Oletteko käyneet hollannissa?
Hollannissa asuu mukavimmat ihmiset. Juttelevat mielellään ja kaksi naista jopa kutsui kotiinsa syömään joten menin. Kannattaa lähteä hollantiin lomalle.
Kommentit (17)
Ruma kieli. En menisi vaikka ilmaiseksi pääsisi.
Minusta hollantilaiset ovat erityisen tylyjä ja ylimielisiä.
Varmaan parikymmentä kertaa. Asun naapurimaassa.
Olen käynyt siellä monta kertaa. Mukava maa, ihmiset ovat tosin varsin kovaäänisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ruma kieli. En menisi vaikka ilmaiseksi pääsisi.
Varmasti menisit jos saisit ilmaisen matkan Amsterdamiin.
alankomaat ei ana pilua niin helppo, kuin Suominainen. Tai persereikä.
En ole käynyt hollannissa, mutta olen käynyt Hollannissa.
Englantia siellä puhuttiin. Aika tasainen maa paljon peltoa oli.
Olen käynyt, montakin kertaa. Tunnen myös monta hollantilaista. Kovin ovat erilaisia, keskenään siis. Mutta jos nyt jotain yleistyksiä haluaa tehdä, holskuistahan sanotaan että ovat kovin vapaamielisiä ja easy-going. Mutta oikeastaan ovat hyvin konservatiivisia. Sanovat myös hyvin suoraan asioista, eivätkä siinä mielessä ole aina kovin kohteliaita. Mutta kuten sanottu, tunnen monta hlökohtaisesti ja kaikki ovat erilaisia, kivoja tyyppejä.
Lapsena kävin 70-luvulla perheen automatkalla Keski-Euroopassa. Vielä on tallella hyvässä kunnossa aidot hollannikkaat, toki koristeltu turisteille. Ne ovat edelleen kokeillessa todella mukavat jalassa ja niillä on hyvä kävellä. Ovat siis kokonaan puuhun kaiverrettu eikä mitään saumoja missään.
Muistan 60-luvull syntyneenä, että hollantilaisilla oli talvisin tapana luistella kanavien jäällä. Siellä oli kilpailujakin.
Olen käynyt pari kertaa Amsterdamissa. Kiva kaupunki.
Oliko niin että hollantilaiset ovat maailman pisintä kansaa, miehet parimetrisiä ja naisetkin kevyesti yli 180-senttisiä. Upeita ilmestyksiä.
Mielestäni kenelläkään ei ole kanttia haukkua toisen maan kieltä rumaksi. Ei tämä suomikaan kovin kauniiltä ulkomaalaisten korvaan kuulosta.
Juu. Sitten nainkin yhden niistä.
Rehellisiä, suoraan puhuvia (tosiaan suomalaisten mielestä usein "blunt"), tosiaan monesti varsin kovaäänisiä. Hauskoja, leikkisiä, idearikkaita. Hyviä seuramiehiä. Miehet voivat olla joskus rehentelijöitä. Naiset taas hämmentävän usein vielä nykyäänkin ovat kotirouvina. Ulkokuori tärkeää, auton pitää olla hieno ja tiet ja nurkat tip top. Ero Belgian puolelle siirryttäessä yleisessä siisteydessä ja juuri vaikka teiden kunnossapidossa on käsittämättömän suuri.
Olen käynyt. Amsterdam kiva, muuten aika tylsä maa.
En ole käynnyt. Onko maassa ollenkaan luontoa? Vai onko pelkkiä kaupunkeja ja sitten peltoja. Metsiä ollenkaan?