Ilmastonmuutos ahdistaa minua, vaihdoin vanhan polttomoottoriauton sähköautoon.
Vähensin myös lihansyöntiä, en syö enää punaista lihaa kuin 100g viikossa. Miksi sinä et vaihda kallista polttomoottoriautoa sähköautoon? Äänestän demareita ja oikeistohallitus on suomelle haitaksi.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin aloin ajatella turvallisuutta. Vaihdoin sähköauton polttomoottoriautoon, koska jos akku syttyy latauksen aikana autokatoksessa palamaan koko vieressä oleva taloni palaa. Kuin amerikassa monesti käynyt.
Se akkupalo voi kestää jopa viikon.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin aloin ajatella puhdasta ilmaa ja vaihdoin sähköauton polttomoottoriautoon. Koska sähköautoni rengaspäästöt ovat kaksinkertaistuneet ja rengaspäästöt ovat yli 1000 (jopa 1800) kertaa vaarallisempia kuin CO2-päästöt.
Sähköauto on pahin renkaiden tuhoaja. agressiivinen sähköautolija varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin aloin ajatella itseäni ja vaihdoin sähköautoni polttomoottoriautoon. Kun menin kehumaan naapurille kuinka säästän luontoa. Nappuri kertoi mitä säästämistä tuo on kun 500 kiloa painavaan akkua kuljetat, eikä vähempikin matkatavarapaino riittäisi. Aloin itkeä. Keinomaailmani romahti. Paljastuin näyyttelijäksi.
Litium akku on se kevein, mutta isossa Teslassakin noin 500 kiloa. LFP-akut vieläkin painavampia, koska energiatiheys huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin ajatella maantieverkostoa, ja vaihdoin sähköauton kevyempään pm-autoon, kun tiemestari tuli kertomaan, että vähennä sitä sähköautolla ruopimista kun eivät ehdi enää korjata asvalttia.
Tiemestari on oikeassa. Nykyistäkään tieverkkoa ei kyetä ylläpitämään. Miten sitten painavampien sähköautojen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin ajatella turvallisuutta ja vaihdoin sähköauton polttomoottoriautoon, kuin luin kuinka Norjassa iso varustamo kieltää sähköautot lautoiltaan.
Nythän on muutama sähköautoja sisältävä rahtilaiva uponnut. Kun ensimmäinen matkustaja-alus uppoaa sähköauton takia, se on sähköautojen loppu.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin ajatella helpompaa kulkemista ja vaihdoin sähköauton polttomoottoriautoon, kun viikonloppureissut Kuusamon erämailla sähköautolla kävi mahdottomaksi.
Toki äkkilähdöt kuin pilkkireissut viikolopuiksi ei onnistu sähköautolla. Silloin otettava alle oikea auto, jolla pääsee ja pitää sinut hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin ajatella, ja vaihdoin sähköautoni polttomoottoriautoon kun taloyhtiössä ei ole latausmahdollisuutta . Eikä kuulemma tule.
Taloyhtiön ei ole pakko järjestää latausta. Ei edes kaapelointejakaan kun vasta seuraavan rakennuslupaa vaativan ison remontin yhteydessä. Silloinkin käyttäjän on hankittava itse liittymä. Ei kannata odotella mahdottomia.
Vierailija kirjoitti:
Aloin minäkin ajatella luontoa ja sen säilymistä. Vaihdoin sähköauton polttomoottoriautoon.
Kiitos EI Haminan myrkkyakkutehtaalle ja 300 tonnia myrkkyä / vrk puhdistamattomana suoraan Suomelahteen.
Yök, vihersiirtymä ja myrkkyakut!
Akkutehtaita ja -akivoksia tulossa paljon. Hyvä bisnes. Valittettavasti ulkolaiset ja usein veroparatiisisaarille rekisteröityjä yhtiöitä.
Alue- ja koeporausvaltauksia yli 1000 kohdetta. Koko maa . Varattu kaikkialta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin aloin ajatella itseäni ja vaihdoin sähköautoni polttomoottoriautoon. Kun menin kehumaan naapurille kuinka säästän luontoa. Nappuri kertoi mitä säästämistä tuo on kun 500 kiloa painavaan akkua kuljetat, eikä vähempikin matkatavarapaino riittäisi. Aloin itkeä. Keinomaailmani romahti. Paljastuin näyyttelijäksi.
500 kg akku? Pikku fiiatti 600 painoi ehkä saman verran koko auto.
Jokainen euro vähemmän öljymaille on pelkkää bonusta. Suurin osa autoritäärisiä, diktatuureja ja sun muita paskamaita.
Olen liian älykäs, että ahdistuisin ilmastonmuutoksesta.
Minua alkoi myös ahdistaa, ja vaihdoin sähköautoni polttomoottoriautoon täällä Kalliossa ei voi ladata, ei edes autopaikkaa löydy.