Vuokramökin *järjettömät* siivousvaatimukset!
Katselin vuokramökkejä muutamaksi yöksi ja järkytyin eräänkin mökin ohjeista loppusiivoukseen. Ensin kerrottiin, että siivoukseen kannattaa varata useampi tunti ja sitten oli ihan järkyttävän pitkä lista kaikesta mikä pitää puunata ennen mökin luovutusta, esim. saunan lauteet, uuni, jääkaappi... siis ihan kaikki, lista vastasi asunnon loppusiivousta!!
Ymmärrän, että mökki pitää tietenkin luovuttaa siistissä kunnossa eikä mikään roskia ja sotkua saa jättää. Mutta että alkaisin uunia ja saunaa puunaamaan parin yön jälkeen??? Ei kiitos.
Taidetaan mennä kuitenkin hotelliin, joka on lisäksi halvempi ja sisältää aamupalan.
Kommentit (63)
Voin kuvitella että tuollaiselta omistajalta tulee lasku perässä joka tapauksessa, vaikka siivoaisit miten. Ei todellakaan kannata vuokrata tuollaista mökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoat sen, mitä käytät. Älä pese puhdasta uunia.
Juu kyllä uunia meinasimme käyttää, mutta ehkä kerran tai kaksi. Ei se niin vähällä käytöllä sotkeennu, kuten ei saunakaan muutamasta käyttökerrasta (pefletit tietenkin käytössä).
Mä olen kyllä kotiuuninkin saanut kertakäytöllä pesukuntoon, kun täysin kunniallinen puolukkapiirakka on kiehahtanut yli.
Tuota siivoamisen määrää alkaa jo stressaamaan ensimmäisenä päivänä, menee loma pilalle.
Ei ole pakko mennä. Itse en menisi.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa aina loppusiivouksen. Ei tarvitse arpoa mitä siivota ja mitä ei. En jaksa alkaa loman lopuksi mitään vessoja kuuraamaan.
Meillä kotonakin kuurataan vessa omilta jäljiltä.
Kammottavaa olisi mennä mökkiin, jossa alkajaisiksi olisi siivottava vessa edellisen vuokralaisen "unohdettua" siistiä jälkensä pytystä tai hammastahnasylkensä peilistä ja lavuaarista. En siis jättäisi niitä edes palkatun siistijän riesaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et käytä tai likaa uunia, saunaa tai jääkaappia, ei sinun niitä tarvitse pestä. Yleensä noissa on se ajatus, että siivoaa jälkensä, myös sieltä uunista, jääkaapista ja saunasta. Eihän sinun olisi itsekään kiva mennä tuonne edellisten sotkujen sekaan.
Uuni, jääkauppi tai sauna ei yleensä likaannu parin päivän käytössä niin että ne vaatisivat minkäänlaista sen suurempaa siivousta.
Tietenkin jos erikseen aiheuttaa jonkun tahran niin sen pyyhkäisee pois mutta mitään siivousta nuo eivät vaadi.
Ja kun 20 mökkivuokralaista ajattelee samoin, ei siellä tarvitse koskaan siivota, eihän?
Miksi kotisauna pitää siivota säännöllisesti, mutta vuokramökillä sauna ei vaadi siivousta?
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset alkako tehdä suursiivousta tai yleensä mitään siivousta vuokramökissä, josta maksatte 200 eurosta ylöspäin/vrk. Siivoaminen on yrittäjän tehtävä eikä asiakkaan.
En milloinkaan vuokraa mökkiä, johon sisältyy siivousvelvollisuus. Edellinen asiakas on siellä ehkä "siivonnut" ja jättänyt sen lähmäiseksi, jollaisena sen sitten saisin omaan käyttööni. Olen maksava asiakas enkä siis töissä siivoojana mökkiyrittäjällä.
Ihme tyhmää ja tottelevaista väkeä ne, jotka suostuvat tällaisiin ehtoihin. Yrittäjä puolestaan on laiska, ahne ja välinpitämätön.
Mökkivuokra viikolta 1200 e, siivous 300 e. Jostain syystä todella moni sanoo, että siivoaa itse eikä maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et käytä tai likaa uunia, saunaa tai jääkaappia, ei sinun niitä tarvitse pestä. Yleensä noissa on se ajatus, että siivoaa jälkensä, myös sieltä uunista, jääkaapista ja saunasta. Eihän sinun olisi itsekään kiva mennä tuonne edellisten sotkujen sekaan.
Uuni, jääkauppi tai sauna ei yleensä likaannu parin päivän käytössä niin että ne vaatisivat minkäänlaista sen suurempaa siivousta.
Tietenkin jos erikseen aiheuttaa jonkun tahran niin sen pyyhkäisee pois mutta mitään siivousta nuo eivät vaadi.
Ja kun 20 mökkivuokralaista ajattelee samoin, ei siellä tarvitse koskaan siivota, eihän?
Miksi kotisauna pitää siivota säännöllisesti, mutta vuokramökillä sauna ei vaadi siivousta?
No eiköhän se kuulu sitten mökin omistajalle tehdä tuo siivous 20 vuokralaisen välein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoat sen, mitä käytät. Älä pese puhdasta uunia.
Juu kyllä uunia meinasimme käyttää, mutta ehkä kerran tai kaksi. Ei se niin vähällä käytöllä sotkeennu, kuten ei saunakaan muutamasta käyttökerrasta (pefletit tietenkin käytössä).
No noin minäkin ajattelen, vaikka olen vuokrannut mökin viikoksi. Ei se sauna siitä sotkeennu, kun MINÄ käyn siellä muutaman kerran ja käytän peflettiä.
On ihmisiä, joiden parin yön yöpyminen tarkoittaa suursiivousta, että mökki olisi taas asumiskunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset alkako tehdä suursiivousta tai yleensä mitään siivousta vuokramökissä, josta maksatte 200 eurosta ylöspäin/vrk. Siivoaminen on yrittäjän tehtävä eikä asiakkaan.
En milloinkaan vuokraa mökkiä, johon sisältyy siivousvelvollisuus. Edellinen asiakas on siellä ehkä "siivonnut" ja jättänyt sen lähmäiseksi, jollaisena sen sitten saisin omaan käyttööni. Olen maksava asiakas enkä siis töissä siivoojana mökkiyrittäjällä.
Ihme tyhmää ja tottelevaista väkeä ne, jotka suostuvat tällaisiin ehtoihin. Yrittäjä puolestaan on laiska, ahne ja välinpitämätön.
Mökkivuokra viikolta 1200 e, siivous 300 e. Jostain syystä todella moni sanoo, että siivoaa itse eikä maksa.
Ei maksa eikä siivoa. En yövy mökeissä, jossa hintaan on eritelty siivous ja annettu mahdollisuus tehdä se itse eli jättää tekemättä.
Ostan aina loppusiivouksen vuokramökkiin. En jaksa alkaa siivota, kun kotiinlähtö kangastelee mielessä.
Vaikka ostankin tuon siivouksen, niin silti tiskaan likaiset astiat pois ja katson, että jääkaappi on siisti.
Muuta en sitten siivoakaan.
"Siivoathan jälkesi. Veloitamme tarvittaessa siivouskuluista"
Tuo riittäisi täysjärkisille, ei tarvitse käskeä siivoamaan erikseen sitä tai tätä. Vajaajärkisille taas mikään määrä ohjeita ja käskyjä ei vaikuta tippaakaan toimintaan. Tämän perusperiaatteen kun sisäistää niin elämään saa ihan uuden perspektiivin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin aina valitsen siivota itse. Elän yksin mökkeilevänä naisena aika siististi siellä mökillä, eikä siis se siivous ole valtava urakka lähtöpäivänä. Ei siitä viitsi oikein maksaa kellekään, että niin pienet siivoamiset tekisi.
Ja nuo ohjeet, melkoinen autisti saa olla jos käsittää ne niin että on kaikki ikkunat ja uunitkin pestävä koska listalla lukee, vaikkei olisi niitä mitenkään liannut. Kuten joku aiemmin ketjussa sanoi, ne ohjeet laitetaan sinne sitä varten, että niihin voi sitten vedota jos mökille on jätetty epäsiisteyttä näihin paikkoihin.
Suhtaudun varauksellisesti minkäänlaiseen vuokraamiseen yksittäisiltä ihmisiltä. Taso on niin vaihteleva kaiken suhteen. Paremmat kokemukset isommilta yrityksiltä vuokratessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No e
Se siivous 5 vuokralaisen välein olisi paljon nopeampaa, jos ne 5 vuokralaista olisi jokainen tehneet oman loppusiivouksensa. Mutta koska nykyisin minkäänlainen siivous ei tule kyssymykseen, on viikkovuokra 200 e kalliimpi kuin olisi, jos vuokralainen veisi roskansa mennessään ja pyyhkisi tahrat. Saunapuitakaan ei enää nykyisin voi antaa vapaasti hakea vajasta, koska silloin lähtee peräkontillinen vuokralaisten matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun varauksellisesti minkäänlaiseen vuokraamiseen yksittäisiltä ihmisiltä. Taso on niin vaihteleva kaiken suhteen. Paremmat kokemukset isommilta yrityksiltä vuokratessa.
Ei taida olla kovinkaan monta isoa yritystä, jotka vuokraa viikkomökkejä siten, että lähinaapuriin on yli 150 m.
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella että tuollaiselta omistajalta tulee lasku perässä joka tapauksessa, vaikka siivoaisit miten. Ei todellakaan kannata vuokrata tuollaista mökkiä.
Mitä, onko eräät vuokrafirmat alkaneet vuokrata kesämökkejäkin?!
Vierailija kirjoitti:
Yleensä noissa voi ostaa sen loppusiivouksen. Eipä tartte miettiä tai stressata. Jos ei voi niin katso muita vaihtoehtoja.
Se on katso hyvä taktiikka vaatia asiakkaalta aivan järkyttävän tarkkaa siivousta kun ei he sitä kuitenkaan suostu tekemään niin saan hyvin nostettua myyntiä yritykselleni kun myyn näiden mökkien siivouspalvelua. Ja kai te sen ymmärrätte että ei itseltä itselle vaadita niin tarkka työntulosta mitä asiakkaalta vaadittaisiin ja voi ne huonot siivoukset pistää seuraavan asiakkaan maksettavaksi
Näin on hyvä toimia, on se siivouksen hinta sisällytetty hintaan.