Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Mirena-hormonikierukasta?

Vierailija
26.06.2024 |

Tänään asennettiin vuotohäiriöiden hoitoon ja kuulisin mielelläni kokemuksia. Onko tullut haittavaikutuksia?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan enää tässä vaiheessa kyselet, vahinko tapahtui jo. Lähtökohtaisesti kehosi steroideilla huijaaminen on huono ajatus, sekä lääketeollisuuden konsultointi naisena ylipäätään. Sinuna ottaisin värkin pois, jos et saa itse niin sitten lääkärissä

Vierailija
2/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan enää tässä vaiheessa kyselet, vahinko tapahtui jo. Lähtökohtaisesti kehosi steroideilla huijaaminen on huono ajatus, sekä lääketeollisuuden konsultointi naisena ylipäätään. Sinuna ottaisin värkin pois, jos et saa itse niin sitten lääkärissä

Kerrotko lisää? Eikai mirena mikään steroidi ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuja pari viikkoa ja tiputtelua vajaan vuoden. Sen jälkeen vuodotonta ja ongelmatonta.

Vierailija
4/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on sopinut, ei haittavaikutuksia. Palsta on kohta kuitenkin täynnä kauhukertomuksia.

Vierailija
5/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras kapistus! Mulla toinen jo putkeen. Alkuun oli kramppeja ja tiputtelua, mutta kun sen kestää niin vuodot loppuu yleensä kokonaan ja ihanaa on elämä ilman menkkoja. Toisen kun vaihtoi ei oireita tullut minkäänlaisia. Sama kierukka toimi 7 vuotta. En vaihtaisi pois. 

Vierailija
6/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipuja pari viikkoa ja tiputtelua vajaan vuoden. Sen jälkeen vuodotonta ja ongelmatonta.

Jeesus! Kuka mies tyytyisi noin huonoon hoitovasteeseen?

Vierailija
7/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin sen esivaihdevuosioireisiin, jossa kuukautiset oli kahden viikon välein eli kuukautisvuotoa puolet ajasta ja jokin pms tai muu kierron kipuvaihe lähes aina päällä.  Kerro toki parempi hoito!

Vierailija
8/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Mirena on vuotohäiriöihin ihan hyvä vaihtoehto. Siinä hormonipitoisuuskin on pienempi kuin monissa muissa hormonaalisissa valmisteissa. Mirena sopii monille ilman mitään kummia sivuvaikutuksia. Netissä on ne kauhukertomukset. Minulla vuoto vähentyi merkittävästi, mutta kuukautiset tulee edelleen epäsäännöllisesti. Muuta sivuvaikutusta ei ole. Moni ei jaksa sitä alun tipputtelua ja runsastakin vuotoa ja otattaa kierukan liian aikaisin pois. Itselläni meni lähes vuosi ennen kuin ärsyttävin vaihe oli ohi ja tarvitsin siihen lisäksi tabletillisen keltarauhashormonikuurin. Olisin itsekin luovuttanut, mutta minulla hoidetaan anemiaa kierukalla.

Vierailija
9/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet nyt ei kipua siedä muutenkaan, hullujen huoneelle niitä pitäisi kuskata jos heillä menkkoja olisi. Itselläni vuodot loppuivat saman tien kierukan kanssa, ei ongelmia eikä sivuvaikutuksia, olen erittäin  tyytyväinen.

Vierailija
10/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se tiputtelu ei loppunut kolmessa vuodessa. Siinä kohtaa en enää jaksanut ja poistatin. Kuulemma joillekin vaan aiheuttaa, hartioita kohauttelivat gynellä. 

Vierailija
11/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan raivohullu koko mirenan ajan. Jatkuvaa tiputtelua ja kipuja. Ei sopinut minulle ollenkaan, kuten eivät muutkaan hormonaaliset ole sopineet. Toisille voi olla isokin apu. 

Vierailija
12/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan paras kapistus! Mulla toinen jo putkeen. Alkuun oli kramppeja ja tiputtelua, mutta kun sen kestää niin vuodot loppuu yleensä kokonaan ja ihanaa on elämä ilman menkkoja. Toisen kun vaihtoi ei oireita tullut minkäänlaisia. Sama kierukka toimi 7 vuotta. En vaihtaisi pois. 

Sama kokemus. Nro 2 täälläkin menossa. Kivuliaat ja runsaat kuukautiset jäi pois, elämän laatu parani.

Vierailija
13/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin tunteet miestä kohtaan ja koin haluttomuutta. Mielialat heitteli äärilaitaan.

Vierailija
14/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko naisten tautien lääkäri?

Vierailija
15/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustin 47 vuotiaaksi asti, jolloin lopulta otin. Veriarvot parani ja sitä myötä vointi. Menkat jäi pois. 48 v oli helppo lisätä estrogel kun vv oireita tuli.

Vierailija
16/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei sopinut. Orgasmit katosi ja alapäästä tuli saharan autiomaa.

Vierailija
17/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paransi anemiani.

Vierailija
18/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut vuoden, toimi hienosti! Laittopäivän iltana kävin jo hölkällä ilman mitään oireita, ja vuodot loppuivat oikeastaan siihen paikkaan. Ihan kuin kehoni olisi ikänsä odottanut kierukkaa! Laittaminen sattui kyllä.

Vierailija
19/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollut vuoden, toimi hienosti! Laittopäivän iltana kävin jo hölkällä ilman mitään oireita, ja vuodot loppuivat oikeastaan siihen paikkaan. Ihan kuin kehoni olisi ikänsä odottanut kierukkaa! Laittaminen sattui kyllä.

Eikö mitään negatiivista?

Vierailija
20/34 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jo toinen Mirena käytössä. Raskauksia nolla enkä varsinaisesti ehkäisyynkään tätä tarvitse mutta Crohnin taudin, ja siitä aiheutuneen raudanpuuteanemian vuoksi "poistettu" tällä kuukautiset, jotka olleet aina runsaat ja kivuliaat. Itse kierukan asennus oli helvettiä mutta kun siitä selvisi niin helppoa ja vaivatonta on ollut. Ei mitään sivuoireita eikä tiputteluja koko 8-9 vuoden aikana mitä kierukka kerrallaan kestää ennen uuden vaihtoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme