Pidättekö Vera Stanhope tutkii -sarjasta?
Kannattaako brittisarjojen fanin ruveta katsomaan sitä? Onko parempi vai huonompi kuin Midsomer Murders?
Kommentit (80)
En ole yhtään jaksoa missannut; Ihana topakka mummeli sadehattu päässä
Tämänpäiväisessä jaksossa on Tuuletar-niminen energiayhtiö.
Hoksasin tänään, miksi sarjassa aina sataa tai ilma on muuten ankean harmaa: Siksi, että Veralla "täytyy olla" takki (useimmiten kiinni napitettuna) ja päässä Paddington-hattu. Kesähelteellä olisi pakko riisua kummatkin. Joskus kyllä jossain jaksossa aurinko vähän paistaa, mutta ilmeisesti niin, että ilma on silti sopivan viileä Veran ulkovarustukselle.
Muodikas 'monimuotoisuus'-koulutus alkaa Verassa mennä jo liiallisuuksiin. Lähes jokainen vaimo tai naispoliisi on musta, samoin duunarit ja johtajat (esim.lääkärit) ovat mustia. Ym.Ym.Ym. "pakollista". Minulla ei ole mitään mustia tai intialaista jne. vastaan, mutta ärsyttää tämä paikoin ihan epäuskottava "koulutus", samoin wokeilu. Sama ilmiö tulee vastaan muissakin brittisarjoissa. 1700-1800-luvuillakin muka aatelisissa ja lääkäreissä oli mustia. Historian vääristelyä.
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtään jaksoa missannut; Ihana topakka mummeli sadehattu päässä
Alaisten kurmuuttaminen, onko se todellisuutta poliisivoimissa? Suomessa olisi saanut potkut ja kaikki syytteet ja alaiset ravaisi terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Brittimurhasarjoista parhaita ovat Morse ja Nuori Morse (Endeavour) sekä Vera. Muita suosikkejani ovat olleet mm. Fitz ratkaisee (Cracker) ja Wycliffe - muistaako sitä enää kukaan? Midsomeria en oikein jaksanut katsoa, se oli vähän liian hölmö, enemmän saippuaooppera kuin rikossarja.
Georg Gently myös hieno sarja, yhtä tasokas kuin Morse. Odottelen toiveikkaana uusintaesitystä:-)
Vierailija kirjoitti:
Muodikas 'monimuotoisuus'-koulutus alkaa Verassa mennä jo liiallisuuksiin. Lähes jokainen vaimo tai naispoliisi on musta, samoin duunarit ja johtajat (esim.lääkärit) ovat mustia. Ym.Ym.Ym. "pakollista". Minulla ei ole mitään mustia tai intialaista jne. vastaan, mutta ärsyttää tämä paikoin ihan epäuskottava "koulutus", samoin wokeilu. Sama ilmiö tulee vastaan muissakin brittisarjoissa. 1700-1800-luvuillakin muka aatelisissa ja lääkäreissä oli mustia. Historian vääristelyä.
Se on värillisten voimaannuttamista. Kyllä mekin olisi voitu jos olisi voitu. Öh öh.
Vierailija kirjoitti:
Olen vissiin sit ainoa, joka ei kestä sitä Veran karmeaa, raakkuvaa, korviaraastavaa puhetyyliä. Muuten voisin katsoakin.
Mitähän veraa sinä olet katsonut?? 😯
Tykkään. Voisin kuunnella sitä puhetta loputtomiin, hyvin miellyttävää.
tykkään sarjasta, mutta veran hahmossa ärsyttää se tvausääni. Kun kysyy epäillyltä tai rikokselta tietävältä jotain, niin tekee sen ärsyttävän inahduksen (osri, mutta en nyt millään muista millä nimellä tuota äänähdystä kutstutaan. Tiedän, että sillä on nimikin)
Kaikki jaksot jo katsottu, tykättiin kovasti molemmat, mieheni ja minä.
Yksi ehdottomista suosikeistani. Brittifanien kannattaa ehdittomasti katsoa. Hyvät näyttelijät, taitavaa dialogia, kauniita maisemia ja olen ihan rakastunut siihen Veran vanhaan autorutkuunkin :). Elämänmakuinen sarja toisin kuin jenkkisarjat joissa juostaan rosvon perässä niin ettei tukkakypärä edes heilahda ja kaikki on kuin ilmeettömiä tyhjiä mallinukkeja.
Vierailija kirjoitti:
Epäuskottava hahmo.
Bond on mielestäni täysin uskottava todellisesta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
tykkään sarjasta, mutta veran hahmossa ärsyttää se tvausääni. Kun kysyy epäillyltä tai rikokselta tietävältä jotain, niin tekee sen ärsyttävän inahduksen (osri, mutta en nyt millään muista millä nimellä tuota äänähdystä kutstutaan. Tiedän, että sillä on nimikin)
Kun näitä jaksoja katsoo putkeen Areenasta, tietyt maneerit alkavat pistää silmään (korvaan). Yksi niistä on juuri tämä tivaus-ynähdys. Naurun kurnutus lyhyesti itsekseen jäi alun tuotantokausiin. Muita, kuten pään heilautukset, suun mutristaminen ym. eleet toistuvat tuttuina myöh. kausissa, kun Veran rooli alkaa olla näyttelijällä hanskassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jaksot jo katsottu, tykättiin kovasti molemmat, mieheni ja minä.
Samaten, leppoisat oli noi lopetustunnelmat, tykkäsin. Nyt katson uudestaan noita Midsommerin murhia, mutta ne on tylsiä. Syyllinen on myös aina nainen, alkaa tympiä sekin.
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä pskaa.
Minkä ikäinen olet? Nyky paska se vasta on utopista jossa lentää kaikki ja on ihme tietokoneella tehtyjä olioita.
Standhope tutkii taas Yle ykkösellä
Pidän joo. Katselen nyt lähes päivittäin uusintoja Areenasta.