea tilitys asiasta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä ei ollut syy jättämiselle, mutta kyllä minä varmaan tuossa tilanteessa lähestyisin häntä jollain tapaa. 

Vierailija
22/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä vaan annoit mennä? Et vaatinut syytä, selitystä, pariterapiaa, mitään? Kavereiden kanssa vaan pohdit? Miten olette nämä vuodet hoitaneet lasten monet asiat, ettekö ole tavanneet silloin? Jos hän sairastaa ja käy hoidoissa, niin kai se jo päällekin päin olisi näkynyt? Miten lapset ovat voineet olla joka viikko isällään, olen ymmärtänyt, että syöpähoitojaksot vie kaikki voimat.

Jos tämä tarinasi on oikeasti totta, olen pahoillani, että epäilen sen todenperäisyyttä. Ehkä olet muuttanut tarinaa, ettet tule tunnistetuksi ja siksi se vähän ontuu? Noh, mikä tahansa onkaan todellinen versio, niin itse tapaisin exän tuossa tilanteessa, vaikka se pistäisikin elämän taas sekaisin ja tekisi aikansa kipeää. Hän teki todella kurjasti sinulle, sulla on oikeus olla vihainen ja petetty, mutta antaisin silti anteeksi. Toivottavasti löydätte vielä molemmin puolisen ymmärryksen. 

Tämä, maksasyöpä aiheuttaa jo näkyviäkin oireita. Varsinkin mitä pidemmälle se menee ja myöskin hoidot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuota syöpäjuttua ollenkaan.

Vierailija
24/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksasyöpä aiheuttaa ihon ja silmien keltaisuutta ja muitakin ulospäin näkyviä oireita. Syöpähoidot ovat myös rankkoja, niidenkin vaikutus näkyy ulospäin. 4 vuotta on myös liian pitkä aika tuolle, vai onko hoidot loppuneet ja mies parantunut? Erikoista, tokihan tähän maailmaan ihmeellisiä asioita mahtuu. 

Vierailija
25/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän henkistä väkivaltaa jos erossa keskustelua tai syytä anneta En säälisi sinuna miestä, vaan voisi ehkä kysyä ja silmästä silmään näet ainakin miten kärsii sairaudesta. Tavallaan tasaa tilejä jos saa tuon hetken. Mutta syy eroon se ei ole. 

Vierailija
26/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huano tilitys ei tuosta saa edes juttua 

Vierailija
27/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa Joo. 100 % keksitty tarina.

Vierailija
28/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taa oikein höpö höpö-tarina. Helle saa ihmiset käyttäytymään oudosti. Ap voisi juoda kylmää vettä ja ottaa viileän suihkun. Alkaa taas pää toimimaan.

Vierailija
29/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut olla sinulle vaivaksi.

Vierailija
30/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestääkö maksasyöpään kuolla yli 4 vuotta? Mitä jos se ei kuolekaan, vaan on hoidoissa.

Maksasyöpä johtaa useimmiten kuolemaan vuoden sisällä.

Vierailija
31/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin saman jutun Valituista Paloista vuonna 1987.

Vierailija
32/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla luokalla ollut "luokkatoveri" meni sairaalaan. Diagnoosi maksasyöpä ja eli 2 päivää. Vuosien sairastaminen on aika poikkeuksellista.