Pidättekö Vera Stanhope tutkii -sarjasta?
Kannattaako brittisarjojen fanin ruveta katsomaan sitä? Onko parempi vai huonompi kuin Midsomer Murders?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vera on elämänmakuinen ja hiukan rösöinen sarja, piristävä poikkeus.
Kyllä! Saman kirjailijan Shetlanti-sarja on myös hyvä
Olen katsellut joitain jaksoja puolikiinnostuneena kuuden uutisia odotellessa. Onko sarjassa murha per jakso kun tuntuu aina jäävän kesken vai jatkuuko tarina seuraavassa osassa?
On ihan super hyvä, just kunnon britti murhamysteeriä! Ja Settland on kans hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsellut joitain jaksoja puolikiinnostuneena kuuden uutisia odotellessa. Onko sarjassa murha per jakso kun tuntuu aina jäävän kesken vai jatkuuko tarina seuraavassa osassa?
On kaksiosainen, peräkkäisinä päivinä.
Pikkasen ärsyttää kun kaikkiin näihin poliisisarjoihin on alettu tunkemaan urakalla Wokea. Pienikokoisia ja vähän hassahtaneita neropatteja, jotka sitten melkein yksin ratkaisevat kaiken.
Veran narisevaan ääneen olen tottunut ja siihenkin että kappailee työpöydän laatikossa olevasta pullosta janoonsa. Veralla ei ole yksityiselämää, mutta vastapainona aina nuori komea mies, jota saa äidillisesti opastaa. Kun mies oppii, etenee aina urallaan ja häippäsee. Mukava sarja, ei mässäillä veren kanssa.
En nyt sanois Veraa äidilliseksi. Opastus on kyllä ammatillista ja elämänkokemukseen perustuvaa.
Tykkään Veran mustasta huumorista, heitoista Kennylle ja siitä miten hän kiemurtelee irti niistä harvoista sosiaalisista tilanteista joita eteen tulee. Esim. jossain alkukausien jaksoissa se "tullipoliisi" vai mikä lie osoitti kiinnostusta ja pyysi Veraa kahville. Kappas kun just silloin pitikin mennä alaisen luo päivälliselle. Not!!
Ihan Vera fani oon. Ihanan kutkuttavan epäsosiaalinen tyyppi, jolla kuitenkin sydän paikallaan. Midsomeria en lukuisista yrityksistä huolimatta ole pystynyt katsomaan, ihan hömppää saippuaoopperaa ilman mitään kosketusta todellisuuteen.
Pidän sarjasta, vaikka se onkin hieman synkän puoleinen. Henkilötkin ovat inhimillisiä eivätkä mitään super-tyyppejä. Varsinkin 8.8. lähetetty osa oli hyvin vaikuttava ja dramaattinen, kun Veran alainen joutui ammutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Pidän sarjasta, vaikka se onkin hieman synkän puoleinen. Henkilötkin ovat inhimillisiä eivätkä mitään super-tyyppejä. Varsinkin 8.8. lähetetty osa oli hyvin vaikuttava ja dramaattinen, kun Veran alainen joutui ammutuksi.
Niin, Bethany. Voi surku.
Tykkään molemmista, enemmän Midsomerista. CDonissa on Ms bokseja, aion tilata itselleni pari mieluiten alkukauden settiä lahjaksi :D Nettles fani pikkulikasta lähtien <3
En pidä eukon narisevasta äänestä.
Rikosylikomisario ei kyllä enää itse kentällä tutki rikoksia. Hahmo näyttää enemmänkin kassialmalta kuin poliisilta. Hahmo ei koskaan edes käytä rikospoliisin lätkää joka pitäisi roikkua kaulalla. Sarja aloitti buumin sarjoille joissa naiset näyttelevät poliiseja ilman että he näyttävät mitenkään poliisilta. Rikospoliisi voi olla vaikka kukkapaidassa ja sandaaleissa.
Midsommer ja Vera Stanhope on ihan höpö sarjoja.
Luulisi, että rikoskomisariolla olisi vähän ponnekkaampi ulosanti eikä tuollainen piipitys.
Tänäisessä jaksossa Albert Moxey Näkemiin vaan, murusta eli Christopher Fairbank.
Eikös kun isänsä kuoli selvisi isän yksityielämästä jotain yllättävää, ei paljon muuta tainnut tapahtua.