Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin Välimeren maahan kannattaa matkustaa syksyllä lomalle?

Vierailija
26.06.2024 |

Mitä maata suosittelet ja miksi juuri sinne? 

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan saaret meitäkin viehättää. Viime syyskuussa Rodoksella, nyt lokakuussa Kos, Kalymnos ja Rodos. Rentoa meininkiä, hyvää ruokaa, ei olla oikeastaan pitkään aikaan oltu "etelässä" muualla kuin Kreikan saaristossa. 

Vierailija
82/104 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukuisia kertoja matkaillut Kreikassa 90- luvun alusta alkaen. Viimeisin ihastus oli Parga, josta kertaviikkoinen laivayhteys Korfulle. Retket Meteoraan ovat olleet mieleenpainuvimmat. Nyttemmin syyskuukin on ollut tukalan kuuma ja olen siirtynyt Atlantin saarelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi matkustaa?

Jos on varaa, on edes yksi asia kuolinvuoteella hyvin, ei tarvitse katua etten matkustanut.

Vierailija
84/104 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lukuisia kertoja matkaillut Kreikassa 90- luvun alusta alkaen. Viimeisin ihastus oli Parga, josta kertaviikkoinen laivayhteys Korfulle. Retket Meteoraan ovat olleet mieleenpainuvimmat. Nyttemmin syyskuukin on ollut tukalan kuuma ja olen siirtynyt Atlantin saarelle.

Tosi moni tuntuu Pargasta tykkäävän, ja mä en tajua mikä siinä on? Mun mielestä ihan ykkösmesta tylsyyden puolesta. Ja jotenkaan en tykännyt Korfustakaan, kivoin juttu siellä oli kun käytiin päiväretkellä Paxoksella... jostain syystä ei ole kolahtanut nuo länsipuolen saaret ja kohteet, Dodekanesia viehättää eniten. 

Vierailija
85/104 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me on oltu monesti syysloman aikaan Ranskan Rivieralla. 

Mua harmittaa kun se on niin tylsä alue! 

Joo, Antibes ja Juan-les-Pins yms kylät ja rannat ihania mutta jos haluaisi omaa rauhaa erillään turistirysistä ei rantoja sivummalla olekaan! Junarata menee rannassa ja ne on täynnä pienteollisuushalleja, rannat epäsiistejä ja pikkukiveä. Hinnat aivan jäätävät turistilisällä. 

Vierailija
86/104 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaan mutta ei Espanjaan. Ne vihaavat turisteja, kai olet katsonut uutisia?

No älä mene niihin turrerysiin hyvänen aika... siellä on lukemattomia paikkoja missä turret eivät ole ongelma. Tässä itsekin lähdössä Espanjaan, paikkaan, jossa maan kalleimmat asunnot tarjolla. Turret eivät ole ongelma.

Eivät turret olekaan ongelma Espanjassa, vaan vihamieliset Espanjalaiset.

Turistin lyhennys EI OLE turre - turre on jotain aivan muuta (furries).

Vierailija
87/104 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaan mutta ei Espanjaan. Ne vihaavat turisteja, kai olet katsonut uutisia?

No älä mene niihin turrerysiin hyvänen aika... siellä on lukemattomia paikkoja missä turret eivät ole ongelma. Tässä itsekin lähdössä Espanjaan, paikkaan, jossa maan kalleimmat asunnot tarjolla. Turret eivät ole ongelma.

Sinäkö sen päätät? Ja turre-nimitystä on käytetty jo ennen tota furries-villitystä. 

Vierailija
88/104 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö sen päätät? Ja turre-nimitystä on käytetty jo ennen tota furries-villitystä. 

Mitä on sekstaus? A) suutelemista, b) seksuaalissävytteistä tekstiviestittelyä, c) sukupuoliyhteyttä vai d) kaikkea edellä mainittua?

Vierailija
89/104 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtiotsikoistahan tuo selviää: turistivastaisiin Espanjaan ja Italiaan ei, kokoajan ilmastomaailmanlopun ikuisessa tulessa käryävään Kreikkaan ei, väärää politiikkaa edustavan presidentin johtamaan Turkkiin ei. Mene siis Portugaliin tai Kroatiaan.

Vierailija
90/104 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syyskuussa viikoksi Madeiralle ja jatkoksi vielä 5 päivää Lissabonin seudulla ja tarkoitus Sintrassakin käydä. Espanja oli jo periaatteesta poissuljettu kun matkakohdetta valitsimme. Portugali jää tosin sivuun Välimeren alueesta mutta halusimme vaihtelua. 

Vierailija
91/104 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan löydetty Kyproksesta uusi lempikohde ja nyt menossa viidettä kertaa lokakuussa sinne. Aina hyvä sää, vedet lämpimät ja kirkkaat eli snorklauskohteena erinonomainen. Hienot rannat ja leppoisa tunnelma.

Vierailija
92/104 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo Atlantin saari on?

Vierailija
93/104 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malta on lämmin vielä syksylläkin. 

Sehän on de facto Afrikkaa. Loka-marraskuussa on vielä rantakelit, tosin meduusaongelma vaivaa noihin aikoihin.

Vierailija
94/104 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI, vaan se on yleistä tietoa - turisti-sanalla ei ole varsinaista lyhennystä suomen kielessä. Toki voit omassa köökissäsi höpistä mitä sylki suuhun tuo.

Vierailija
95/104 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtiotsikoistahan tuo selviää: turistivastaisiin Espanjaan ja Italiaan ei, kokoajan ilmastomaailmanlopun ikuisessa tulessa käryävään Kreikkaan ei, väärää politiikkaa edustavan presidentin johtamaan Turkkiin ei. Mene siis Portugaliin tai Kroatiaan.

Kovia maastopaloja Portugalissakin.

Vierailija
96/104 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan löydetty Kyproksesta uusi lempikohde ja nyt menossa viidettä kertaa lokakuussa sinne. Aina hyvä sää, vedet lämpimät ja kirkkaat eli snorklauskohteena erinonomainen. Hienot rannat ja leppoisa tunnelma.

Paljon venäläisiä.

Vierailija
97/104 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sun matkustusajankohdasta kun lennot loppuvat useisiin paikkoihin lomakauden jälkeen. Mutta periaatteessa Montenegro, Kroatia, Italia, Kreikka ja Espanja tulevat itselle mieleen, lennot ratkaisevat paljon.

No ei kai ne lennot nyt kokonaan lopu :D  Korkeintaan johonkin turistirysä-rantakohteeseen. 

Vierailija
98/104 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kuulostaa mystiseltä.

Yksi saari Atlantin valtameressä.

Vierailija
99/104 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kuulostaa mystiseltä.

Yksi saari Atlantin valtameressä.

Kiinnostaa, mitä tarkoittaa, Madeiraako vai Azoreja?

Vierailija
100/104 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko muka tosiaan olla niin, että jos ei varaa etukäteen niin esim. kesällä tai syyskuussa ei pääsisi Madridiin nopealla varoitusajalla?!