Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokramökin *järjettömät* siivousvaatimukset!

Vierailija
26.06.2024 |

Katselin vuokramökkejä muutamaksi yöksi ja järkytyin eräänkin mökin ohjeista loppusiivoukseen. Ensin kerrottiin, että siivoukseen kannattaa varata useampi tunti ja sitten oli ihan järkyttävän pitkä lista kaikesta mikä pitää puunata ennen mökin luovutusta, esim. saunan lauteet, uuni, jääkaappi... siis ihan kaikki, lista vastasi asunnon loppusiivousta!!

Ymmärrän, että mökki pitää tietenkin luovuttaa siistissä kunnossa eikä mikään roskia ja sotkua saa jättää. Mutta että alkaisin uunia ja saunaa puunaamaan parin yön jälkeen??? Ei kiitos.

Taidetaan mennä kuitenkin hotelliin, joka on lisäksi halvempi ja sisältää aamupalan.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoat sen, mitä käytät. Älä pese puhdasta uunia.

Vierailija
2/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et käytä tai likaa uunia, saunaa tai jääkaappia, ei sinun niitä tarvitse pestä. Yleensä noissa on se ajatus, että siivoaa jälkensä, myös sieltä uunista, jääkaapista ja saunasta. Eihän sinun olisi itsekään kiva mennä tuonne edellisten sotkujen sekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut niin saastaisissa vuokramökeissä, etten tee lähtiessäni muuta kuin korkeintaan lakaisen. Muiden paskoja ja töhniä en siivoa. 

Vierailija
4/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoat sen, mitä käytät. Älä pese puhdasta uunia.

Juu kyllä uunia meinasimme käyttää, mutta ehkä kerran tai kaksi. Ei se niin vähällä käytöllä sotkeennu, kuten ei saunakaan muutamasta käyttökerrasta (pefletit tietenkin käytössä).

Vierailija
5/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos et käytä tai likaa uunia, saunaa tai jääkaappia, ei sinun niitä tarvitse pestä. Yleensä noissa on se ajatus, että siivoaa jälkensä, myös sieltä uunista, jääkaapista ja saunasta. Eihän sinun olisi itsekään kiva mennä tuonne edellisten sotkujen sekaan.

Uuni, jääkauppi tai sauna ei yleensä likaannu parin päivän käytössä niin että ne vaatisivat minkäänlaista sen suurempaa siivousta.

Tietenkin jos erikseen aiheuttaa jonkun tahran niin sen pyyhkäisee pois mutta mitään siivousta nuo eivät vaadi.

Vierailija
6/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrä kaukaa tuollaiset paikat.

Vierailija
7/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noissa voi ostaa sen loppusiivouksen. Eipä tartte miettiä tai stressata. Jos ei voi niin katso muita vaihtoehtoja. 

Vierailija
8/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokrannut paljon mökkejä. Siivousohjeet ovat siksi perusteelliset, että jos joku oikeasti sotkee ja saa pahaa jälkeä aikaiseksi niihin ohjeisiin voi vedota ja vaatia korvauksia. Suurin osa elää ihan asiallisesti vuokramökeissä ja osaa käyttäytyä niissä. 

Aina on tietysti sellaisia mökin omistajia, jotka panostavat hirveästi sisustukseen ja pinnat ovat heti pilalla jo niihin päin aivastaessa. Silloin kerään koristetyynyt, maljakot sun muun pölynkerääjän pois kaappeihin ja palautan ne lähtiessä likimain paikoilleen. 

Vierailija
9/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset alkako tehdä suursiivousta tai yleensä mitään siivousta vuokramökissä, josta maksatte 200 eurosta ylöspäin/vrk. Siivoaminen on yrittäjän tehtävä eikä asiakkaan.

En milloinkaan vuokraa mökkiä, johon sisältyy siivousvelvollisuus. Edellinen asiakas on siellä ehkä "siivonnut" ja jättänyt sen lähmäiseksi, jollaisena sen sitten saisin omaan käyttööni. Olen maksava asiakas enkä siis töissä siivoojana mökkiyrittäjällä.

Ihme tyhmää ja tottelevaista väkeä ne, jotka suostuvat tällaisiin ehtoihin. Yrittäjä puolestaan on laiska, ahne ja välinpitämätön.

Vierailija
10/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihania nuo vuokramökit. Yäk. 

Onneksi on oma. 

Vierailija
11/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yleensä kuvat huoneista mökkiin saapuessa, vaikka harvoin mitään mökkireissuja tehdäänkään. Ihan sen takia ettei aleta jälkikäteen karhuta mitään siivouskuluja vanhoista sotkuista tai entuudestaan rikki olevista paikoista. Tässä samalla käy ilmi myös, jos on valmiiksi kovin likaista tai oleellinen asia rikki, missä tapuksessa ilmoitan saman tien vuokraajalle.

Vierailija
12/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin vuokraaja oli hinnoitellut loppusiivouksen 100 euron arvoiseksi. Tuleehan siitä mukavaa lisätienestiä, kun siistit vieraat lähtee ja vähän rättiä näyttää ja pyyhkii harjalla lattiat.

ap

Vierailija
13/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loordi voi pyytää vaikka nuolemaan wc-pöntön reunat, ei se sitä tarkoita että niin pitää tehdä. Itse siivoan tasan tarkkaan omat sotkut, en yhtään mitään ylimääräistä. Pöly ja normaali paskaantuminen on mökin omistajan murhe, ei minun. Jotkut loordit kuvittelevat että voivat minimoida omat kustannuksensa ja vaivansa yrittämällä teettää vuokralaisilla kaiken, vain hölmöt suostuvat moiseen.

Vierailija
14/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnolliset helposti kusetettavat sinisilmäiset hölmöt siivoavat mökkejä omistajien puolesta. Yrittäkää nyt ymmärtää että tässä elämässä tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka suostuu.

Vierailija
15/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuokrattiin omaa mökkiä ulkopuolisille. Hinta oli suht kova mutta sisälsi loppusiivouksen, lakanat ja pyyhkeet, kaikki ns kuluvat jutut eli veskipaperit/talous/leivinpaperit yms keittiössä käytettävät vastaavat. 

Vierailija
16/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrä kaukaa tuollaiset paikat.

Kyllä.

Vuokralordi haluaa vain maksimoida voittonsa. Jättää siivouspalvelut väliin. Jotkut eivät edes tarkista mökkiä vaihtojen välissä. 

Vierailija
17/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökin vuokraaja oli hinnoitellut loppusiivouksen 100 euron arvoiseksi. Tuleehan siitä mukavaa lisätienestiä, kun siistit vieraat lähtee ja vähän rättiä näyttää ja pyyhkii harjalla lattiat.

ap

Monesti siivouksen joutuu maksamaan vain silloin jos ei itse siivoa. Toki varmaan mökeissä eroja mut itse en vuokraisi mökkiä jossa pitää sekä itse siivota että maksaa jonkun toisen tekemästä loppusiivouksesta.

Vierailija
18/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa aina loppusiivouksen. Ei tarvitse arpoa mitä siivota ja mitä ei. En jaksa alkaa loman lopuksi mitään vessoja kuuraamaan. 

Vierailija
19/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkaapin ja lieden pesun ymmärtää, koska niiden pitäisi olla aina hygieenisiä. Saunan pesunkin ymmärrän, etenkin, kun nykyaikana niin harva tuntuu tajuavan laudeliinojen käytön idean. Ikkunoiden pesuvaatimus on minusta hiukan liioiteltua ellei sitten ne ole täynnä roiskeita tai sormenjälkiä. Lattian puhdistus esim mikrokuitumopilla ja imurilla on ihan ok vaatimus sekin. Tasojen puhdistuskin.

Olen joskus itse vuokrannut mökkiä ja sauna on jäänyt aina pesemättä. Syynä se, että käytämme aina isoja laudeliinoja ja elämme siivosti. Ikkunoitakaan ei ole aina pesty, jos niissä ei ole ollut mitään likaa. On pyyhitty joskus kostealla mikrokuituliinalla ne toki. keittiö on pesty hyvin välitilan laatoituksia myöten, koska siellä on tehty ruokaa. aina mennyt hyvin vuokranantajien kanssa. Joskus joku edellinen vuokralainen oli jättänyt hymiölapun, että jätettiin tänne teidän seuraavien vieraiden iloksi vähän rantavaatetta, ilmapatjaa ja astioita  ja muita mökkitarpeita kaappiin. Olivat jättäneet myös roskat keittiön roskikseen meidän iloksi. Silloin otin yhteyttä vuokranantajaan ja lähetin hälle kuvia. Ihan sen vuoksi ettei meidän kontolle jää sitten edellisten meille jättämät "ilot". Kaikenlaista ihmiset keksivät ettei itse tarvitse raahata takaisin kaikkia rojuja joita on mukanaan tuonut. Ehkä luovuutta käytetty tuossa hymiöviestissä, että jätettiin teille sitten rojuja, kun ainahan näitä tarvitsee, mutta aika läpinäkyvää silti.

Vierailija
20/63 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Juuri niin. Tekevät sillä rahaa. Eivätkä siivoa itse koskaan. Nykyisin esiiintyy vuokraisäntiä, jotka eivät edes tarkista mökin kuntoa, mutta vuokraavat siitä vaan. Avaimet löytää mistä milloinkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi