Lähtisitkö ulkomaille töihin?
Kommentit (26)
En. Just tarjottiin reissutöitä Norjasta, mutta vastasin, ettei ole minun työssäkäyntialuetta.
Kyllä.
Olen ollut moneen otteeseen -ei kiinnostanut Suomen lama niin päätös oli helppo.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo, ollut yli 20 vuotta.
Ja minä 40 vuotta. Päivääkään en vaihtaisi pois.
Olin jo n. 10 vuotta ja palasin aikoja sitten. Hieno kokemus joka opetti arvostamaan kotimaata aivan eri tavalla.
Lähde ihmeessä. Tämä maa kurjistetaan kunnolla, niin mitäpä täällä kitumaan kaikkien persujen kanssa?
Mulla on vain muutama tavoite elämässä.
-päästä pois suomesta
-perustaa perhe.
Olen ollut Norjassa, Tromsassa kalatehtaalla töissä. Lähdin sinne rahan takia. Hyvä palkka ja työnantaja tarjosi ilmaisen asunnon (työmaaparakki). Olin siellä 2 vuotta.
Suomessa olisin saanut vataavasta työstä n.1700€ kk, kun tuolla tienasi, yli 4000€ kk.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Norjassa, Tromsassa kalatehtaalla töissä. Lähdin sinne rahan takia. Hyvä palkka ja työnantaja tarjosi ilmaisen asunnon (työmaaparakki). Olin siellä 2 vuotta.
Suomessa olisin saanut vataavasta työstä n.1700€ kk, kun tuolla tienasi, yli 4000€ kk.
Oliko kaikki kalliimpaa kuin suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ruoasta oli kalliimpaa. Vaatteet Ja hygieniatuotteet oli kalliimpia kuin Suomessa, mutta ei siellä pääasiassa tarvinnut ostaa kuin ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ruoasta oli kalliimpaa. Vaatteet Ja hygieniatuotteet oli kalliimpia kuin Suomessa, mutta ei siellä pääasiassa tarvinnut ostaa kuin ruokaa.
Eli samanlailla kuin ulkomaalaiset halpatyövoiman tekijät käy täällä.
Vierailija kirjoitti:
Pärjääkö peruskoulun rallienglannilla noissa hommissa?
Olen ollut. Lähtisin uudestaankin. Lähde ihmeessä, jos mahdollisuus koittaa!
Eikä parisuhdekaan (mahdollinen) siihen kaadu. Lähde, et kadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjääkö peruskoulun rallienglannilla noissa hommissa?
Luulis että pärjää kun pintakäsittelijät suomessa pärjää eikä osaa englantia, suomea tai ruotsia.
Olin Japanissa 2 vuotta englanninopettajana. Voisin lähteä uudestaan 2-3 vuoden päästä pysyvästi Japaniin etätyönturvin. M28
Olen ollut noin 8 vuotta ja kohta lähden taas. Luultavasti lopullisesti.
Kyllä. Eka työpaikka ulkomailla oli hotellisiivoojana Norjassa. Kyllä se paljonkin meni juhlimiseen norjalaisten kanssa.
Päivä tehtiin töitä ja illat juhlittiin, mutta nuorena vielä jaksoi hyvin. Palkkakin oli ihan hyvä ja sain asua hyvin edullisesti hotellin takahuoneessa.
Myöhemmin olin muutaman vuoden Keski-Euroopassa toimistohommissa.
Kyllä muuten voisin mutta mulla on nyt niin hyvä vakituinen työpaikka julkisella Suomessa että tämä tuskin mihinkään häviää. Jos joskus häviää, niin voisihan sitä tarkemmin alkaa tutkia mahdollisuuksia.